Gå til innhold

– Kvinnelige spillfigurer i Battlefield er kommet for å bli


Anbefalte innlegg

 

Nå er dette GAMEPLAY og ikke settingen... Så du misforstår hva kritikken går ut på.

 

Gameplay har vi jo ikke sett enda. Det folk klager på utifra en trailer er at det ikke ser realistisk ut pga action,kvinner,farger på håret,ikke 100% autentiske og grå kjedelige klær og dilldall. Og at spillet ikke kommer til å føles autentiskt og realistisk ut pga alle disse tingene. Dem har tilfeldigvis glemt alle tidligere Battlefield spill og all galskapen som skjer der og hvor hinsides langt ifra noe realistisk og autentisk krigs simulator det faktisk er.

 

Så nei jeg misforstår ikke hva kritikken går på.

 

Trailer gir en smakebit av vi har i vente, dessuten har en hel del blitt avslørt på blant annet reddit. Og jo Battlefield blir stadig mer barnevennlig og likere Battlefield Heroes, skins er tilbake... Igjen har du vanskeligheter med å differensiere mellom gameplay og tematikk. Du nevner igjen krigssimulator , det tyder på at du ikke forstår hva kritikken går ut på.  Når de ødelegger tematikken med fantasielementer så legger det en demper på stemningen og innlevelsen.  Battlefield 1942, Battlefield V(Vietnam), Battlefield Bad Company 2 Vietnam levde alle opp til forventingene sine, de ga en autentisk følelse.  BF1 var det gjort noe kunsteriske friheter, men har du spilt Battlefield 1918 så vet du hvorfor det måttes til, allikevel så klarte de å holde tematikken ganske så autentisk uten å gå for langt. BF5 er reklamert for å være WW2, gi spillere en autentisk opplevelse. Dessverre så gjør det ikke det når det er ganske alternativt. Battlefield 2 var moderne krigføring, noe det også var. BC2, BF3-4  hadde postmoderne, men utga seg aldri for å være autentisk krigføring de var alltid bevisst. La heller ikke skjul på det, BF4 hadde t.o.m hover (svevende) APC.  

 

Ingen klager på at Battlefront 2 er urealistisk, folk hadde klaget dersom Darth Vader var rosa. Det er litt den veien BF5 går nå, derav kritikken. Jeg vil heller ikke at BF5 skal gå retning Battlefield Heroes.

maxresdefault.jpg

 

Selv LevelCap er enig, syntes det er morsomt at han også drar Mad Max referanser. Noe jeg poengterte i et tidligere innlegg.

https://youtu.be/y8NHXs30LQI?t=3m36s

Endret av Heradon
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Battlefield 1942, Battlefield V(Vietnam), Battlefield Bad Company 2 Vietnam levde alle opp til forventingene sine, de ga en autentisk følelse.

 

Du har spilt helt andre spill enn meg, eller så har vi helt andre formeninger ,de spillene ga meg overhodet ikke en autentisk følelse. (Det er dermed ikke sagt at jeg mislikte dem)

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

 

Battlefield 1942, Battlefield V(Vietnam), Battlefield Bad Company 2 Vietnam levde alle opp til forventingene sine, de ga en autentisk følelse.

Du har spilt helt andre spill enn meg, eller så har vi helt andre formeninger ,de spillene ga meg overhodet ikke en autentisk følelse. (Det er dermed ikke sagt at jeg mislikte dem)

 

 

Enig her..

 

Battlefield serien har aldri vært realistisk.. Det har heller aldri vært målet til utviklerne..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha, så mye svada ifra folk ang et spill er det jaggu en stund siden sist nå. Nå finnes det vel noen alternativer for dem som vil ha et grått kjedelig WW2 spill.

 

Anbefaler dere som føler for å skrive en jævla avhandling og analyse om Battlefield spillene som forøvrig er helt på tryne feil. Å heller la "oss" nyte Battlefield5 mens dere spiller noe ana.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Nå er dette GAMEPLAY og ikke settingen... Så du misforstår hva kritikken går ut på.

