Gå til innhold

TV og lydplanker - Kjøpsguiden 2021 (Vår)


Anbefalte innlegg

Første inntrykk av C9 etter en dag og auto 4timers bruk 2 rense sykluser utført.

Full Screen hvit. Så bra egentlig en Woled kan bli ,er litt farve tint. Lgs vanelige grønn stikk. Har til dags dato aldri eid en Oled som har hatt perfekt hvit farve. Ingen rosa farve stikk som kommer mer fram på vanelig innhold som Lg snowboard 4K demo og slik.

Banding. Aka panel lotteriet alle bør sjekke. Veldig bra ser ikke en Band så langt på 5 og 10prosent grå skala.Klarer Marco polo Panning testen Meget bra oxo ingen ting som er kritik verdig der. Veldig rent bilde på Marco polo testen veldig hardt for en oled å vise den bra meget fornøyd der muligens den beste jeg har så langt hatt faktisk på den.

Arrival Alien scenen helt rent ingen bands selv min Gz2000 Uk bud ga den tommel opp med bilder sendt over.

Streaks. Noe som er neste værre  i mine øyne en bands. 0 så langt ikke noe typisk til Litt til høyre på en oled panel.

Panel uniformity på grå skalaen. Ikke helt perfekt litt lysere sider noe mørkere partier. Håper det er noe som panel syklusene får mere på plass som tiden går. Er godt nok men langt i fra det beste jeg har hatt på en oled.

Hdr første inntrykk litt uvant virkelig veldig lyssterk mot andre oled tvr så det ser litt rar ut ,farvene trenger en kalibrering det er helt klart er ikke dype Om det er pga litt mere nits og at de hvite sub pixlene vasker ut farvene mere mulig jeg får den isf kalibrert har noe å gå på der helt klart.
 

Gaming som er nummer 1 jobben for denne lovende liker godt alle bilde moduser kan brukes med low latency det er en stor step up.

Betyr at jeg kan få 1 eller 2 Isf kalibrert En dag og natt modus å bruke dem med full kalibrerte verdier mot game mode limited innstillinger.

Design .... Ingen kommentar dette var aldri en tv jeg ville ha kun for 48Gbs hdmi.

Helhets inntrykk ... Fantastisk bang pr buck står valget mellom denne og en Ku (Q) LED så ikke tenk tanken på følge ku flokken om andre står å rauter i en flokk er det bedre å tenke selv.

2991C7BE-CBF0-472B-AA36-66D9FD827FC7.jpeg

Endret av samco
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
6 hours ago, N o r e n g said:

 

Du skriver så mange poster, men det hadde vært fint om du tenkte litt over det du leste før du repeterte markedsføringen av slangeolje som en slags form for religion. Det er en grense der høyere oppløsning og fargepresisjon ikke lengre gir mening, og 4K er nok et fornuftig sted å stoppe i de aller fleste tilfeller, potensielt 5760x3240 @10-bit for enorme skjermer. På samme måte som høyoppløst lyd (24/32-bit) er ren slangeolje.

 

Litt matte:

8 bit presisjon gir mulighet for 256 forskjellige nivåer av grått. Det betyr 16 piksler per nivå om du stiller dem opp side om side på en 4K-skjerm, eller 6.5 mm per lysstyrkenivå på en 75" TV. Dette vil du nok klare å så vidt se om du sitter under 3 meter fra TV-en. Hvis lysstyrken øker med 5% for hvert nivå fra 0.0005 nits får vi maksimal lysstyrke på 132,9 nits

10 bit presisjon gir mulighet for 1024 forskjellige nivåer av grått. Det betyr 4 piksler per nivå, eller 1.6 mm per lysstyrkenivå på en 75". Dette vil du ikke kunne se før du nærmer deg 1 m avstand (fra en 75" TV). Hvis lysstyrken øker med 5% for hvert nivå fra 0.0005 nits får vi maksimal lysstyrke på 2493E15 nits (2493 med 15 nuller bak), nok til å senke minimal lysstyrke ned til nivåer tilsvarende et øde område i Finnmark i mørketida.

12 bit presisjon vil ha 4096 forskjellige nivåer av grått her blir det 1 piksel per nivå, da må du se hver enkelt piksel før du legger merke til dette. Dette vil være umulig å se i normale omstendigheter. Hvis lysstyrken øker med 5% for hvert nivå fra 0.0005 nits får vi maksimal lysstyrke på 3E83 nits (tallet 3 med 83 nuller bak), jeg er rimelig sikker på at det ikke vil være mulig å lage et så kraftig lys de neste 30 årene, det finnes ikke noe materiale med høy nok albedo til at et oppsett ikke ville smeltet. Det er forøvrig ca 10^60 ganger så lyst som sola.

