Gå til innhold

KOMMENTAR: Slik skal Xbox overta konsolltronen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det var skuffende at det ikke var noen satsing på VR til xbox. Men mulig at det kommer ved neste konsoll som de hintet til så ja... Playstation har jo sin PSVR satsing. Om Microsoft skal henge med så må de være frempå med ny teknologi.

Bryr meg ikke et pøkk om kjedelige spill på skjerm. Jeg vil ha max innlevelse og nye måter å spille spill på.

Endret av Enceladus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men hvis meg noe jeg vil kjøpe. Har allerede spilt Halo, Forza, Crackdown og Gears of War. Pluss kan få alt de viste på PC eller PS4 jeg allerede eier. Det er ikke sterke argumenter for å kjøpe en Xbox One for meg, der Microsoft feiler for min del.

 

Var uansett en solid konferanse alt i alt, så sier ikke noe på det.

Lenke til kommentar

Synes det var skuffende at det ikke var noen satsing på VR til xbox. Men mulig at det kommer ved neste konsoll som de hintet til så ja... Playstation har jo sin PSVR satsing. Om Microsoft skal henge med så må de være frempå med nye teknologi.

Bryr meg ikke et pøkk om kjedelige spill på skjerm. Jeg vil ha max innlevelse og nye måter å spille spill på.

Etter å ha prøvd lego pixel vr på PlayStation 4 så tror jeg ms gjør riktig å ikke levere vr til Xbox

Lenke til kommentar

Etter å ha prøvd lego pixel vr på PlayStation 4 så tror jeg ms gjør riktig å ikke levere vr til Xbox

Er fint på PC når jeg supersampler. Når de gir ut spill på xbox regner jeg med de blir tilgjengelige på windows også. 

 

Men ja mulig at det kommer VR til den neste boksen. VR trenger mye datakraft for å se bra ut. Innen den tid håper jeg også at foveated rendering teknologi i form av øyesporing er tilgjengelig sammen med alle de andre nyvinningene som kommer til neste generasjon. Det kan potensielt gi bedre ytelse.

Lenke til kommentar

Men hvis meg noe jeg vil kjøpe. Har allerede spilt Halo, Forza, Crackdown og Gears of War. Pluss kan få alt de viste på PC eller PS4 jeg allerede eier. Det er ikke sterke argumenter for å kjøpe en Xbox One for meg, der Microsoft feiler for min del.

 

Var uansett en solid konferanse alt i alt, så sier ikke noe på det.

Kan virke som MS trenger å pushe budskapet sitt mye tydligere enn de har gjort til nå ettersom jeg ser mange poster lignende det du skriver her. Alt som blir publisert av MS kommer til å komme også på Windows, med Play Anywhere funksjon og igjennom Gamepass på samme dag som de kommer til vanlig salg. Å eie en Xbox One blir for de som enten ikke har en veldig kapabel spill PC eller som vil ha det som et supplement til å hoppe mellom en kraftig PC på “gutterommet” og å spille på en TV i stua.

 

Mulig du allerede vet dette selvfølgelig, men alle poster som ligner på denne høres alltid så overrasket ut over at alt MS gir ut også kommer på PC.

Lenke til kommentar

Kan virke som MS trenger å pushe budskapet sitt mye tydligere enn de har gjort til nå ettersom jeg ser mange poster lignende det du skriver her. Alt som blir publisert av MS kommer til å komme også på Windows, med Play Anywhere funksjon og igjennom Gamepass på samme dag som de kommer til vanlig salg. Å eie en Xbox One blir for de som enten ikke har en veldig kapabel spill PC eller som vil ha det som et supplement til å hoppe mellom en kraftig PC på “gutterommet” og å spille på en TV i stua.

 

Mulig du allerede vet dette selvfølgelig, men alle poster som ligner på denne høres alltid så overrasket ut over at alt MS gir ut også kommer på PC.

Nei visste at alt kommer på Windows 10 også, dog på Windows Store *oppgulp*, men det meste de viste som er av Interesse for min egen del var tredjeparts spill. Hvordan skal de selge meg en konsoll når jeg har 2 andre plattformer allerede som kan spille disse spillene? Har spilt meg lei på dudebro seriene til Microsoft. Hva er hooket med og eie en Xbone?