 

Gameplay har vi jo ikke sett enda. Det folk klager på utifra en trailer er at det ikke ser realistisk ut pga action,kvinner,farger på håret,ikke 100% autentiske og grå kjedelige klær og dilldall. Og at spillet ikke kommer til å føles autentiskt og realistisk ut pga alle disse tingene. Dem har tilfeldigvis glemt alle tidligere Battlefield spill og all galskapen som skjer der og hvor hinsides langt ifra noe realistisk og autentisk krigs simulator det faktisk er.

 

Så nei jeg misforstår ikke hva kritikken går på.

 

Trailer gir en smakebit av vi har i vente, dessuten har en hel del blitt avslørt på blant annet reddit. Og jo Battlefield blir stadig mer barnevennlig og likere Battlefield Heroes, skins er tilbake... Igjen har du vanskeligheter med å differensiere mellom gameplay og tematikk. Du nevner igjen krigssimulator , det tyder på at du ikke forstår hva kritikken går ut på.  Når de ødelegger tematikken med fantasielementer så legger det en demper på stemningen og innlevelsen.  Battlefield 1942, Battlefield V(Vietnam), Battlefield Bad Company 2 Vietnam levde alle opp til forventingene sine, de ga en autentisk følelse.  BF1 var det gjort noe kunsteriske friheter, men har du spilt Battlefield 1918 så vet du hvorfor det måttes til, allikevel så klarte de å holde tematikken ganske så autentisk uten å gå for langt. BF5 er reklamert for å være WW2, gi spillere en autentisk opplevelse. Dessverre så gjør det ikke det når det er ganske alternativt. Battlefield 2 var moderne krigføring, noe det også var. BC2, BF3-4  hadde postmoderne, men utga seg aldri for å være autentisk krigføring de var alltid bevisst. La heller ikke skjul på det, BF4 hadde t.o.m hover (svevende) APC.  

 

Ingen klager på at Battlefront 2 er urealistisk, folk hadde klaget dersom Darth Vader var rosa. Det er litt den veien BF5 går nå, derav kritikken. Jeg vil heller ikke at BF5 skal gå retning Battlefield Heroes.

 

Selv LevelCap er enig, syntes det er morsomt at han også drar Mad Max referanser. Noe jeg poengterte i et tidligere innlegg.

 

Traileren hvor vi ser 4 forskjellige hærer som angriper hverandre?

Hvor vi ser kjøretøy fra alle sider?

Hvor vi ser våpen fra alle sidene?

Hvor de bare har plassert alt inn i en trailer for å vise hva som er i spillet?

 

Folk ble veldig irriterte over at de ikke fikk være en rosa vader i battlefront... Ekstremt irriterte.

 

Det er forresten ikke noe fantasi i traileren.

Alt som er med i den var i andre verdenskrig.

 

Det at en person er enig med deg er vel ikke så mye å skryte av?

Lenke til kommentar

Dette er et underholdningsprodukt, og i tillegg hevder de aldri å hverken være en simulator eller å være historisk korrekt på alt. Da gjør det ingenting, og er bare kult. Om man ikke tåler det, da må man faktisk ut av kjelleren oftere.

Må le litt av alle som på død og liv skal trekke frem at det ikke er en simulator. Det stemmer, det var ikke bf1942 heller, men mange synes en viss grad av autensitet er gøy, selv i ‘underholdningsprodukt’. Særlig når ‘underholdningsproduktet’ tar sikte på å gjenfortelle eller fremstille historiske hendelser.

 

Noen synes sikkert det ‘bare er kult’ om de kan spille kinesiske dverger også, mens for andre vil det gå kraftig ut over innlevelsen, selv om man kommer seg ut av kjelleren.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Nå er dette GAMEPLAY og ikke settingen... Så du misforstår hva kritikken går ut på.

