Gå til innhold

[Løst] Oppgradert hastighet altibox fiber


Anbefalte innlegg

Oppgraderte fiberlinjen på 80/80 til 500/500 i dag men virker som den foreløpig strupes mellom 90-100mbit. Har sjekket via speedtest på pc via wifi (5ghz), samme via apple tv gen.4 (lan) og playstation 4 (lan) og får samme resultat. Har en Asus n66u router og kjører Vlan over wan fra fiberconverteren. Noen som har peiling på hva som gjør at jeg ikke får bedre ned/opplasting?

 

Vurderer prøve å koble zyxel routeren som jeg fikk fra altibox til igjen og sette den i bridge mode men, er det noe poeng i det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva får du her?

router.JPG.bdea5318f6af35cb0eed9116c70c3

Hvis du får 1 gigabit på wan mens du får 100 mbit er det enten ruteren ellers er ikke linjen oppgradert, er det samme på kabel?

Får sjekke det så fort jeg er ferdig på jobb! Hvor ligger den menyen der? Har ikke helt 100% kontroll på menyene til ruteren enda :) Endret av Ooinaru
Lenke til kommentar

Det syns jeg er rart, er de ikke slik hvis jeg ikke husker feil 1 gigabit transceiver må være det begge sider? Da SFP og SFP+ ikke er kompaktibel mot hverandre?

Jeg tror heller på internetlevrandøren ikke har oppgradert utstyret eller at hastigheten er satt feil?

Lenke til kommentar

Oppgraderte fiberlinjen på 80/80 til 500/500 i dag men virker som den foreløpig strupes mellom 90-100mbit. Har sjekket via speedtest på pc via wifi (5ghz), samme via apple tv gen.4 (lan) og playstation 4 (lan) og får samme resultat. Har en Asus n66u router og kjører Vlan over wan fra fiberconverteren. Noen som har peiling på hva som gjør at jeg ikke får bedre ned/opplasting?

 

Vurderer prøve å koble zyxel routeren som jeg fikk fra altibox til igjen og sette den i bridge mode men, er det noe poeng i det?

Hei.

 

Jeg har samme router selv. Min har riktignok Merlin firmware, men tror ikke det har noe betydning for hastighet.

Pass på at du er på 5Ghz båndet siden 2.4Ghz makser ut på rundt 100Mbit

Lenke til kommentar

Det syns jeg er rart, er de ikke slik hvis jeg ikke husker feil 1 gigabit transceiver må være det begge sider? Da SFP og SFP+ ikke er kompaktibel mot hverandre?

Jeg tror heller på internetlevrandøren ikke har oppgradert utstyret eller at hastigheten er satt feil?

sfp+ er 10Gig mediaconverteren støtter nok både gig og 100Mbit. I følge profil er trådstarter bosatt i Haugesund. Ta kontakt med Haugaland kraft så sender de nok en montør og kobler om.

Lenke til kommentar

Ta kontakt med kundesenteret, høres veldig ut som du er koblet på en fast ethernet port (100Mbit)

De pleier svare fort på facebook

https://www.facebook.com/Altibox/

 

 

sfp+ er 10Gig mediaconverteren støtter nok både gig og 100Mbit. I følge profil er trådstarter bosatt i Haugesund. Ta kontakt med Haugaland kraft så sender de nok en montør og kobler om.

Viste seg å være tilfellet, jeg er koblet på 100mbit men de skal sende montør og få meg over på 1gbit. Dette kunne ta et par uker men betaler ikke for det produktet i den perioden da :) Takk for tips alle sammen!

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har samme router selv. Min har riktignok Merlin firmware, men tror ikke det har noe betydning for hastighet.

Pass på at du er på 5Ghz båndet siden 2.4Ghz makser ut på rundt 100Mbit

Fornøyd med Merlin? Har lest om det men har ikke prøvd det selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...