Gå til innhold

VM: Gruppe C (Frankrike, Australia, Peru, Danmark)


Latias

Anbefalte innlegg

Nå er jeg verken australsk eller fransk men føltes ikke så mye tid mellom bestemmelse og avgjørelser

Tok lang tid å avgjøre at situasjonen skulle sees på, og spillet kom i gang igjen først. Da kan det potensielt skje utvikling i kampen før VAR blir bestemt.

 

Må gå fortere synes jeg, og der er vi ikke enda. Men en klar forbedring fra det vi har sett tidligere, bra med info på skjermen og tilsynelatende på stadion.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tok lang tid å avgjøre at situasjonen skulle sees på. Må gå fortere synes jeg, og der er vi ikke enda. Men en klar forbedring fra det vi har sett tidligere, bra med info på skjermen og tilsynelatende på stadion.

Da definerer vi "lang tid" ulikt. Er (enn så lenge) mennesker og ikke roboter som ser ann situasjonen. Derfor det er greit (imho) at spillet går sin gang og ingen stop i spillet før det faktisk er noe dommeren skal se igjennom situasjonen på ny.
Lenke til kommentar

Da definerer vi "lang tid" ulikt. Er (enn så lenge) mennesker og ikke roboter som ser ann situasjonen. Derfor det er greit (imho) at spillet går sin gang og ingen stop i spillet før det faktisk er noe dommeren skal se igjennom situasjonen på ny.

La oss si Australia hadde bygget opp et momentum, fått corner eller frispark før situasjonen skulle avgjøres i VAR. Hva skjer da? Da vil det plutselig bli veldig urettferdig og ødeleggende å gå tilbake på situasjonen. Spillet kan bare ikke starte igjen, man må gjøre seg ferdig med situasjonen først.

Lenke til kommentar

Hva om Frankrike hadde scoret før avgjørelsen. Likt for begge lag. Kan ikke ha det half way.

 

Mener var-avgjøreldene har en tidsbegrenset frist?

Det blir det samme. Det er en stor, stor svakhet med VAR. En av fotballens største styrker som idrett er kontinuiteten i spillet. Synes det er bedre med lenger stopp i spillet enn å fortsette kampen før man går tilbake på en situasjon.

 

Helt sikkert en tidsbegrensning ja. Men kan ikke den utnyttes av det andre laget? Jeg ser så mange fallgruver som potensielt kan føre til stor urettferdighet, derfor er jeg bekymret.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Det er ikke VAR-dommerne som tar avgjørelsen. Det er hoveddommeren.

Jaja. Men de bør kunne gi han informasjon på øret eller via klokken, uten at han trenger å se reprisen selv. På samme måte som han kan få det fra linjedommer i forbindelse med offside eller situasjoner der de står mye nærmere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Nesten helt perfekt bruk av VAR spør du meg. Dommeren skulle ikke latt spillet fortsette etter situasjonen, men heller gitt tegn til at han ville se hendelsen med en gang. Ellers fornøyd. Forstår at det er nytt for dommerne så aksepterer at det går mer tid nå enn det burde. Etter vært forventer jeg at ting går raskere å at dommerne er flinkere på signalisere med en gang slik minst mulig tid blir kastet bort.

Lenke til kommentar

Nesten helt perfekt bruk av VAR spør du meg. Dommeren skulle ikke latt spillet fortsette etter situasjonen, men heller gitt tegn til at han ville se hendelsen med en gang. Ellers fornøyd. Forstår at det er nytt for dommerne så aksepterer at det går mer tid nå enn det burde. Etter vært forventer jeg at ting går raskere å at dommerne er flinkere på signalisere med en gang slik minst mulig tid blir kastet bort.

Uenig. Om VAR ikke synes det er noe å se på, så ville spillet bare fortsatt. Blir mindre stopp i spillet når de forsikrer seg om det er verdt å sjekke ut før man blåser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...