 

 

 

Gameplay har vi jo ikke sett enda. Det folk klager på utifra en trailer er at det ikke ser realistisk ut pga action,kvinner,farger på håret,ikke 100% autentiske og grå kjedelige klær og dilldall. Og at spillet ikke kommer til å føles autentiskt og realistisk ut pga alle disse tingene. Dem har tilfeldigvis glemt alle tidligere Battlefield spill og all galskapen som skjer der og hvor hinsides langt ifra noe realistisk og autentisk krigs simulator det faktisk er.

 

Så nei jeg misforstår ikke hva kritikken går på.

All den tid du velger å late som kritikken går på at noe ikke er ‘100%’ autentisk har du nok missforstått jo.

Endret av herzeleid
Lenke til kommentar

 

Dette er et underholdningsprodukt, og i tillegg hevder de aldri å hverken være en simulator eller å være historisk korrekt på alt. Da gjør det ingenting, og er bare kult. Om man ikke tåler det, da må man faktisk ut av kjelleren oftere.

Må le litt av alle som på død og liv skal trekke frem at det ikke er en simulator. Det stemmer, det var ikke bf1942 heller, men mange synes en viss grad av autensitet er gøy, selv i ‘underholdningsprodukt’. Særlig når ‘underholdningsproduktet’ tar sikte på å gjenfortelle eller fremstille historiske hendelser.

 

Noen synes sikkert det ‘bare er kult’ om de kan spille kinesiske dverger også, mens for andre vil det gå kraftig ut over innlevelsen, selv om man kommer seg ut av kjelleren.

 

 

Nå er det ikke sånn at kinesiske dverger er halvparten av jordens befolkning heller da..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Se på realismen "gif hvor noen hopper ut av jagerfly og skyter med rpg"

 

Dette argumentet skjønner jeg ikke helt. Da ting som dette er manipulering av spillmotoren. Og ikke noe som er implementert.

 

Hvor mange ganger har dere personlig sett at noen for eksempel har hoppet ut av et jagerfly, skutt et annet, for så å hoppet inn i det igjen? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Dette er et underholdningsprodukt, og i tillegg hevder de aldri å hverken være en simulator eller å være historisk korrekt på alt. Da gjør det ingenting, og er bare kult. Om man ikke tåler det, da må man faktisk ut av kjelleren oftere.

Må le litt av alle som på død og liv skal trekke frem at det ikke er en simulator. Det stemmer, det var ikke bf1942 heller, men mange synes en viss grad av autensitet er gøy, selv i ‘underholdningsprodukt’. Særlig når ‘underholdningsproduktet’ tar sikte på å gjenfortelle eller fremstille historiske hendelser.

Noen synes sikkert det ‘bare er kult’ om de kan spille kinesiske dverger også, mens for andre vil det gå kraftig ut over innlevelsen, selv om man kommer seg ut av kjelleren.

Nei 1942 var ikke realistisk eller noe simulator. Men det var mer "realistisk/jordnært" enn det battlefield har hvert på mange mange år.

Hadde battlefield hvet på samme "realisme nivå" som 1942-BF2 ville alle poeng om kvinnelige karakterer vært helt kurant. Men den typen battlefield spill har ikke eksistert på lenge.

 

Jeg hadde foretrukket et mer jordnært og autentisk WW2 BF spill. Og hadde det hvert det ville jeg også hvert i mot "kvinnelige cyborger"

Men når BF har gått i den retningen det har gjort er det for sent å snakke om at kvinnelige karakter ødelegger autensiteten. Den ble ødelagt for lenge siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Dette er et underholdningsprodukt, og i tillegg hevder de aldri å hverken være en simulator eller å være historisk korrekt på alt. Da gjør det ingenting, og er bare kult. Om man ikke tåler det, da må man faktisk ut av kjelleren oftere.

Må le litt av alle som på død og liv skal trekke frem at det ikke er en simulator. Det stemmer, det var ikke bf1942 heller, men mange synes en viss grad av autensitet er gøy, selv i ‘underholdningsprodukt’. Særlig når ‘underholdningsproduktet’ tar sikte på å gjenfortelle eller fremstille historiske hendelser.

