Gå til innhold

Soundgarden gjenoppstår som egen kjede


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

307 millioner i underskudd er mye i avsnittet sin overskrift, når det står 35 millioner lenger ned.

 

Hva er riktig?

 

307M i omsetning, 35M i tap. Deres største konkurrent Hi-Fi Klubben hadde 297M i omsetning og knappe 6M i overskudd. Virker ikke som en bransje der man kan tjene penger, med så lavt overskudd lurer man på om det er verdt det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

307 millioner i underskudd er mye i avsnittet sin overskrift, når det står 35 millioner lenger ned.

 

Hva er riktig?

 

307M i omsetning, 35M i tap. Deres største konkurrent Hi-Fi Klubben hadde 297M i omsetning og knappe 6M i overskudd. Virker ikke som en bransje der man kan tjene penger, med så lavt overskudd lurer man på om det er verdt det.

Dette er volumbransjer. Lav margin krever høyt volum, så det er ikke den enkleste forretningsideen.

 

Det krever personale med høy kunnskap om lyd og som samtidig er ekstremt serviceminded. Om man bare skal sloss på pris, taper man mot de store kjedene for de er prisfokusert og så store at de har bedre priser, og har råd til å tape i noen segmenter for å tjene i andre.Om man bare kjører lyd, og kanskje bilde er man mer utsatt, og tilbehør er ekstremt viktig, for her ligger det litt marginer.

 

Det som driver en slik business er lave kostnader og ansatte som elsker lyd og bilde, samt at de yter det lille ekstra. I dag er prisforskjellene så små, at mange gjerne betaler litt ekstra for god service og kunnskapsrike ansatte.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

307 millioner i underskudd er mye i avsnittet sin overskrift, når det står 35 millioner lenger ned.

 

Hva er riktig?

 

307M i omsetning, 35M i tap. Deres største konkurrent Hi-Fi Klubben hadde 297M i omsetning og knappe 6M i overskudd. Virker ikke som en bransje der man kan tjene penger, med så lavt overskudd lurer man på om det er verdt det.

Dette er volumbransjer. Lav margin krever høyt volum, så det er ikke den enkleste forretningsideen.

 

Det krever personale med høy kunnskap om lyd og som samtidig er ekstremt serviceminded. Om man bare skal sloss på pris, taper man mot de store kjedene for de er prisfokusert og så store at de har bedre priser, og har råd til å tape i noen segmenter for å tjene i andre.Om man bare kjører lyd, og kanskje bilde er man mer utsatt, og tilbehør er ekstremt viktig, for her ligger det litt marginer.

 

Det som driver en slik business er lave kostnader og ansatte som elsker lyd og bilde, samt at de yter det lille ekstra. I dag er prisforskjellene så små, at mange gjerne betaler litt ekstra for god service og kunnskapsrike ansatte.

Og jeg følte ikke at jeg fikk det hos Spaceworld Soundgarden. Ser ikke hvordan det skal endre seg bare fordi de fjerner spaceworld navnet. Satser på at gamestop er neste på lista som går dukken, makan til drittkjede. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Produktene de solgte/ikke klarte å selge er vel cirka like realitetsordnet som homeopatiske preparater og religiøse tekster. Synd å høre at de skal kaste bort mer tid på å selge "bølgende bass" og "dansende diskant" til nek som tror prisen på kopperkabler avgjør om lyden blir bra eller ikke.

Endret av Skitlus
Lenke til kommentar

 

307 millioner i underskudd er mye i avsnittet sin overskrift, når det står 35 millioner lenger ned.

 

Hva er riktig?

 

307M i omsetning, 35M i tap. Deres største konkurrent Hi-Fi Klubben hadde 297M i omsetning og knappe 6M i overskudd. Virker ikke som en bransje der man kan tjene penger, med så lavt overskudd lurer man på om det er verdt det.

Ja du kan så si. De som nå fortsetter som nye Soundgarden må ha tenkt hardt på dette før de bestemte seg for å satse. Bransjen har svært pressede marginer. Det er mye lekkasje til tradisjonelle hvitevarerkjeder som elkjøp og andre.

