Gå til innhold

Samsung HW-K960. Ingen lyd i bakhøyttalerne.


Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte meg HW-K960 og var kjempespent. Jeg satte opp anlegget, men får ikke noe særlig lyd i høytallerne. Lydplanken fungerer veldig bra, men jeg må legge øret inntil de bakre høyttalerne for å høre lyden. Det er samme volum på dem uansett hva hvilket volumnivå planken har. Det kommer også litt skurre-/skrapelyd

 

Har jeg misforstått noe? Skal de bare ha lyd når man spiller av Atmos content?

 

Håper noen har innspill så jeg slipper å returnere varen etter bare to dager.

Endret av 564215
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen tvil når bakhøyttalerne fungerer som de skal ;)

 

Har du valgt riktig lydformat på lydplanken. Du kan velge mellom musikk, sport, film osv. Ikke alle formar har lyd bak. Sett den på film. Om det ikke hjelper, sett cromecast rett hdmi 1 på øudplanke for å eliminere ev feil via ARC.

Lenke til kommentar

Det er også viktig å velge dolby digital på TV relatert ARC. Vanligvis støtter ikke TV å sende videre dts 5.1, truehd eller dts-hd.ma (inkludert atmos og dts:x) som arc. Et annet problem kan også være at chromcast får opp at enhet den spiller mot kun støtter 2.0 lyd; noen TVer klarer ikke videreformidle til enheter koblet til (chromcast) at det er koblet til lydenheter via ARC som støtter 5.1. Det er en del av HDMI-systemet som ofte er veldig dårlig støttet på diverse TV-modeller. Derfor fungerer det ofte best med lydplanke koblet til via ARC for de interne app'ene i TVen, ellers fungerer det somregel best å kjøre alt gjennom en surround processor eller surround receiver og ikke bruke HDMI ARC.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...