Gå til innhold

16.500 liter bensin tok fyr i tunnelen etter at tilhenger løsnet. Nekter å betale forsikringskrav


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En kan tenke seg redd på hvor mange svakheter som muligens finnes i bilparken fordi noen skal spare litt penger.

Egentlig kriminelt av et bilverksted å reparere ved å sveise på nye plater for å skjule rustskader.

Vi bør trolig ha en havarikommisjon for bilparken også, slik vi har ved flyulykker.

Denne ulykken viser at uten grundig kontroll tørr bilverkstedene å "gamble" på at feil ikke blir oppdaget.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

"Hei det er verkstedet. Er endel rust på det draget. Det må nok byttes. Et nytt et koster xyz tusen kr."

 

"I alle dager! Altfor dyrt! Kan du ikke bare sveise?"

Med andre ord er det eieren av bilen som skal spare penger og egentlig har skylden.

"Follow the money" er et begrep som viser seg å stemme i 9 av 10 tilfeller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En elendig utført reparasjon som aldri skulle vært gjennomført. Eneste jeg ikke skjønner er hvorfor ikke bilverksteder må dekke utgiftene til alle skadene, men kun kreves for en liten andel.

 

De hadde kjøpt forsikring som tydeligvis dekker dette siden det er forsikringsselskapet deres som er saksøkt.

Jeg antar forsikringsselskapet har noen regler for regress hvis verkstedet har vært slurvete?

 

 

Vi bør trolig ha en havarikommisjon for bilparken også, slik vi har ved flyulykker.

 

Denne finnes allerede:

Statens havarikommisjon for transport, https://www.aibn.no/Veitrafikk

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

"Hei det er verkstedet. Er endel rust på det draget. Det må nok byttes. Et nytt et koster xyz tusen kr."

 

"I alle dager! Altfor dyrt! Kan du ikke bare sveise?"

Med andre ord er det eieren av bilen som skal spare penger og egentlig har skylden.

"Follow the money" er et begrep som viser seg å stemme i 9 av 10 tilfeller.

Verkstedet har full mulighet til å nekte utføre arbeidet om de mener det vil gi et for dårlig resultat. Klart, da får de sikkert ikke like mye betalt heller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

"Hei det er verkstedet. Er endel rust på det draget. Det må nok byttes. Et nytt et koster xyz tusen kr."

 

"I alle dager! Altfor dyrt! Kan du ikke bare sveise?"

Med andre ord er det eieren av bilen som skal spare penger og egentlig har skylden.

"Follow the money" er et begrep som viser seg å stemme i 9 av 10 tilfeller.

Verkstedet har, som profesjonell part, et ansvar for å si nei, dersom det ikke lar seg reparere på forsvarlig vis, eller ikke har den nødvendige kunnskap eller sertifisering for å vurdere eller gjøre jobben.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...