Gå til innhold

Er det ikke lov og sende Våpen i posten?


Anbefalte innlegg

Jeg har en rifle til salgs på finn.no Jeg har en kjøper i Røros og selv bor j eg i Akershus.

 

Såvidt jeg skjønner så er det ikke lov og sende våpen i posten/Bring ? 

 

Er kjøper da tvunget til og reise helt fra Røros for og hente våpenet ?

 

Ref Link Bring: https://www.bring.no/radgivning/sende-noe/farlig-gods/forbudt-innhold-i-postsendinger

Ref link Posten: https://www.posten.no/sende/klargjoring/forbudt-innhold

 

 

 

Så ja, Er det disse reglene som gjelder? Er det ikke lov og sende våpen i posten ?

 

Jeg vet at om våpen skal transporteres så må man skille vitale deler og resten av våpenet, men jeg viste ikke at det var forbudt og sende våpen i posten, selv om man deler våpenet i 2 forskjellige pakker (Vitale og ikke-vitale deler). 

 

 

Hva vil skje om jeg sender en rifle uten sluttstykke med posten eller bring ?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Det er lov å sende våpen i Posten så lenge sluttstykket eller annen vital del sendes separat, altså rifla sendes i en pakke og sluttstykket i en annen. Og si ifra på Posten hva pakken inneholder når du sender den, det ville jeg ha gjort i disse terrortider. Slik var det når jeg kjøpte ei rifle for noen år siden og fikk den sendt og det ser ut til at det fungerer slik enda.

Endret av Diskusjonist
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
On 7/2/2018 at 8:13 PM, Diskusjonist said:

Det er lov å sende våpen i Posten så lenge sluttstykket eller annen vital del sendes separat, altså rifla sendes i en pakke og sluttstykket i en annen. Og si ifra på Posten hva pakken inneholder når du sender den, det ville jeg ha gjort i disse terrortider. Slik var det når jeg kjøpte ei rifle for noen år siden og fikk den sendt og det ser ut til at det fungerer slik enda.

Og da jeg kjøpte HV-Mauser fra Forsvaret (Arsenalet på hamar) så kom våpnet komplett i en pakke i posten!
Typisk Forsvaret, ikke kunne lover og regler. Og de sendte ut 500 stk den gangen for 16 år siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...