Gå til innhold

– Provoserende å høre at vi ikke vil ha Apple Pay


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Eple betaling?!

J*vlig tungvint å måtte kjøpe epler for å betale for seg.

 

Så du mener det er bedre å ikke få lov. Enn å kunne velge selv om man vil bruke det?

Hvorfor skal en bank som allerede har trådløse kort og vipps bruke tid og penger på ennå en løsning som ender opp med å koste alle kunder penger for å lage og tilrettelegge ennå en løsning?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Hvorfor skal en bank som allerede har trådløse kort og vipps bruke tid og penger på ennå en løsning som ender opp med å koste alle kunder penger for å lage og tilrettelegge ennå en løsning?

 

Fordi den løsningen de selv har er ustabil (mildt sagt) samt at den kun funker i Norge. Mange reiser ut av OlaDunkland av og til vet du. Og begrunnelsen de har er at "folk ikke vil ha en slik løsning som Vipps faktisk er"? Dessuten er det noe som heter kundeservice. man gir kunden det kunden vil ha. Med mindre man heter Power eller DnB, da driter man i hva kundene vil ha.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg sliter skikkelig med å se nytten i dette. 

 

Bankkortet mitt gjør jo akkurat det samme - med unntak av trådløs biten. Er det virkelig en så stor forbedring med den trådløse biten? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg her?

 

Da slipper du å i det hele tatt ha med deg bankkortet?

..men du må ha med deg en telefon til 10000
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg gir fulle fem i Apple Pay. Full støtte fra meg DNB!

 

Helt enig, banker bør sikte på plattformfrie betalingsløsninger.

 

Selv er jeg skuffet over att Sbanken tar inn dette, og dermed mener att kun folk med iphone Iwatch skal kunne mobilløsninger hos dem.

 

Synes ikke det er bra att en bank setter retningslinjer for hvilken plattform kunder skal ha på mobilen sin.

 

Spesielt med Sbanken er at dem rett og slett sier att de andre mobil systemene er skal dem ikke starte med. (Det må jo først være en norsk bank som vil starte med det, før google pay, Android pay eller Samsung pay skal kunne lanseres i her)

 

Da er det bedre som DNB gjør. Venter eller dropper hel greia, til det er en løsning som funker på alle plattformer. Slik at dem da ikke prioriterer kunder med feks iphone.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med tanke på hvor lite folk som faktisk bruker apple pay i de landene hvor det er lansert er det ikke rart. Hvorfor skulle DNB gidde å bruke tid og penger på noe som i all realitet er en fiasko?

 

Vel, Forbes er ikke helt enig med deg i det. Apple Pay har 90% markedsandel på kontaktløs betaling i de markeder det er lansert.

https://www.forbes.com/sites/oliversmith/2017/10/23/the-mobile-wallet-war-is-over-apple-pay-won/#50c217564904

Lenke til kommentar

DNB ønsker tydeligvis ikke at kundene skal ha flere muligheter, selv om DNBs systemer ofte er nede.

Apple pay vil da ikke gi alle kunder flere muligheter.

Det vil kun gjelde kunder med iphone....  Og da ekskludere de andre kundene.

 

At DNB ikke vil favorisere enkelt kunder over andre er veldig forståelig og bra.

 

Det var jo for noen år siden en løsning som ikke var låst til en plattform. Men var bare en butikk som ville bruke den, så den blei stengt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er ganske overraska over hvor mange som syns det er bra at bankene nekter brukerne tilgang til en løsning med argumentet om at Apple er et lukket system. Er det ingen som ser ironien?

Vipps finnes jo til iPhone, så hva f er problemet?

 

Får vel være grenser for hva den Apple sekta MÅ ha.

 

Og de kommer alt for sent til festen, så dra hjem og grin.

Anti-Apple sekta kan ta seg en bolle. Vipps suger regelrett balle på betaling i butikk. Banker kan ikke brukervennlighet og software. Gleder meg til Google Pay/Samsung Wallet også kommer til Norge, på tross av at de er alt for seine til festen. At bankene ikke er villig til å gi slipp på makta de har over kundene er ikke overraskende. Jeg for min del er glad i konkurranse.
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Apple pay vil da ikke gi alle kunder flere muligheter.

Det vil kun gjelde kunder med iphone....  Og da ekskludere de andre kundene.

 

At DNB ikke vil favorisere enkelt kunder over andre er veldig forståelig og bra.

 

Det var jo for noen år siden en løsning som ikke var låst til en plattform. Men var bare en butikk som ville bruke den, så den blei stengt.

Du sliter litt med logikken ser jeg. Alternativet her er enten

1. Dagens løsning.

2. Dagens løsning PLUSS Apple Pay.

 

Hvordan mener du man IKKE kan velge hvis DNB også hadde åpnet for Apple Pay?

 

Ingen blir favorisert, men noen blir utestengt. Nemlig de som ønsker å bruker Apple Pay. Når Google/Samsung får ut fingern skjer sikkert det samme. Med mindre DNB snur nå.

Endret av Nimrad
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Se på eierskapet i Vipps. Det er over 100 banker som er med i den koalisjonen der. Samtlige av de ønsker ikke Apple pay velkommen i Norge. Hvorfor? Fordi Apple pay konkurrerer med Vipps.