Kort oppsummert er det vanskelig å forestille seg hvilken nytte 12-bit farger ville hatt på produkt designet for mediekonsum, jeg kan absolutt se nytten ved redigering, men ellers gir det ingen mening.

Takk for innlegget. Jeg var selv i ferd med å skrive tilsvarende, men nå slapp jeg. Kjenner jeg Samco rett, vil han imidlertid nå forlate området og hoppe over på noe helt annet, uten å adressere at han tok grundig feil og bare ramset opp ord og spesifikasjoner han ikke skjønte betydningen av. :p

Edit: ^And there we go.

Endret av Agentspoon
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Agentspoon skrev (9 minutter siden):

Takk for innlegget. Jeg var selv i ferd med å skrive tilsvarende, men nå slapp jeg. Kjenner jeg Samco rett, vil han imidlertid nå forlate området og hoppe over på noe helt annet, uten å adressere at han tok grundig feil og bare ramset opp ord spesifikasjoner han ikke skjønner betydningen av. :p

Klick bait post ?.. Tips ring Panasonic og oppo suport å få fjernet 12 bit 4:4:4 som har vært en Av standard i årevis og referanse innstillinger for brukere.... 

Tror jeg holder meg til hva som virker men for all del bruk 10bit om å få et dåligere bilde som er målet ? står over det selv.
 

Til andre ikke følg «flokken» ? tenk selv.

Endret av samco
Lenke til kommentar
samco skrev (5 timer siden):

Klick bait post ?.. Tips ring Panasonic og oppo suport å få fjernet 12 bit 4:4:4 som har vært en Av standard i årevis og referanse innstillinger for brukere.... 

Tror jeg holder meg til hva som virker men for all del bruk 10bit om å få et dåligere bilde som er målet ? står over det selv.
 

Til andre ikke følg «flokken» ? tenk selv.

Click bait? Morsom du. Mer det at han faktisk er godt teknisk opplyst mens du kan lite, og kopierer det du finner på AV-forum. Du får motbevise han i stedet. 

Endret av Randeboy
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Reeve skrev (2 timer siden):

Samco skal ha 12-bit fargepanel, men klarer ikke se forskjell på 1080p og 4K. Han tror fortsatt AppleTV 4K støtter YouTube i 4K.??‍♂️

 

Du fikk vel noen bilder det fungerte ? du husker sikkert ikke engang på hvilken tv ? ... klapp på hodet.

hva sier man gjør det vondt når du tenker ? selv ? 

Lenke til kommentar

Apple tv appen på 2019 Lg oled har You tube syndromet med manglende bilde moduser. 

Men hær bruker vel folk eco modus og strømsparing som referanse så ? må vel meisles in ,får krysse fingrer en tilfeldig person som roter seg inn på forumet helt tilfeldig... finner dette nyttig. 

Lenke til kommentar
samco skrev (47 minutter siden):

Du fikk vel noen bilder det fungerte ? du husker sikkert ikke engang på hvilken tv ? ... klapp på hodet.

hva sier man gjør det vondt når du tenker ? selv ? 

Nei, det fikk jeg ikke. Du viste bilder av at Apple TVen var satt til 4K. Ikke at YouTube spillte av 4K. Skjønner du forskjellen? Se bilde og video under. :)

Gå inn på YouTube-appen på Apple TV4K-en din, og gjør det samme som jeg gjør i denne videoen her, og velg 4K:

Klarer du det, skal jeg spise ordene mine. :) 

 

 

samcotulling.jpg

Endret av Reeve
  • Liker 5
Lenke til kommentar

YouTube appen på Apple TV 4K støtter IKKE 4K. Og har ALDRI gjort det. Dette er ikke noe å diskutere en gang. Apple støtter ikke VP9 codec'en som YouTube bruker til 4K , enkelt og greit. 
 

Derfor bruker jeg aldri YouTube appen på Apple TV 4K, da den integrerte utgaven på min TV er fullstendig overlegen med 4K og HDR støtte. 

