Gå til innhold

TV og lydplanker - Kjøpsguiden 2021 (Vår)


Anbefalte innlegg

leifeinar skrev (3 minutter siden):

Noen som har sett RU7105 i 65" eller 75" ? den er til 10 K hos elkjøp. skjønner greit at det finnes bedre tv'r

Det er den som er anbefalt i førsteposten som budsjett-TV, så da er det vel et godt kjøp i den prisklassen tenker jeg. Prisjakt sier at det er en god pris også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

C9 er en nydelig tv og har egentlig vurdert den. Men har noen tanker. 

Det er litt sånn rart med OLED, mye snakk om perfekt sortnivå, men hvor ofte er det egentlig mørke scener vs lyse? hvor ofte ser man tv i en batcave?  og har en q90 ved siden hvor man pauser mørke scener og sammenligner. Innsynsvinkel få de jo også skryt for, men hvor mange grader fra midten sitter man egentlig. At C9 nesten kan brukes som speil snakkes del lite om i tester. her i huset er det 2 stuer og de har ihvertfall 75% vindusareal. er vel 5 måneder hvor det ikke er mørkt ute :)

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
leifeinar skrev (5 timer siden):

C9 er en nydelig tv og har egentlig vurdert den. Men har noen tanker. 

Det er litt sånn rart med OLED, mye snakk om perfekt sortnivå, men hvor ofte er det egentlig mørke scener vs lyse? hvor ofte ser man tv i en batcave?  og har en q90 ved siden hvor man pauser mørke scener og sammenligner. Innsynsvinkel få de jo også skryt for, men hvor mange grader fra midten sitter man egentlig. At C9 nesten kan brukes som speil snakkes del lite om i tester. her i huset er det 2 stuer og de har ihvertfall 75% vindusareal. er vel 5 måneder hvor det ikke er mørkt ute :)

Det er veldig ofte mørke scener. Og man trenger jo ikke bare det, for å få fordelen med kontrastnivået.. 
Hos meg har QLED vært uaktuelt i vår stue, det hadde ikke funket med alle sitteplassene. Vi har to lenestoler i front, og sofa pluss en sjeselong på den andre siden igjen. 

Har store vindu selv, men det løses fint med solskjerming. Har de smarte fra IKEA som styres med app. Har aldri hatt noe problem med for lite lys på OLED som mang en folk klager over. Derimot så synes jeg lysstyrken på TV'en blir for sterk når det er helt mørkt i rommet, med kalibreringen for lyst rom, det blir rett og slett blendende tider med HDR-materiale. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Svakheten jeg irriterer meg over med qledene og led tv generelt den manglende evnen til å vise lyst og mørkt samtidig.

I stedet for å skrive masse, så viser jo egentlig denne videoen veldig godt hva jeg mener. Fra 1.45sih. 

Klart i denne testen kjører han mørklagt rom så det vises ekstra godt. i fult dagslys er det ikke vært like synlig eller kanskje ikke synlig i det hele tatt på en så bra tv som Q90. Jeg personlig bruker tv-en mest på kvelden og selv om jeg på ingen måte mørklegger rommet så har bloom og clouding vært et evig irritasjons på toppmodellene jeg har hatt fra Samsung tidligere. Disse er langt dårligere enn dagens q90 selvsagt, men dette var hovedgrunnen til at jeg valgte OLED sist og jeg har vært langt mer fornøyd med dette kjøpet enn de 2 Samsungene før. Selv om microstutters på C7 til tider kan være en irritasjon også :p

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
leifeinar skrev (17 timer siden):

Det er litt sånn rart med OLED, mye snakk om perfekt sortnivå, men hvor ofte er det egentlig mørke scener vs lyse? hvor ofte ser man tv i en batcave? 

Det er jo en interessant diskusjon. Jeg tenker ikke veldig over det når jeg ser på TV og jeg har en LED-TV fra 2014. Men jeg har begynt å se en del på iPad når jeg er på reise og der merker jeg det VELDIG godt. Ellers er det vel mest om man irriterer seg over at QLED/LED lekker lys som vist i videoen over her. Jeg synes det er mye mørke scener i det jeg ser på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Bobuntu skrev (1 time siden):

Tror dere at LG C9 65" kommer på tilbud igjen til 16 000,- (Black Friday) innen mai en gang?

Har fulgt med noen år, og det kommer ofte gode priser ca black friday priser når det nærmer seg vår, allt etter hva som er lagervare. ser at hverken komplett eller elkjøp har 65" c9 inne. Komplett påstår også at deres c9 allerede er på 43% rabatt. Priskjakt sier forresten den aldri har vært billigere enn nå. selv om den tydeligvis har vært 16k

Endret av leifeinar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det ble ikke registrert på prisjakt.no at den vare nede i 16k i november, men det var den altså. Power og Elkjøp får C9 inn igjen på lager hvertfall. Jeg spurte i kundeservice chat på Elkjøp, og til info så får ikke de inn igjen B9 hvertfall, noe jeg synes er litt rart da den har vært kortest tid på markedet. Ble den for populær?

Utifra at hverken Power eller Elkjøp gjør et nummer ut av at C9 er på redusert pris nå virker det for meg at 20k er den nye prisen og at komplett bare trikser litt med sin "- 43%". ?

Fint å vite at tilbudet kommer i løpet av våren/sommeren, får se om jeg klarer å vente så lenge.

leifeinar skrev (2 timer siden):

Har fulgt med noen år, og det kommer ofte gode priser ca black friday priser når det nærmer seg vår, allt etter hva som er lagervare. ser at hverken komplett eller elkjøp har 65" c9 inne. Komplett påstår også at deres c9 allerede er på 43% rabatt. Priskjakt sier forresten den aldri har vært billigere enn nå. selv om den tydeligvis har vært 16k

 

Agentspoon skrev (1 time siden):

Den kommer nokså garantert til 16k i løpet av sommeren ja. :)

Lenke til kommentar
leifeinar skrev (På 6.2.2020 den 15.29):

C9 er en nydelig tv og har egentlig vurdert den. Men har noen tanker. 

Det er litt sånn rart med OLED, mye snakk om perfekt sortnivå, men hvor ofte er det egentlig mørke scener vs lyse? hvor ofte ser man tv i en batcave?  og har en q90 ved siden hvor man pauser mørke scener og sammenligner. Innsynsvinkel få de jo også skryt for, men hvor mange grader fra midten sitter man egentlig. At C9 nesten kan brukes som speil snakkes del lite om i tester. her i huset er det 2 stuer og de har ihvertfall 75% vindusareal. er vel 5 måneder hvor det ikke er mørkt ute :)

Ser kun i et mørkt rom. Sitter nå med min old Lg E6 og ser en 3D bluray ..... nydelig

Lenke til kommentar

Er OLED'ene til LG så dårlige på fotball som trådstarter skal ha det til? Er det mye vertical banding og/eller andre problemer?

Jeg er greit fornøyd med min min 65" FALD LED mid-range philips, men har lyst på OLED (kanskje 77") etterhvert. Men om de også har vertical banding i fotball/spilling så utsetter jeg det nok enda lengre.

Bruker TV'en ca 45% til film&tv-serier, 45% fotball&annen sport, og 10% spilling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...