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

 

Kan virke som MS trenger å pushe budskapet sitt mye tydligere enn de har gjort til nå ettersom jeg ser mange poster lignende det du skriver her. Alt som blir publisert av MS kommer til å komme også på Windows, med Play Anywhere funksjon og igjennom Gamepass på samme dag som de kommer til vanlig salg. Å eie en Xbox One blir for de som enten ikke har en veldig kapabel spill PC eller som vil ha det som et supplement til å hoppe mellom en kraftig PC på “gutterommet” og å spille på en TV i stua.

 

Mulig du allerede vet dette selvfølgelig, men alle poster som ligner på denne høres alltid så overrasket ut over at alt MS gir ut også kommer på PC.

Nei visste at alt kommer på Windows 10 også, dog på Windows Store *oppgulp*, men det meste de viste som er av Interesse for min egen del var tredjeparts spill. Hvordan skal de selge meg en konsoll når jeg har 2 andre plattformer allerede som kan spille disse spillene? Har spilt meg lei på dudebro seriene til Microsoft. Hva er hooket med og eie en Xbone?

Føler du svarer litt på dine egne spørsmål her. Hele poenget er at du kan velge å spille Xbox-spillene på din gaming pc, om du ønsker det.. Angående tredjepartspill på konsoll kommer vel Xbox one X ut på topp.. Så vil si "hooket" er der jeg.

Lenke til kommentar

Nei visste at alt kommer på Windows 10 også, dog på Windows Store *oppgulp*, men det meste de viste som er av Interesse for min egen del var tredjeparts spill. Hvordan skal de selge meg en konsoll når jeg har 2 andre plattformer allerede som kan spille disse spillene? Har spilt meg lei på dudebro seriene til Microsoft. Hva er hooket med og eie en Xbone?

For eksempel de to tilfellene jeg nevnte :p Virker heller tydelig at de ikke passer for deg, noe som da gjør at du ikke blir i markedsgruppen for en Xbone.

Lenke til kommentar

Synes det var skuffende at det ikke var noen satsing på VR til xbox. Men mulig at det kommer ved neste konsoll som de hintet til så ja... Playstation har jo sin PSVR satsing. Om Microsoft skal henge med så må de være frempå med ny teknologi.

 

Bryr meg ikke et pøkk om kjedelige spill på skjerm. Jeg vil ha max innlevelse og nye måter å spille spill på.

Ny teknologi? hahaha, husker i 1991 da jeg spilte på en VR-maskin på Tusenfryd... VR er ikke nytt eller spennende, og Playstation 4 Pro er dessverre altfor svak til å dra det rundt. Kanskje med neste generasjon. Men igjen, så blir headset og lysende dildoer og masse kabler bare for de spesielt interesserte. 

Lenke til kommentar

Ny teknologi? hahaha, husker i 1991 da jeg spilte på en VR-maskin på Tusenfryd... VR er ikke nytt eller spennende, og Playstation 4 Pro er dessverre altfor svak til å dra det rundt. Kanskje med neste generasjon. Men igjen, så blir headset og lysende dildoer og masse kabler bare for de spesielt interesserte. 

Du prøvde VR på tusenfryd på 90 tallet. Yøye meg! Det har skjedd ting siden det.

 

Prøv high end VR på PC du og det er en betydelig forskjell.

 

Playstation 4 og Pro kjører VR helt fint, hardware, tracking og kontrollere begrenser en del i forhold til PC men det er godt nok til å gi en helt grei opplevelse til den prisen. På PC får man mer av alt som kontrollere som faktisk er utviklet for VR, stabil sporing over større områder samt hardware til å drive herligheten på høyere oppløsninger (supersampling) alt etter hvor mye penger du putter i skjermkort. Og vil du ha trådløs VR så får du det som tilleggsutstyr.

 

Prøv igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har naturligvis prøvd VR i moderne tid også, gjør det ikke til noe mer nymotens. Og PS4Pro er fortsatt for treig = lav oppløsning = dårlig opplevelse.

Det er jo nyere teknologi, så det du sier gir ikke mening. Lav oppløsning betyr ikke nødvendigvis dårlig opplevelse hvis man fokuserer på gameplay. Men opplevelse varierer jo fra person til person. For meg har oppløsning mye å si, derfor kjører jeg VR på PC hvor jeg ikke er begrenset av hardware.

 

Var det PSVR du prøvde? Prøv Oculus eller Vive med et 10xx kort, øk supersampling til oppløsningen føles god nok for deg. Stor forskjell. 