Noen synes sikkert det ‘bare er kult’ om de kan spille kinesiske dverger også, mens for andre vil det gå kraftig ut over innlevelsen, selv om man kommer seg ut av kjelleren.

Nei 1942 var ikke realistisk eller noe simulator. Men det var mer "realistisk/jordnært" enn det battlefield har hvert på mange mange år.

Hadde battlefield hvet på samme "realisme nivå" som 1942-BF2 ville alle poeng om kvinnelige karakterer vært helt kurant. Men den typen battlefield spill har ikke eksistert på lenge.

 

Jeg hadde foretrukket et mer jordnært og autentisk WW2 BF spill. Og hadde det hvert det ville jeg også hvert i mot "kvinnelige cyborger"

Men når BF har gått i den retningen det har gjort er det for sent å snakke om at kvinnelige karakter ødelegger autensiteten. Den ble ødelagt for lenge siden.

 

 

Ikkje vær FOR nostalgisk nå da :p

 

Alt var ikkje bedre før, for å si det slik. Selv om nostalgien er sterk i en gammel skrott...

Lenke til kommentar

 

 

 

Dette er et underholdningsprodukt, og i tillegg hevder de aldri å hverken være en simulator eller å være historisk korrekt på alt. Da gjør det ingenting, og er bare kult. Om man ikke tåler det, da må man faktisk ut av kjelleren oftere.

 

Må le litt av alle som på død og liv skal trekke frem at det ikke er en simulator. Det stemmer, det var ikke bf1942 heller, men mange synes en viss grad av autensitet er gøy, selv i ‘underholdningsprodukt’. Særlig når ‘underholdningsproduktet’ tar sikte på å gjenfortelle eller fremstille historiske hendelser.

Noen synes sikkert det ‘bare er kult’ om de kan spille kinesiske dverger også, mens for andre vil det gå kraftig ut over innlevelsen, selv om man kommer seg ut av kjelleren.

Nei 1942 var ikke realistisk eller noe simulator. Men det var mer "realistisk/jordnært" enn det battlefield har hvert på mange mange år.

Hadde battlefield hvet på samme "realisme nivå" som 1942-BF2 ville alle poeng om kvinnelige karakterer vært helt kurant. Men den typen battlefield spill har ikke eksistert på lenge.

Jeg hadde foretrukket et mer jordnært og autentisk WW2 BF spill. Og hadde det hvert det ville jeg også hvert i mot "kvinnelige cyborger"

Men når BF har gått i den retningen det har gjort er det for sent å snakke om at kvinnelige karakter ødelegger autensiteten. Den ble ødelagt for lenge siden.

 

Ikkje vær FOR nostalgisk nå da :p

 

Alt var ikkje bedre før, for å si det slik. Selv om nostalgien er sterk i en gammel skrott...

Nei alt var ikke bedre før, jeg tror jeg er på trygg grunn med å si at BF1 har bedre grafikk enn 1942 ;)

 

Og skytinga er jo hundre ganger bedre (for den var ikke godi de første BF spillene)

 

Men var fremdeles noe mer rot virkeligheten (for å ta et eksempel siden jeg heter det jeg heter, tyskere brukte ikke amerikanske våpen osv) (og tyskere måtte faktisk bruke bolt action rifler)

Men i dag er det ikke politisk korrekt å tvinge spillere til å bruke bolt action rifler, (de kan få traumer av slikt)

Lenke til kommentar

EA title.

Into the trash it goes.

 

Første øyekast av trailer så ikke ut som WW2 i det hele tatt.

Kapteinkrok, ansiktsmaling med en jævla Katana og Teddybear på en tank.

Latterlig søppel!! Battlefield serien har blitt som Need For Speed.

 

Savner den gode tiden

AMEN

Lenke til kommentar

Det ser enda ut til at folk ikke har fått med seg at det er en trailer for å vise fram alt som er i spillet. Ikke for å vise fram et story mission, en mp match, eller noe slikt.

Traileren viser frem 3 mp matcher og et single player mission, oppå hverandre.

 

Det forbauser meg også at folk ikke klarer google fram en protese, eller kvinner.

