Gå til innhold

Valve sier de nå skal tillate nesten alt av innhold på Steam


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres bra ut. Sensur er bare en annen form for hjernevasking/manipulasjon.

Sett på noen filter eller vilkår en må akseptere eller aktivt velge for å se innhold som kan påvirke følsomme sjeler.

 

Kanskje en liten test hvor ekstreme scenarioer blir beskrevet også må du svare 1-10 om dette virker forstyrrende for deg eller ikke.

 

Eller kanskje en dum ide å blottlegge hvor kyniske/psykopatiske noen brukere då vil fremstå....

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg er imot veldig mye sensur, men slike spill som dette her blir kun laget for å provosere, og tjene penger på salg via at media skriver om dem.

 

Verdenskrig-spill og GTA blir på en helt annen måte underholdning, og mindre provoserende. Imens spillene som blir bevisst laget for å simulere et angrep på èn enkelt skole® syns jeg er veldig provoserende ettersom det er små uskyldige barn og unge mennesker som mest sannsynligvis ikke har gjort noe veldig galt, og er ofte helt uskyldige.

 

Det blir galt at noen skal få lov til å lage spill som mest sannsynligvis vil øke sannsynligheten til at flere angrep mot skoler vil øke betraktelig pga. økt "interesse" for det temaet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er imot veldig mye sensur, men slike spill som dette her blir kun laget for å provosere, og tjene penger på salg via at media skriver om dem.

 

Verdenskrig-spill og GTA blir på en helt annen måte underholdning, og mindre provoserende. Imens spillene som blir bevisst laget for å simulere et angrep på èn enkelt skole® syns jeg er veldig provoserende ettersom det er små uskyldige barn og unge mennesker som mest sannsynligvis ikke har gjort noe veldig galt, og er ofte helt uskyldige.

 

Det blir galt at noen skal få lov til å lage spill som mest sannsynligvis vil øke sannsynligheten til at flere angrep mot skoler vil øke betraktelig pga. økt "interesse" for det temaet.

 

Du mener virkelig at GTA er moralsk rett og bør tillates, men et spill som kan simulere skoleskyting er forkastelig og burde forbys?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg er imot veldig mye sensur, men slike spill som dette her blir kun laget for å provosere, og tjene penger på salg via at media skriver om dem.

 

Verdenskrig-spill og GTA blir på en helt annen måte underholdning, og mindre provoserende. Imens spillene som blir bevisst laget for å simulere et angrep på èn enkelt skole® syns jeg er veldig provoserende ettersom det er små uskyldige barn og unge mennesker som mest sannsynligvis ikke har gjort noe veldig galt, og er ofte helt uskyldige.

 

Det blir galt at noen skal få lov til å lage spill som mest sannsynligvis vil øke sannsynligheten til at flere angrep mot skoler vil øke betraktelig pga. økt "interesse" for det temaet.

 

Du mener virkelig at GTA er moralsk rett og bør tillates, men et spill som kan simulere skoleskyting er forkastelig og burde forbys?

Ja, pga. risikoen for et angrep mot en skole vil øke betraktelig med slike simuleringspill. Noen av dem som har kjøpt det spillet driver vel å fantaserer om å angripe sin egen skole, og risikoen for at det vil skje vil jo øke med å simulere angrepene pga. spillet og pga. mediadekningen av skytingen mot skolene. som har vært i USA den siste tiden.

 

Det kan ikke være en god kombinasjon, eller mener du det er en god kombinasjon? Jeg tenker på risikoen for å bli inspirert av et simuleringspill slik som vi prater om øker risikoen for å gjennomføre et slikt angrep fremfor det som skjer på GTA.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg er imot veldig mye sensur, men slike spill som dette her blir kun laget for å provosere, og tjene penger på salg via at media skriver om dem.

 

Verdenskrig-spill og GTA blir på en helt annen måte underholdning, og mindre provoserende. Imens spillene som blir bevisst laget for å simulere et angrep på èn enkelt skole® syns jeg er veldig provoserende ettersom det er små uskyldige barn og unge mennesker som mest sannsynligvis ikke har gjort noe veldig galt, og er ofte helt uskyldige.

 

Det blir galt at noen skal få lov til å lage spill som mest sannsynligvis vil øke sannsynligheten til at flere angrep mot skoler vil øke betraktelig pga. økt "interesse" for det temaet.

 

Du mener virkelig at GTA er moralsk rett og bør tillates, men et spill som kan simulere skoleskyting er forkastelig og burde forbys?

Ja, pga. risikoen for et angrep mot en skole vil øke betraktelig med slike simuleringspill. Noen av dem som har kjøpt det spillet driver vel å fantaserer om å angripe sin egen skole, og risikoen for at det vil skje vil jo øke med å simulere angrepene pga. spillet og pga. mediadekningen av skytingen mot skolene. som har vært i USA den siste tiden.

 

Det kan ikke være en god kombinasjon, eller mener du det er en god kombinasjon? Jeg tenker på risikoen for å bli inspirert av et simuleringspill slik som vi prater om øker risikoen for å gjennomføre et slikt angrep fremfor det som skjer på GTA.

Tilsvarende bør vi egentlig øke antallet simulatorapill. Det er jo en tydelig sammenheng mellom utgivelse av "euro truck simulator" og antallet som søker jobb for å kjøre lastebil!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Steam Blog:

 

Taking this approach allows us to focus less on trying to police what should be on Steam, and more on building those tools to give people control over what kinds of content they see.

 

Tek.no

 

Med denne tilnærmingen lar det oss fokusere mer på å prøve å kontrollere hva som skall være på Steam, og mer på å skape verktøy som lar brukere kontrollere hva slags innhold de skal se.

 

less is more? :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

...

 

Ja, pga. risikoen for et angrep mot en skole vil øke betraktelig med slike simuleringspill.

...

 

Du har kilder på dette her? Eller bare synser du? Dette er det samme argumentet folk har brukt mot skytespill i tiår, og det har aldri vært vist å stemme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, pga. risikoen for et angrep mot en skole vil øke betraktelig med slike simuleringspill. Noen av dem som har kjøpt det spillet driver vel å fantaserer om å angripe sin egen skole, og risikoen for at det vil skje vil jo øke med å simulere angrepene pga. spillet og pga. mediadekningen av skytingen mot skolene. som har vært i USA den siste tiden.

 

Det kan ikke være en god kombinasjon, eller mener du det er en god kombinasjon? Jeg tenker på risikoen for å bli inspirert av et simuleringspill slik som vi prater om øker risikoen for å gjennomføre et slikt angrep fremfor det som skjer på GTA.

Det er mulig jeg mistolker innlegget ditt, men jeg føler at dette får samme pekefinger som fargetv'en, kassetter, cd'er, internett, skytespill og andre medier fikk når de var nye; nemlig at de vil være med på å øke voldsbruk og skape "farlige" ytringer eller interesser. Derfor lurer jeg på om du har noe som kan underbygge påstanden om simuleringsspill vil øke angrep mot sårbare områder i samfunnet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, pga. risikoen for et angrep mot en skole vil øke betraktelig med slike simuleringspill. Noen av dem som har kjøpt det spillet driver vel å fantaserer om å angripe sin egen skole, og risikoen for at det vil skje vil jo øke med å simulere angrepene pga. spillet og pga. mediadekningen av skytingen mot skolene. som har vært i USA den siste tiden.

 

Hva baserer du denne påstanden på egentlig? Magefølelse?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...