 

Xbox er den kraftigste konsollen på markedet og Microsoft har allerede VR teknologi på markedet til PC med greit fungerende sporing og greie kontrollere. Så alt lå til rette for Xbox VR. Det hadde vært spennende å se de konkurrere mot PSVR.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

 

 

Kan virke som MS trenger å pushe budskapet sitt mye tydligere enn de har gjort til nå ettersom jeg ser mange poster lignende det du skriver her. Alt som blir publisert av MS kommer til å komme også på Windows, med Play Anywhere funksjon og igjennom Gamepass på samme dag som de kommer til vanlig salg. Å eie en Xbox One blir for de som enten ikke har en veldig kapabel spill PC eller som vil ha det som et supplement til å hoppe mellom en kraftig PC på “gutterommet” og å spille på en TV i stua.

 

Mulig du allerede vet dette selvfølgelig, men alle poster som ligner på denne høres alltid så overrasket ut over at alt MS gir ut også kommer på PC.

Nei visste at alt kommer på Windows 10 også, dog på Windows Store *oppgulp*, men det meste de viste som er av Interesse for min egen del var tredjeparts spill. Hvordan skal de selge meg en konsoll når jeg har 2 andre plattformer allerede som kan spille disse spillene? Har spilt meg lei på dudebro seriene til Microsoft. Hva er hooket med og eie en Xbone?

Føler du svarer litt på dine egne spørsmål her. Hele poenget er at du kan velge å spille Xbox-spillene på din gaming pc, om du ønsker det.. Angående tredjepartspill på konsoll kommer vel Xbox one X ut på topp.. Så vil si "hooket" er der jeg.

Forskjellen i ytelse er alt for liten til å gjøre en forskjell så sent i generasjonen. Så det er nok ikke mye til hook. Startet denne generasjonen med PS4, men var overbevist om at jeg kom til å kjøpe begge ganske raskt. Har fortsatt ikke blitt fristet, og nå er det for sent.

Lenke til kommentar

Vr fungerer helt fint på ps4.

Bare å prøve noen av de større spillene (wipeout og battlefront) for å se hvor bra det fungerer.

Joda, noen av indie spillene har dårligere grafikk.

 

Xbox har null fristende spill, det er hele problemet deres.

De kansellerte jo flere store spill som kunne utfordret Sony.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Kan virke som MS trenger å pushe budskapet sitt mye tydligere enn de har gjort til nå ettersom jeg ser mange poster lignende det du skriver her. Alt som blir publisert av MS kommer til å komme også på Windows, med Play Anywhere funksjon og igjennom Gamepass på samme dag som de kommer til vanlig salg. Å eie en Xbox One blir for de som enten ikke har en veldig kapabel spill PC eller som vil ha det som et supplement til å hoppe mellom en kraftig PC på “gutterommet” og å spille på en TV i stua.

 

Mulig du allerede vet dette selvfølgelig, men alle poster som ligner på denne høres alltid så overrasket ut over at alt MS gir ut også kommer på PC.

Nei visste at alt kommer på Windows 10 også, dog på Windows Store *oppgulp*, men det meste de viste som er av Interesse for min egen del var tredjeparts spill. Hvordan skal de selge meg en konsoll når jeg har 2 andre plattformer allerede som kan spille disse spillene? Har spilt meg lei på dudebro seriene til Microsoft. Hva er hooket med og eie en Xbone?

Føler du svarer litt på dine egne spørsmål her. Hele poenget er at du kan velge å spille Xbox-spillene på din gaming pc, om du ønsker det.. Angående tredjepartspill på konsoll kommer vel Xbox one X ut på topp.. Så vil si "hooket" er der jeg.

Forskjellen i ytelse er alt for liten til å gjøre en forskjell så sent i generasjonen. Så det er nok ikke mye til hook. Startet denne generasjonen med PS4, men var overbevist om at jeg kom til å kjøpe begge ganske raskt. Har fortsatt ikke blitt fristet, og nå er det for sent.

Subjektivt det da, selv har jeg ingen behov for en ps4. IMO har Xbox suveren kontroller, OS, og den kraftigste konsollen. Om det ikke er hook nok, er det kanskje ikke for deg.

Lenke til kommentar

Gears of Wars som er xbox exclusive ble jo portet til Windows.

Nioh som også var kun konsoll exclusive spill på Xbox/playstation ble jo også portet til Windows.

 

Det er mange konsoll spill som blir portet til Windows fra Playstation og Xbox.

Exclusive modellen fungere kun hvis man lager spill som God of War, The Last of Us og Uncharted.

Konsollspill som gjør det dårlig på konsoll vil alltid bli portet til Windows. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...