Gå til innhold

Hjelp til å "fylle" en logo


Anbefalte innlegg

Hei, jeg driver med gravering og har lært meg å vektorisere bilder av logoer blant annet. Men da får jeg bare omrisset av logoen / skriften / symbolet..kan noen hjelpe meg med hvordan jeg kan få lagt til at min graveringsmaskin skal gravere ut inni teksten / symbolet / logoen også..hvilket program skal jeg bruke..har prøvd litt med inkscape, fint å bruke til å få omrisset, men har ikke funnet ut hvordan fylle.

 

Legger ved eksempel på logo som ønskes "fylt" etter vektorisering.

 

Jeg er veldig ny i dette så godt mulig jeg gjør noe veldig tungvint eller feil men tar imot all hjelp med stor takk.

post-486101-0-90483200-1528919020_thumb.png

post-486101-0-39353200-1528919387_thumb.jpg

Endret av gsgravering
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Det var ikkje heilt det eg tenkte på nei. Greit at denne videoen viser hvordan en skal få med flere farger, men den lager ikke flere "baner" til graveringsmaskinen.

Hva hvis du skraverer den?

Det er nok bare en quick&dirty fix men mulig det vil fungere sålenge du har liten nok avstand mellom hatchinga.

Jeg kjenner ikke til fres og gravering men for 3d printeren min så er det en software som oversetter 3d objektene til trajectories/pathways som printeren leser.

 

Jeg regner med at maskinen din har en egen software som konverterer vektorfilene dine til en råfil maskinen leser?

Etter hva jeg har sett av youtube videoer av software til freser så skal man kunne simulere og se pathways og justere disse før man starter selve fresingen.

 

Hva hvis du googler den softwaren og "fill"? Finner du noe da?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...