Gå til innhold

Erfaring med kjøp av objektiver på Finn.no?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har brukt Finn tidligere men da benyttet jeg betalingsgaranti, noe Finn har sluttet med. Kan du møte personen og teste objektivet før du kjøper så er det vel ikke noe i veien med å bruke de likevel. Har veldig gode erfaringer med å bruke bruktforumet til Foto.no, og har inntrykk av flere seriøse der enn på Finn.

Lenke til kommentar

Har både kjøpt og solgt endel objektiver på finn.no, men har noen parameter som må stemme før jeg handler.

 

Sjekke at telefonnummer og adresse er den samme, sjekke hvor lenge selger har vært på finn.no og ringe til selger så du får et inntrykk av selger. og jeg personlig liker hvis selger har tatt vare på emballasje, etc. siden det viser at selger tar vare på tingene sine.

 

Men den viktigste regelen er " hvis det er for billig til og være sant så er det som oftest ikke sant".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt og solgt MYE på Finn.no, også objektiver. 

 

Vær litt kynisk angående hvem du handler med, og du er relativt trygg. Jeg har aldri hatt problemer ved kjøp, men har hatt en del mistenkelige henvendelser ved salg. 

 

Er dealen for god til å være sann er det best å styre unna, men undersøk gjerne hvorfor det er så mistenkelig billig; det kan være en god grunn og du kan gjøre et kupp. Krever motparten utradisjonelle betalingsmetoder og/eller overleveringsmetoder, styr unna. Det er ikke verdt risikoen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk faktisk i går natt en henvendelse på noe jeg skal selge "Hei.... kan du ringe meg ang matrielene .... mvh ******** 47******"

 

Nummeret er ikke sporbart så da skrev jeg tilbake "Beklager jeg ringer ikke til ukjente tlf.nummer så du får skrive her hva du ønsker, eller ringe meg på 90******"

 

Stort sett så styrer jeg unna skulte tlf.nummer siden det er en grunn for at det er skult.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...