 

6m i overskudd av omsetning på 300m. Det er jo knapper å glansbilder. Du skal ikke trå feil i den bransjen for da er det kroken på døre og konkurs. Det nytter jo ikke å opparbeide solid egenkapital med slike marginer. Ett par bomkjøp på produkter som ikke selger så blir det smalhans og havrelefser.

 

Jeg tror jeg heller ville puttet pengene i fond og tatt en helt hvilken som helst annen jobb enn å videreføre dette som nye Soundgarden. Må si at jeg tror ikke at de klarer å overleve, det er ikke mange nok som handler slikt gjennom ordinære butikker lengre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Produktene de solgte/ikke klarte å selge er vel cirka like realitetsordnet som homeopatiske preparater og religiøse tekster. Synd å høre at de skal kaste bort mer tid på å selge "bølgende bass" og "dansende diskant" til nek som tror prisen på kopperkabler avgjør om lyden blir bra eller ikke.

 

Dette svaret funker like bra som i den andre tråden:

 

«Kondolerer på vegne av hørselen din, kos deg med Beats-headsettet»

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Produktene de solgte/ikke klarte å selge er vel cirka like realitetsordnet som homeopatiske preparater og religiøse tekster. Synd å høre at de skal kaste bort mer tid på å selge "bølgende bass" og "dansende diskant" til nek som tror prisen på kopperkabler avgjør om lyden blir bra eller ikke.

 

Dette svaret funker like bra som i den andre tråden:

 

«Kondolerer på vegne av hørselen din, kos deg med Beats-headsettet»

Nå er det svært mange veier til god lyd, og for min del så har ingen av de ledet meg til soundgarden eller swsg. Ikke har jeg noe tro på at jeg kommer til å handle hos nye soundgarden heller.

 

Det er faktisk skikkelig pes å handle hifi i butikk, der overtente selgere jobber steinhardt for å forsøke å pushe kabler selv om det ikke er kabler man er innom for å handle.

 

Nei da handler jeg heller i ro og mak på nett og finner utstyret jeg trenger uten å bli peset av en bonuskåt selger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det svært mange veier til god lyd, og for min del så har ingen av de ledet meg til soundgarden eller swsg. Ikke har jeg noe tro på at jeg kommer til å handle hos nye soundgarden heller.

 

Det er faktisk skikkelig pes å handle hifi i butikk, der overtente selgere jobber steinhardt for å forsøke å pushe kabler selv om det ikke er kabler man er innom for å handle.

 

Nei da handler jeg heller i ro og mak på nett og finner utstyret jeg trenger uten å bli peset av en bonuskåt selger.

Ja, hvem trenger å HØRE på lydprodukter når man får trådløse UE Megaboom til halv pris på komplett.no

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Så lenge jeg kan imoprtere det meste fra Sverige og utlandet ellers , trenger ikke å betale overpriser for elektronikk. Norske butikk-kjeder kan ikke overleve på sikt,

 

Det du går glipp av da er jo 5 års reklamasjonsrett, så det er fortsatt en del produkter det kan lønne seg å kjøpe i Norge. Personlig kjøpte jeg hodetelefonforsterker + dac fra utlandet da det er verdt det på tross av reklamasjonsretten i Norge, mens selve hodetelefonene kjøpte jeg i Norge.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Problemet for slike butikker er vel at folk begynner å bli ganske opplyste om hva som er bra nok for dem og ikke. Man klarer ikke å overleve på ett par tusen hifi entusiaster som kjøper kabler til 100 tusen hver. Hvordan kan noen kreve 170000 NOK /Etthundreogsyttitusen norske kroner) for en strømkabel?

https://oslohificenter.no//kabler/stromkabler/nordost-odin-2-power

Sleng på 3 meter høyttalerkabler til 459 990,- også. :D

 

https://oslohificenter.no/kabler/hoyttalerkabler/nordost-odin-2-hoyttalerkabel

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...