Endret av Mala
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Må le har dere enda ikke fattet hvordan? La jo til og med ut bilder helt utrolig morsomt  ? herregud kor mange tvr siden var dette 3/4/5? minst 3 år siden gitt ...Oboy oboy tror jeg oxo får på litt blått lys rundt tvn min om det er alder standarden hær og synes det er kjempe kult  ? skulle tro egentlig en Sony oled eier hint hint hint hint hint vet hvordan man får 4K hdr med an Apple 4K tv. JA på YOU TUBE . Fungerer ikke på Lg oled tvr .. hint hint hint 

EDIT!!!  ... Hint hva er forskjellen på en Lg oled og en Sony oled ? ikke operativ systemer.. er som å gi bort svaret egentlig om man har vært litt våker på tv fronten siden 2017. 

Ja var jo ingen som oppdaget ? null isf modes på You tube på 2019 Lg oled uten om meg så er ikke helt overrasket egentlig...

Noe mer vi lurer på ... retnings bestemte hdmi kabler ? Er vel eventyr det oxo ? Hva vet jeg ? 


 

 

Endret av samco
Lenke til kommentar

Av nysgjerrighet samco:  Det virker som om du bytter TV oftere enn folk bytter undertøy, hvorfor er støtten for fremtidige formater så viktig for deg, når du uansett bytter TVen før du har tatt det i bruk på din gamle TV?  Virker ikke som om du kjøper TV for å beholde de i lenge nok til å bruke den fremtidige teknologien de støtter?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Var egentlig innom for å uploade 1 eller 2 Bilder av min Lg C9 55 April 2020 build etter 2 dagers bruk på 5prosent grå skala.

Er liksom det folk liker å se på andre  tv forumer ? men litt spesielt crowd hær.

Rop ut om det er noe interesse ? har ikke peiling på hva som er intresangt for folk hær? Blooming på billige Samsung Qleds i mørkt rom? Dirty Screen på hvitt ?

Lenke til kommentar

Jeg tror folk her er interessert i at du klarer å innrømme når du tar feil. Frem til det skjer, så vil du fortsette å være en klovn i tråden her.

Hva er det du ikke forstår med denne setningen?:

 

Sitat

Merk: YouTube bruker VP9 til distribusjon og avspilling av 4K-videoer. VP9 er en bransjeledende kodek med åpen kildekode. Bruk av VP9 gir mindre bufring, raskere oppstart og høyere videokvalitet. Apple TV-modellen med 4K (femte generasjon) støtter per i dag ikke VP9, og derfor kan vi ikke gi deg 4K-oppløsning på denne enheten.

https://support.google.com/youtube/answer/6094411?hl=no

  • Liker 4
Lenke til kommentar
KoKo_ skrev (2 timer siden):

Av nysgjerrighet samco:  Det virker som om du bytter TV oftere enn folk bytter undertøy, hvorfor er støtten for fremtidige formater så viktig for deg, når du uansett bytter TVen før du har tatt det i bruk på din gamle TV?  Virker ikke som om du kjøper TV for å beholde de i lenge nok til å bruke den fremtidige teknologien de støtter?

Er en hobby har hatt mye rart i tvr fra Phillips 21.9 cinema scope tv til Lg første 15-tommers Oled tv.

Lenke til kommentar
samco skrev (6 timer siden):

Er en hobby har hatt mye rart i tvr fra Phillips 21.9 cinema scope tv til Lg første 15-tommers Oled tv.

Skjønner at det er en hobby, men du svarer ikke på det jeg spør om. Hvorfor er det viktig at den TVen du kjøper i dag støtter fremtidig teknologi, når du kjøper ny TV før den nye teknologien kan utnyttes på den gamle?  (Tenker konkret på C9-kjøpet, som du sannsynligvis selger før du får brukt HDMI 2.1 på fornuftig vis)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som forventet har du ingen magisk løsning, kun ljug og bedrag og feilaktig informasjon å komme med. Hva du ikke forstår når du har rene fakta svart på hvitt..du må jo være litt dum, ynskyld meg. 

Ja faktisk, du oppfører deg AKKURAT som disse du selv nevner.. de som tror jorden er flat.


Du maser hele tiden om loftsua mi, egentlig tror jeg bare du er misunnelig på ett gjennomført oppsett ? Med all den gjennomtrekken du har av TV'er rekker du vel knapt å rydde bort pappeskene fra den gamle skjermen før en ny er på plass eller ? ? Regner med du skjønner hvordan oppsett med RGB fungerer, at det kan slåes på og settes opp etter eget ønske..og faktisk slåes av :roll:
 

Du er en tapt sak Samco, en vits :)
 

 

Endret av Mala
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...