Gå til innhold

Fem ting du må vite om nye YouTube Music


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wtf???

119 kroner i måneden - Gir deg YouTube Premium, som inkluderer både annonsefri YouTube, tilgang til YouTubes betalinnhold og YouTube Music.

 

Det vil si, at for 99kr mnd, så må eg tåle det jævla pakket av annonser?

 

Vet du ka, stapp tilbudet der det kom fra, eg kjører allerede youtube reklamefritt på mobilen med kun en enkelt app installert. Eg kan også bare laste ned hele videoen på min iphone, og se den senere. Alt dette til en pris av 0kr.

Lovlig statsborger er en ku som blir melket

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Wtf???

119 kroner i måneden - Gir deg YouTube Premium, som inkluderer både annonsefri YouTube, tilgang til YouTubes betalinnhold og YouTube Music.

 

Det vil si, at for 99kr mnd, så må eg tåle det jævla pakket av annonser?

 

Vet du ka, stapp tilbudet der det kom fra, eg kjører allerede youtube reklamefritt på mobilen med kun en enkelt app installert. Eg kan også bare laste ned hele videoen på min iphone, og se den senere. Alt dette til en pris av 0kr.

Lovlig statsborger er en ku som blir melket

 

Du er nok ikke mye lovlig statsborger om du anskaffer betaltjenester gratis (fjerner reklame som kun er fjernet i betalversjonen)...
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Wtf???

119 kroner i måneden - Gir deg YouTube Premium, som inkluderer både annonsefri YouTube, tilgang til YouTubes betalinnhold og YouTube Music.

 

Det vil si, at for 99kr mnd, så må eg tåle det jævla pakket av annonser?

 

Vet du ka, stapp tilbudet der det kom fra, eg kjører allerede youtube reklamefritt på mobilen med kun en enkelt app installert. Eg kan også bare laste ned hele videoen på min iphone, og se den senere. Alt dette til en pris av 0kr.

Lovlig statsborger er en ku som blir melket

 

Selvfølgelig er er Youtube music annonsefri når man betaler 99, poenget er at du også kan få tilgang til vanlig Youtube uten annonser om du betaler 20 ekstra.

Må være rimelig dum for ikke å forstå det....kommentaren din gir vel også det inntrykket.....at du ikke er den mest oppvakte her...

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Dårligere musikk streaming skal man lete lenge etter, det her var regelrett begredelig Google, skamme seg lage en så utrolig dårlig tjeneste. Dårlig kvalitet på lyd, utrolig dårlig ui å det orginale innholde på YT Red er jo til å le seg ihjel av, å dette vil Google ha penger for? Hvem var skeipe sa dere????

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dårligere musikk streaming skal man lete lenge etter, det her var regelrett begredelig Google, skamme seg lage en så utrolig dårlig tjeneste. Dårlig kvalitet på lyd, utrolig dårlig ui å det orginale innholde på YT Red er jo til å le seg ihjel av, å dette vil Google ha penger for? Hvem var skeipe sa dere????

 

Hva mener du er galt? (Har du prøvd Google Play Music appen eller bare youtube appene?)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Dårligere musikk streaming skal man lete lenge etter, det her var regelrett begredelig Google, skamme seg lage en så utrolig dårlig tjeneste. Dårlig kvalitet på lyd, utrolig dårlig ui å det orginale innholde på YT Red er jo til å le seg ihjel av, å dette vil Google ha penger for? Hvem var skeipe sa dere????

 

Hva mener du er galt? (Har du prøvd Google Play Music appen eller bare youtube appene?)

Hva mener du er galt? Les det je skrev en gang til?har jeg prøvd Google play appen? Nei. Nå var det da heller ikke den det var snakk om det var vel YT music appen.
Lenke til kommentar

Det jeg lurer på, kommer dette til å være like dårlig som youtube ellers er på at sanger forsvinner hele tiden. Altå at man lager en spilleliste, legger til en del sanger som man kanskje hører for første gang. 1-2 uker senere så er halvparten borte pga. opphavsrett og what so not..

Lenke til kommentar

Dette er de ikke alene om, og Spotify driver med akkurat samme, sleipe taktikk.

 

Er det sleip taktikk å dekke merkostnadene pålagt av en nettbutikk uten å la det gå ut over resten av kundebasen? Jeg vil heller si at det motsatte ville vært sleip taktikk, at alle andre måtte betale apple-skatt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva mener du er galt? Les det je skrev en gang til?har jeg prøvd Google play appen? Nei. Nå var det da heller ikke den det var snakk om det var vel YT music appen.

Abonnementet inkluderer begge to, så det du egentlig sutrer over er at du har fått enda flere valgmuligheter? Forderdelig verden vi lever i altså
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dårligere musikk streaming skal man lete lenge etter, det her var regelrett begredelig Google, skamme seg lage en så utrolig dårlig tjeneste. Dårlig kvalitet på lyd, utrolig dårlig ui å det orginale innholde på YT Red er jo til å le seg ihjel av, å dette vil Google ha penger for? Hvem var skeipe sa dere????

Hvorfor tror du at det er dårlig kvalitet på lyd? Se under:

 

2. Maksimal lydkvalitet er bare på 128 kbit/s

 

YouTube Music lar deg ikke bestemme lydkvaliteten på musikken du lytter til. Det er bare to alternativer som appen bytter mellom automatisk: 128 kbit/s eller 64 kbit/s i enten AAC- eller OPUS-format, basert på om du bruker mobilen eller PC-en.

 

Dette er under halvparten av det Spotify tilbyr (320 kbit/s) og betydelig lavere enn Tidal (1411kbit/s) som har et eget HiFi-abonnement med fokus på ekstrem lydkvalitet.

 

YouTube har sagt at de har planer om å legge inn et valg slik at du kan justere kvaliteten selv, og at den vil kunne gå opp til 256 kbit/s, men det er ikke på plass ennå. Og selv når det er på plass vil det fortsatt være lavere enn konkurrentene.

Spotify bruker Vorbis, det er dårligere enn Opus. Dere kan ikke sammenligne bitrate på den måten. Ifølge en bruker her på diskusjon.no, så er flere av sporene i "HiFi"-kvalitet hos Tidal rett og slett mp3-filer som er re-encodet.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...