Gå til innhold

– Kvinnelige spillfigurer i Battlefield er kommet for å bli


Anbefalte innlegg

Hva er viktigst, historisk korrekthet eller at spillet appellerer til flest mulig? Jeg føler at det er det egentlige spørsmålet her.

 

Ellers enig i at det gjøres en del kleine og påklistrede grep i spill for tiden for å gjøre spillene politisk korrekte. Det er ikke det at man har kvinnelige eller fargede karakterer som er problemet i seg selv, men at det gjøres et veldig anstrengt poeng ut av det, som når den rampete gutten i klassen endelig har gjort leksene og dette skal annonseres med stor fanfare. Et godt eksempel på hvordan det bør gjøres er Uncharted Legacy, hvor begge hovedpersonene er fargede kvinner helt uten at man føler for å understreke at de er nettopp det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ganske godt planta på høyresiden politisk selv og synes det bare er bra at de gjør det her. Skjønner ikke helt hvorfor det absolutt må vinkles politisk fra en god mengde folk her :shrug: Hadde det vært en harcore WW2 simulator av noe slag så kunne jeg sett problemet, men, som ble sagt i noen andre poster over her, i kampens hete i de spillene her så rekker jeg ikke eller bryr meg ikke hvordan den personen jeg sikter på (og forhåpentligvis skyter først) ser ut. Og hvis argumentet først er på hvor historisk ukorrekt det er så er det vel tusen andre ting i BF spillene som er minst like historisk ukorrekt som man heller burde klagd på for lenge siden.

Lenke til kommentar

HAHAHAHA

 

jeg flirer meg langt inni postkassa ;)

 

Så patetiske noen folk her....?

 

historisk korrekt? kommer fra en spill serie, der helse regenererer seg selv, ammo ligger løst i lomma til du trykke på r-knappen, og da automatisk og lynkjapt fyller på 3-10 kuler i magasinet. Som eksempler på det mest realistiske features. For ikke å snakke om bullet drop og en urealistisk høy treffsikkerhet. 3D spotting og team mate tracking og andre HUD greier, som er veldig praktisk, men EKSTREMT lite historisk korrekt. Begynn å sutre på disse elementene før dere begynner å sutre på "skins" på de spillbare karakterene....

 

Er kjempe flott med kvinnelige karakterer. Tross alt 54% av alle kvinnelige karakterer i WoW spilles av gutter, så jeg ser heller ikke det store problemet. Bare gøy med valgmuligheter. et våpen skal jo tydeligvis ha 250 addons, selv om det var i WW1, så da burde jo det være mulig å velge kjønn på spillkarakteren sin også.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Dette er et underholdningsprodukt, og i tillegg hevder de aldri å hverken være en simulator eller å være historisk korrekt på alt. Da gjør det ingenting, og er bare kult. Om man ikke tåler det, da må man faktisk ut av kjelleren oftere.

 

Veldig mye oftere...veldig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Mange kvinner spiller BF, dette øker omsetningen da sikkert mange kvinner synes dette er kult. I et spill hvor man kan hoppe ut av et jagerfly, skyte et annet jagerfly med rpg I lufta, for så å hoppe tilbake i jagerflyet er dette altså urealistisk...

 

Jeg regner med alle som klager på at det er kvinnelige karakterer i BFV er nøyaktig de samme som klaget på at alle løp rundt med Automat våpen I BF1 eller at BF1 tanksene mer eller mindre oppførte seg som T72 tanks fra BF4?

Jeg renger også med at de nektet å håppe i fallskjerm fra et jagerfly og inn i en tanks i BF4.

 

Var ikke du den eneste som klaget over automatvåpen i BF1?

Lenke til kommentar

 

 

Mange kvinner spiller BF, dette øker omsetningen da sikkert mange kvinner synes dette er kult. I et spill hvor man kan hoppe ut av et jagerfly, skyte et annet jagerfly med rpg I lufta, for så å hoppe tilbake i jagerflyet er dette altså urealistisk...

 

 

Jeg regner med alle som klager på at det er kvinnelige karakterer i BFV er nøyaktig de samme som klaget på at alle løp rundt med Automat våpen I BF1 eller at BF1 tanksene mer eller mindre oppførte seg som T72 tanks fra BF4?

Jeg renger også med at de nektet å håppe i fallskjerm fra et jagerfly og inn i en tanks i BF4.

Var ikke du den eneste som klaget over automatvåpen i BF1?

Det kunne virke sånn noen ganger. Defor er jeg den eneste med rett til å klage på kvinnelige karakter i BFV.

Men jeg gjør det ikke fordi jeg innså med BF1 at det som var av realisme i BF spillene er borte. Og nå er alle BF spill BF spill det er det som er sjangeren deres. På samme måte som alle Ubisoft spill er Ubisoft spill.

Lenke til kommentar

Det ville egentlig bare ha vært et problem med kvinner i spillet hvis de hevdet at det skulle være historisk korrekt, noe som jeg ikke tror de har gjort

 

Hvorfor hadde det vært et problem med kvinner i et historisk korrekt spill?

Så vidt jeg vet har det vært kvinner på jorden siden ganske lenge før andre verdenskrig?

Lenke til kommentar

Nå er dette GAMEPLAY og ikke settingen... Så du misforstår hva kritikken går ut på.

 

 

 

 

Gameplay har vi jo ikke sett enda. Det folk klager på utifra en trailer er at det ikke ser realistisk ut pga action,kvinner,farger på håret,ikke 100% autentiske og grå kjedelige klær og dilldall. Og at spillet ikke kommer til å føles autentiskt og realistisk ut pga alle disse tingene. Dem har tilfeldigvis glemt alle tidligere Battlefield spill og all galskapen som skjer der og hvor hinsides langt ifra noe realistisk og autentisk krigs simulator det faktisk er.

 

Så nei jeg misforstår ikke hva kritikken går på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tenk på realismen! Det blir feil pga ditt og datt. Tenk på realismen! Haha!

 

UrnUHl7.gif

 

Nå er dette GAMEPLAY og ikke settingen... Så du misforstår hva kritikken går ut på.
Viss gameplay ikke matcher settingen spiller det ingen rolle.

Hjelper ikke om hver eneste karakter var kritthvit og mann. Når gameplay ikke representerer WW2 på noe som helst måte.

Endret av Gunfreak
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...