Gå til innhold

TV og lydplanker - Kjøpsguiden 2021 (Vår)


Anbefalte innlegg

Gouldfan skrev (1 time siden):

Ja men Norske stat krever at garanti skal gjelde i 5 år for tver og dataer...

Garantien er en lov som produsent er pålagt å gi for varer som selges i Norge, innkludert netthandel på norske sider.

Dessverre ikke garanti, men reklamasjon. Man har mulighet til å reklamere på feil som følge av produksjonsfeil i inntil 5 år etter kjøpet er foretatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg rygger litt av de lave prisene på mye av skjermene her inne. Merk jeg er på budgett selv, men 70" for 9 laken det er litt mistenkelig.. men foraldel den er pen.

Som i tror ikke det er bra nok.

Jeg holdt på å kjøpe Philips Oled ifjor men ble ikke noe.

Jeg vurderer Panasonics og LG 55" till litt dyrere enn dette...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
cinax skrev (På 24.8.2020 den 11.55):

Personlig ville jeg gått for den Philips PUS9005. Veldig kurrant pris for en 70". Ikke beste TVen, men ganske høyt i systemet til Philips (selv om det ikke sier så mye). Ikke den beste HDR-opplevelsen vil jeg anta, da Philips aldri styrer med høy brightness på sine TVer, men helt kurrant mtp prisen.

Lenke til kommentar

Snuser på ny TV.

Er dette et helt ok alternativ, eller er det "bortkastet" penger? 

75" Q80T QLED Smart 4K TV (2020) - 29.990,-
https://www.samsung.com/no/tvs/qledtv-q80t/QE75Q80TATXXC/

I tillegg til TVen får man med enten Samsung robotsuøvsuger, Note 10 Lite eller en dataskjerm til verdi av rundt 7500,- med på kjøpet.

Eller er feks denne vesentlig bedre kjøp? ? 

https://www.komplett.no/product/1127034/tv-lyd-bilde/tv-video/tv-er/samsung-75-qled-smart-tv-qe75q950r
image.png.0e95155b7008e2bb37140b72685beea8.png

Endret av Merko
Lenke til kommentar
Agentspoon skrev (Akkurat nå):

Takk for tipset. Se der ja. Sannsynligvis en mye bedre deal ja.. :)

Hva synes du om denne? Riktignok 5" mindre, men til 12.990,-
Philips 70" The One 70PUS8505 (2020
https://www.komplett.no/product/1161427/tv-lyd-bilde/tv-video/tv-er/philips-70-the-one-70pus8505-2020

Lenke til kommentar
On 6/24/2018 at 9:52 PM, Agentspoon said:

Under 1500 kr: JVC TH-D337H (1495 kr)
 
TS3jQDe.png
 
Enkel og grei lydplanke for de som vil bruke minst mulig penger,  samtidig som de ønsker å kraftig forbedre dialog og bassgjengivelse fra TVen. Denne lydplanken har ledning mellom subwoofer og planke, men kan samtidig streame til mobile enheter gjennom Bluetooth. 

Denne har ikke blåtann, så vidt jeg kan finne ut? Må rettes opp i tekst evt. Fikk muttern til å gå for denne, så litt kjedelig at det ikke var helt riktig. @Agentspoon

Lenke til kommentar

Ser at de har endret varebeskrivelsen og korrigert det hos Elkjøp. Jeg skal redigere innlegget nå umiddelbart. Skal prøve å få tatt en full gjennomgang av tråden i kveld eller i løpet av helgen for å kvalitetssikre og oppdatere alt. :)

Edit: Nye forumgrensesnittet lar en ENDA ikke redigere gamle innlegg som åpningsinnlegget. Da må jeg ha kontakt med en admin / moderator for å få gjort endringer dessverre. Det tar litt tid. 

Endret av Agentspoon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Agentspoon skrev (26 minutter siden):

Edit: Nye forumgrensesnittet lar en ENDA ikke redigere gamle innlegg som åpningsinnlegget. Da må jeg ha kontakt med en admin / moderator for å få gjort endringer dessverre. Det tar litt tid. 

Bare å f.eks legge til ett innlegg her med info du vil ha i førsteposten, så skal jeg legge det inn :)

edit: fjernet at den hadde bluetooth ;)

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Hei.

Er på jakt etter å oppgradere den gamle Samsung 55» jeg har, den er noen år gammel nå og har kun full HD. 

Ønsker å gå opp til 75» og har ikke satt noe budsjett, men vil helst holde meg under 30000,-. 

Har lest side opp og side ned med diverse tester osv og har fortsatt ikke helt klart å bestemme meg. TV’n skal stå i stua og blir mest brukt til film og serie titting gjennom Netflix, HBO og andre streaming apper hovedsakelig på kveldstid, men vil uansett aldri få det helt mørkt i rommet pga store vinduer langs den ene siden av TV’n.

Ønsker jo en mest mulig fremtidsrettet TV og mtp lyskontroll i rommet så vil kanskje LED være det beste valget, eller vil det funke greit med OLED her også? 
Siden Netflix blir flittig brukt så er det fordel å ha støtte for Dolby Vision. Men hvor stor forskjell er det å se på Netflix på en TV som har DV og en som ikke har det? 

For å spørre litt mer konkret. Hvor stor forskjell er det å se på Netflix på Sony sin XH95 og Samsung sin Q90. Og Hvilken TV anbefales av de 2? Og om man ikke skal utelukke OLED, hvordan ender LG sin CX opp i denne duellen?

Alle de TV’n ligger godt over 30000,- idag, men har et håp om å se noen av de på tilbud utover høsten, hva tenker dere om det? Eller vil det være mer «bang for the bucks» å gå for 65» isteden da spriket opp til 75» fortsatt er i overkant drøyt?

Lenke til kommentar
samco skrev (1 time siden):

Da er det bekrefter nivida nye PC kort klarer 2160p 4:4:4 12bit ... med 48gbs hdmi ...

? synd for 2020 Lg oled og Samsung eiere ... (Told You so...)

Kun Lg Oled 2019 C9 og E9 som klatrer dette.... 

Det har ingenting å si enn så lenge C9-panelet er 10bit. At du klarer å sende «000000001011» til TV-en har ingenting å si når den dropper de to siste bit-ene før den da viser “0000000010”. 

Som sagt tidligere, dette er en ikke-ting, da begrensningen i praksis ikke har noe å si. Det er bare en teknikalitet.

Endret av Nimrad
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da ville jeg nok selv ha valg Q90T hvis du har mye vinduer og håp om å få den ned til under 30 000. Forgjengeren Q90R gikk vel for 27 000 på sitt laveste, mens LG C9 OLED har gått for 40 000 som laveste. Dette skjer som regel på Black Friday eller lignende. Det sagt, hovedkampanjen i fjor var LG C9 65 tommer til 16 000. Så du må spørre deg selv om 10 tommer forskjell er verdt mer en dobling i pris. Jeg kan forstå begge utfall av konklusjonen, men ville selv ikke brukt så mye ekstra, med mindre jeg var passe rik. 

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (31 minutter siden):

Det har ingenting å si enn så lenge C9-panelet er 10bit. At du klarer å sende «000000001011» til TV-en har ingenting å si når den dropper de to siste bit-ene før den da viser “0000000010”. 

Som sagt tidligere, dette er en ikke-ting, da begrensningen i praksis ikke har noe å si. Det er bare en teknikalitet.

Sorry Mack Vincent forklarer dette godt... 12bit 4:4:4 har vært standard på 4K spillere i lang tid.

Bedre in bedre ut prinsippet .... ?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...