Gå til innhold

Vi har sjekket: Enorme summer å spare på å ha litt is i magen når du kjøper spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selvsagt er prisene på pc lave etter et halvt år. Da må de jo pushe grunnspillet for å få opp salget av dlcene....

 

Edit. Skal man spare venter man til jul/januar salg av game of the year versjon. Den har jo gjerne dlc inkludert.

Endret av noob11
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg handler de fleste av mine konsollspill på Finn.no. Der går prisen enda kjappere ned :)

 

ja, spesielt når det gjeld forrige konsollgenerasjon. Då får ein kjøpt ein ganske god samling spel for prisen av eit nylansert spel:)

 

EA og co ler nok heile vegen til banken av at det finst så ekstremt mange utålmodige spelarar som kjøper dei dårlege spela på lanseringsdagen til fullpris.

Lenke til kommentar

At PC-spill kan droppe drastisk i pris er en kjent sak. Så i går at man kunne få GTA 5 på steam til 174kr. f.eks. 

 

Men at Skyrim til Switch koster så mye som 501kr, seks år etter at spillet ble lansert er jo nærmest enn tragedie. Jeg fikk Skyrim Special Edition gratis på PC fordi jeg hadde orginalen+DLC fra før.

 

Kjøpte Life is Strange Limited Edition til PC for 299,- henslengt i ei hylle på Gamestop. Da får man med artbook, soundtrack CD i tillegg.

Endret av Quickfragger
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Verste er vel gamestop. Deres bruktpriser er høyere enn nypriser på populære spill.

 

Horizon zero dawn til 549 f.eks

 

De setter prisen på nye spill skyhøyt for å selge flere brukte.

 

Men en 50-lapp lavere for brukt er normalen. Spill som Mario-spill og andre populære spill, selv til Wii koster skjorta der. Men ja, sjekk ny pris før du i det hele tatt tenker på å kjøpe brukt.

 

Men prisen jeg betalte for Vampyr til PC var overkommelig. Forhåndsbestilte hos Gamestop og betalte 449,- og fikk soundtrack vinly på kjøpet. Et spill som forøvrig ble slaktet på Gamer.no, men jeg har nå over 100 timer spilt.

Endret av Quickfragger
Lenke til kommentar

Ja, for lommeboken er det penger å spare, og etter å ha sett hvilke summer jeg har brukt på steam så er det litt ergerlig mtp hvor mange som jeg ikke har spilt ? Men, de jeg har spilt som Subnautica, Prey 2017, Doom 2016 osv er jo spill som har vært virkelig gode, og jeg er glad jeg kjøpte dem. Og utviklerne fortjente det virkelig, og det er synd hvis alle skulle vente på salget. At gode spillutviklere måtte "lide" hvis alle skulle spare penger.

 

Men vi må vel gå litt mer i oss selv og tenke litt mer på om vi faktisk skal gjennomføre spillene vi kjøper og der tror jeg vi sparer enda mer ?

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt om jeg vil si at å spare 250kr på å vente 6 måneder ekstra på å kjøpe et spill jeg sikler etter kan kategoriseres som enorme summer men.

Kan jo bli det når det når dette strekker seg over år og flere generasjoner med konsoller da? Hvis du kjøper 10 spill i året og du sparte 250kr per spill så er det 2500kr, om du har gjort dette i 25 år, bare for å sette et tall er dette 62.500kr penger spart.

 

Si du betalte 299 for spillene du kjøpte over denne perioden, har du brukt 74.000kr. Uten rabatt ville du betalt 137.000kr hvis full pris er 500kr.

Endret av Quickfragger
Lenke til kommentar

Jeg har over 400 spill og over 300 apper på min XBox One og samtlige er lastet ned via XBox Store. Prisene på spill faller veldig raskt fra full pris til ofte en tredel Nesten samtlige XBoix 360 spill er også tilgjengelig og etterhvert nå også de over 10 gamle XBox spillene. Kjøpe spill fysisk er blitt poengløst for oss som har XBox One modellene. Alt er jo tilgjengelig i XBox Store og du eier spillene for alltid så lenge XBox konsollene består og lages. Er det noe vi som har XBox One har så er det gigantisk tilgang på spill fra full pris som nye og helt ned til free to play samt langt over 100 spill til fast lav månedspriser. Det er nå snakk om at EA vil innføre fast månedspris på tilgang på alle deres XBox spill som også er nye. Det ender vel med at samtlige XBox spill er tilgjengelig for fantastiske 299 kroner måneden. Problemet er nok harddisk plass til alle de fantastiske spillene og de blir bare større og bedre kontinuerlig. De nyeste og de beste tar over 100 GB..Jeg er nå oppe i over 8250 GB med spill og apper på min XBox One.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er også en del tilbud på nylanseringer hos noen butikker, så sånn sett er det noen titler som en kan velge å kjøpe på lansering eller en stund etterpå til rundt samme pris om en vil spare noen kroner. Som regel er spillene fulle av bugs når de er helt ferske, så de har mest nyhetsverdi så tidlig i syklusen.

 

Jeg gidder svært sjelden å kjøpe blodferske spill nettopp p.g.a bugs kombinert med høy pris, men det er alltid noen som vil være først med å kjøpe, så de får alltid solgt mye i begynnelsen uansett.

Lenke til kommentar

 

Ved nærmere research er de eldste XBox spillene faktisk fra år 2001 og utover før XBix 360 kom fra år 2005. Altså er det ganske mange av disse 360 spillene som kom ut for mere enn 10 år siden mens en rekke av XBoix spillene er mere enn 15 år gamle. XBox One kom først ut i 2014. Mange er oppgradert så de ser bra ut selv på nye XBox One X med optimal 4K oppløsning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...