Lenke til kommentar

For min del så syns jeg traileren var en eneste stor clusterf*ck. Sannsynligvis ikke representativt for MP men skal sikkert gi et inntrykk av SP campaign.

Tilsynelatende så har de bevegd seg langt vekk fra det som gjorde BF serien så bra (i mine øyne) og det var et spill som ble spilt på store kart, masse kjøretøy og langt i fra så ADHD hektisk som COD var.

Men inntil det kommer noe gameplay fra MP delen så sitter jeg på gjerdet og rører meg ikke av flekken.

 

Hadde de forøvrig kalt spillet Bad Company WW2 så hadde ingen klaga overhodet :)

Lenke til kommentar

Det ser enda ut til at folk ikke har fått med seg at det er en trailer for å vise fram alt som er i spillet. Ikke for å vise fram et story mission, en mp match, eller noe slikt.

Traileren viser frem 3 mp matcher og et single player mission, oppå hverandre.

 

Det forbauser meg også at folk ikke klarer google fram en protese, eller kvinner.

 

Ser mer ut som traileren er starten på SP campaign-ish på måten det er lagt opp på, men et salig rot er det. Ikke noen Seven Nation Army høydare på den må jeg si. Til trailer å være så var den rævva.

 

prøvde å google kvinner med proteser som kjempet i andre verdenskrig forøvrig, bare for å ha gjort det... fant ikke noe men er sikkert bare jeg som ikke snakker flytende Google. Hvis du har noen link til de kjempende prostetiske kvinnelige styrker i WW2 så del det gjerne, alltid spennende med historie.

 

Og når det er sagt, bryr meg mindre om at de har med slike karakterer i spillet og mer om det ferdige produktet som vi (forhåpentligvis) ikke har fått noe innsyn i gjennom den traileren.

 

Men ser jo litt vel muntert ut til å være midt i en verdenskrig da. Kanskje litt mer grit, søle og håpløshet hadde vært en bedre vinkling på det.

Lenke til kommentar

 

Battlefield 1942, Battlefield V(Vietnam), Battlefield Bad Company 2 Vietnam levde alle opp til forventingene sine, de ga en autentisk følelse.

Du har spilt helt andre spill enn meg, eller så har vi helt andre formeninger ,de spillene ga meg overhodet ikke en autentisk følelse. (Det er dermed ikke sagt at jeg mislikte dem)

 

Det kan godt hende,men Battlefield blir som filmen Gladiator hvor mye er ukorrekt, men allikevel har en hvis form for autensitet nok til at du kan få en innlevelse. Jeg føler at de spillene du siterte holder seg til temaet sitt, greit at grafikken ikke er realistisk osv, men de holdt seg til sitt historiske tema. Mens BF5 blir mer som filmen 300, hvor det blir veldig alternativt. I Battlefield 1942 så fløy ihvertfall ikke spillere rundt med motorsykkeljakker, klubber, proteser og blåmåling i trynet i sitt eller lignende.

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

 

 

Dette er et underholdningsprodukt, og i tillegg hevder de aldri å hverken være en simulator eller å være historisk korrekt på alt. Da gjør det ingenting, og er bare kult. Om man ikke tåler det, da må man faktisk ut av kjelleren oftere.

Må le litt av alle som på død og liv skal trekke frem at det ikke er en simulator. Det stemmer, det var ikke bf1942 heller, men mange synes en viss grad av autensitet er gøy, selv i ‘underholdningsprodukt’. Særlig når ‘underholdningsproduktet’ tar sikte på å gjenfortelle eller fremstille historiske hendelser.

 

Noen synes sikkert det ‘bare er kult’ om de kan spille kinesiske dverger også, mens for andre vil det gå kraftig ut over innlevelsen, selv om man kommer seg ut av kjelleren.

 

 

Nå er det ikke sånn at kinesiske dverger er halvparten av jordens befolkning heller da..

 

Nei, men i likhet med kvinner utgjorde de en forsvinnende liten andel av de stridende styrkene under andre verdenskrig. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...