Gå til innhold

SNIKTITT: Assassin's Creed Odyssey


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å utforske det gamle Hellas i et moderne 3D spill kunne vært veldig gøy men jeg må nok vente til noen andre utviklere kaster seg over perioden. Dette spillet virker ikke som det prøver å være særlig seriøst, med superkrefter, 300-sparket og en kvinnelig hovedperson som kan gjøre alt det samme som den mannlig hovedpersonen kan. Dette skal liksom foregå i det kvinnefiendelige Aten under Peloponneskrigen?

 
Lenke til kommentar

Å utforske det gamle Hellas i et moderne 3D spill kunne vært veldig gøy men jeg må nok vente til noen andre utviklere kaster seg over perioden. Dette spillet virker ikke som det prøver å være særlig seriøst, med superkrefter, 300-sparket og en kvinnelig hovedperson som kan gjøre alt det samme som den mannlig hovedpersonen kan. Dette skal liksom foregå i det kvinnefiendelige Aten under Peloponneskrigen?  

 

sær må jeg si

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Å utforske det gamle Hellas i et moderne 3D spill kunne vært veldig gøy men jeg må nok vente til noen andre utviklere kaster seg over perioden. Dette spillet virker ikke som det prøver å være særlig seriøst, med superkrefter, 300-sparket og en kvinnelig hovedperson som kan gjøre alt det samme som den mannlig hovedpersonen kan. Dette skal liksom foregå i det kvinnefiendelige Aten under Peloponneskrigen?

 

 

 

 

Aldri spilt AC før? Forrige spillet hadde dlc hvor mumier våkner til live igjen og man drar fram og tilbake mellom det Egyptiske dødsriket og den ekte verden. Også et glimt av en minotaur i en av trailerne til Odyssey, så det er nok av litt "spesielle" ting i disse spillene som ikke akkurat gjør de historisk korrekte på den måten. Men, så snakker vi om en serie hvor man tar svalestup ned i høystakker fra, for eksempel, toppen av Notre Dame.

 

Alexios og Kassandra skal begge være fra Sparta, noe som gjør at hun er en krigertype virker i det minste litt mer sannsynlig. Men, kan være enig at det virker rart hvis alle karakterene forholder seg til henne på samme måte som om man ville spilt den mannlig hovedpersonen.

Lenke til kommentar

Nok et "ørken" spill er litt lei av denne natur typen i spill er vel ikke store forskjellen fra forige spillet med samma landskap omtrent, kunne tenkt meg et med landskap ala Far Cry 5 det hadde blitt mer intresant for min del så tror kanskje jeg står over dette spillet.

Hvis dette er en ørken så kan du kalle meg for den store tørken.

Lenke til kommentar

Herregud, dere som klager på historisk korrekthet kan lese en historiebok eller se en dokumentar.

Man spiller ikke spill, og ihvertfall ikke AC for å få ren historisk fakta....

 

For noe vås. Hva man oppfatter som for lite historisk korrekthet i en gitt setting kommer særlig an på to ting. Ens egen historiekunnskap og ens vilje til å se bort ifra ting som ikke stemmer.

 

Jeg tipper du ikke hadde likt det særlig godt om du spilte et spill som skulle foregå i middelalderen og så var det plutselig noen som kjørte rundt i bil. Eller om du spilte et krigspill satt til andre verdenskrig og så brukte alle de krigførende partene moderne fly istedenfor den type fly som ble brukt da.

 

Det er helt riktig at man ikke spiller slike spill for å lære seg historiske fakta. En spiller slike spill, blant annet for å få lure seg selv til å tro at man ser eller opplever noe ifra denne historiske perioden. Som når du ser en film som er satt til en historisk periode. (Det er mange andre grunner til at man spiller et gitt spill også, og hvor viktig den ene eller andre grunnen er varierer veldig fra person til person.) Om det man ser kræsjer veldig med hva man forventer at skal være mulig i denne perioden så kan det for ødelegge for en del av opplevelsen av spillet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg av vid'er på gameplay fra E3 at folk spiller det på konsoll (Xbox). Så jeg antar derfor at dette spillet er laget for konsoll og portes til pc, som jo er vanlig nå for tiden. Men egentlig liker jeg spill best på pc og jeg ser at spilleren i Ubicentral f.eks bommer endel med med pilene fra bua når han spiller på Xbox. Jeg har ikke spilt AC siden AC(1) og den gangen var det ikke på pc.

 

Er det noen som kan anbefale dette på pc?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

 

Nok et "ørken" spill er litt lei av denne natur typen i spill er vel ikke store forskjellen fra forige spillet med samma landskap omtrent, kunne tenkt meg et med landskap ala Far Cry 5 det hadde blitt mer intresant for min del så tror kanskje jeg står over dette spillet.

Hvis dette er en ørken så kan du kalle meg for den store tørken.

Hallo "tørken" men du skjønte vel ikke "ørken" men det er samma landskapet omtrent med sand og oaser osv som i forrige spill på tide med noe nytt en bare gamle ruiner og junk fra det fjerne østen om man skal si det med du må vel ha det inn med te skje!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...