 

Dette er et monopolistisk og kokurransehemmende trekk av DNB pga sitt eierskap i Vipps. Dette er en sak for konkurransetilsynet i mine øyne. Oppfordrer folk til å melde inn saken dit.

 

Nordea? De har ikke eierskap i Vipps og ønsker naturlig nok denne tjenesten velkommen.

 

Og til Apple haters, hva skjer når Android pay og Samsung pay kommer? Samme regla da, så støtt apple pay selv om du ikke har iphone. Dette hander om valgfrihet for forbrukere.

 

Samsung pay og Android pay venter vel mer eller mindre bare på en bank som vil sette i gang.

 

Beste hadde vært en løsning som ikke er låst til en plattform.

Slik att folk kan velge butikk, ikke måtte holde seg til de butikkene som er tilpasset det merke telefon du har..

 

Begynner og helle mer og mer tilbake til kontanter jeg...

 

Men ser att Sverige faktisk har fjernet regelen om tvunget betalingsmiddel.

Norge har heldigvis foreløpig ikke gjort dette..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg gir fulle fem i Apple Pay. Full støtte fra meg DNB!

 

Å låse betalingen til kun en plattform er ikke smart de bør heller satse på er å videreutvikle vipps eller lage en ny app, Så må de samarbeide med Apple for å få tilgang til pay delen som idiotisk Apple har låst og ingen andre får tilgang til. Apple pay er en proprietær løsning som gir mindre fordelere for kundene. De bør heller tenke på lignende weechat slik som kina har, det kan du bestille mat og betale i appen og betale mat i butikker og offentlig transport i appen me hjelp av nfc

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Typisk brukere av Appledingser! Hver gang Apple kommer med ett eller annet nytt dilldall, så forlanges det at markedet skal implementere og tilby tjenesten, selv om det bare er 15% av mobilbrukerne som kan benytte seg av det. Hva med de 85 prosentene som bruker Android? Skal ikke vi få Android Pay?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Med tanke på hvor lite folk som faktisk bruker apple pay i de landene hvor det er lansert er det ikke rart. Hvorfor skulle DNB gidde å bruke tid og penger på noe som i all realitet er en fiasko?

 

Vel, Forbes er ikke helt enig med deg i det. Apple Pay har 90% markedsandel på kontaktløs betaling i de markeder det er lansert.

https://www.forbes.com/sites/oliversmith/2017/10/23/the-mobile-wallet-war-is-over-apple-pay-won/#50c217564904

Og en til to prosent av det totale markedet, det hjelper ikke å dominere et "marked" om det er omtrent ikke eksisterende.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hva med de 85 prosentene som bruker Android? Skal ikke vi få Android Pay?

Jo, selvfølgelig skal vi det! Men det vil nok ikke DNB ha noe av. Og hvorfor skal vi nekte Apple-brukere tilgang til Apple Pay bare fordi Google Pay ikke har kommet enda?

 

Nå vet jeg ikke hvem det står på for å få Google Pay til Norge, men for DNB sin del handler dette om at de ikke vil tilby en konkurrende betalingsmåte da de har Vipps.

Endret av Nimrad
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Apple Pay?

Hva å forvente fra DNB, banken som i årevis har nektet kunder bosatt i utlandet bruk av engangsbrikken, og til andre enn DNB bank. Av sekretærer blir du ved utallige henvendelser betraktet som 'idiot', "du kan ikke engang lese bruksanvisningen." DNB: "Vi sender ikke teksmelding med kode til utlandet," hva om disse sekretærene ble kurset i banken sine egne forskrifter! Hva er motivet, vi er debet kunder med noen hundre tusen til negativ rente på konto, hvilket annet motiv har banken? Engangsbrikken, offentlig som privat Norge sin viktigste identifikasjon,- slik skal vi ikke engang kunne fylle ut tippekupongen. Saken ligger hos Finansklagenemnda, men når det gjelder DNB, forstår nemda selvsagt ikke noe, da som i tidligere Banklagenemda, er det ansatte i DNB som behandler klagene.

 

Sir, this is a mcdonalds drive through

  • Liker 1
Lenke til kommentar

litt lettere å bare bruke bitcoin.. det fungerer overalt uten noe stress om hvem som eier det eller hva det heter.. Vipps er et idiotisk navn for en seriøs bedrift uansett.

 

Vi trenger fortsatt et trygt bankvelv der vi kan plassere offline lommebøkene våres.

 

Gjør jobben deres og forsvar pengene våres slik dere får betalt for.. banker tjener hovedsakelig ikke penger på transaksjonskostnader men for å ta vare på pengene til folk slik at de ikke blir rana eller roter bort eller mister pengene sine.

 

Vipps så var det borte..

Lenke til kommentar

hvorfor skal vi nekte Apple-brukere tilgang til Apple Pay bare fordi Google Pay ikke har kommet enda?

 

Vi skal ikke nekte Applebrukere Apple Pay. Men er lite interessert i å være med på å betale for en tjeneste som bare noen få kan bruke.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+fdgxb

 

 

Jeg sliter skikkelig med å se nytten i dette. 

 

Bankkortet mitt gjør jo akkurat det samme - med unntak av trådløs biten. Er det virkelig en så stor forbedring med den trådløse biten? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg her?

 

Da slipper du å i det hele tatt ha med deg bankkortet?

..men du må ha med deg en telefon til 10000

Er det overraskende at den dyreste iPhonemodellen er dyr? En iPhone SE koster 3000kr.
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...