Gå til innhold

Diskusjon rundt Battlefield V


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
barezell skrev (25 minutter siden):

Hva er poenget med å jukse og skulle skjule det med moderat k/d og gjemme seg langt nede på resultat lista? hva får man ut av å fremstå som middelmådig, kunne man ikke bare spilt vanlig da? ? 

Det er det samme jeg lurer på, hva er vitsen?  Vel for de aller fleste jukserne har det ingen virkelig liv konsekvenser om de blir tatt. Og er man moderat i juksingen er det extremt liten sjanse for og bli tatt i BFV og BF1, den er tilnæmet lik 0.

Treffer rett på som der er spillere i en omgang som har negative k/d så det holder som er notoriske juksere.

Man kan også spørre seg hvorfor folk stjeler små beløp fra andre som ikke utgjør noen praktisk forskjell for dem?

Hvorfor akkurat denne sammenlikningen er fordi man vet at folk som fusker i spill har ca 5 ganger mer tilbøyelig til og stjele, bedra og jukse i det virkelige livet enn folk som ikke jukser i spill.

Lenke til kommentar
TheKims skrev (2 timer siden):

Det virker jo som at folk cheater når de oneshotter deg, skyter deg når du står bak en skråning eller du har sprunget bak cover og likevel dør, men jeg tror det har mere med spillet å gjøre enn at folk cheater. 

Jeg har hvert borti dette før når BF4 ble launched, så at det er noe nettkode problemer er jeg ikke i tvil om. Jeg synes bare det er så rart at de ikke skal klare å få has på nettkoden. Det ble fikset i BF4 og jeg kan ikke huske at disse problemene var i BF1, men nå er det tilbake igjen i BFV.

Der er synd at de ikke skal klare å lage et spill som fungerer fra start. Det føles som om man har kjøpt et fullpris Early Access spill.

Nettkode er nok også en del av problemet.

Noe av det du nevner her er resultat av at de prøver og gjøre spillet mest mulig rettferdig pga det er store forskjeller i nettkvalitet og hastighet samt hardware. Eks spiller du mot en med  dårligere oppsett en deg selv og blir drept etter du har rundet eks en betong vegg med flere meter, er fordi denne motstanderen   ser deg som før du har rundet hjørnet, selv om DU har gjort det, og derfor får tatt deg... enkelt forklart.

Før var det sånn et de som hadde eks dårligere oppsett enn deg skjøt på deg og du ikke gikk ned selv etter et fullt magasin nå kloss hold var for at du ikke var der i "ditt spill", du hadde flyttet deg videre...

Så nå gjør spillet re-kalkulasjoner mange ganger i sekundet for og  utjevne forskjeller på nett og hardware, som kan føre til noe av det du nevner, slik spillet blir mer rettferdig som det heter. lol

Kjenner igjen flere av disse moderate og andre jukserne fra tidligere BF og andre spill, mange av disse har blitt "banned" tidligere, men da jukset de ikke moderat, vet ikke om det er blitt vanskeligere og komme seg inn igjen i spillet om man blir kastet ut nå enn før, i så fall kan det være en forklaring.

Og alle disse spill kontoene som blir stjålet, det vel  grunn til og tro at mange disse  blir til notorisk juksing.

Og som i BFV kan man følge andre spillere i første person view som tilskuer, som er noe av det som er bra med BFV. Synes ikke "killcam" der er noe og skryte av, tilbake til slik det var i Crysis wars hadde vært kjekt.

Rart med det når en diskuterer notoriske juksere, som det ikke finnes tvil eksister, så kommer man med andre grunner som forklaring. De fleste gjør seg vel ikke opp en mening om noen jukser etter enkelt hendelse i en omgang/server om det da ikke er helt opplagt.

Juksing forsvinner nok ikke med det første både fordi jukserne er en relativ stor kunde gruppe og at  enkelt personer i ansatt distribusjons/produksjons/anti jukse selskapene lekker/selger info til jukse "produsentene".

 

Lenke til kommentar
baggiebridges skrev (9 timer siden):

Nettkode er nok også en del av problemet.

Noe av det du nevner her er resultat av at de prøver og gjøre spillet mest mulig rettferdig pga det er store forskjeller i nettkvalitet og hastighet samt hardware. Eks spiller du mot en med  dårligere oppsett en deg selv og blir drept etter du har rundet eks en betong vegg med flere meter, er fordi denne motstanderen   ser deg som før du har rundet hjørnet, selv om DU har gjort det, og derfor får tatt deg... enkelt forklart.

Før var det sånn et de som hadde eks dårligere oppsett enn deg skjøt på deg og du ikke gikk ned selv etter et fullt magasin nå kloss hold var for at du ikke var der i "ditt spill", du hadde flyttet deg videre...

Så nå gjør spillet re-kalkulasjoner mange ganger i sekundet for og  utjevne forskjeller på nett og hardware, som kan føre til noe av det du nevner, slik spillet blir mer rettferdig som det heter. lol

Kjenner igjen flere av disse moderate og andre jukserne fra tidligere BF og andre spill, mange av disse har blitt "banned" tidligere, men da jukset de ikke moderat, vet ikke om det er blitt vanskeligere og komme seg inn igjen i spillet om man blir kastet ut nå enn før, i så fall kan det være en forklaring.

Og alle disse spill kontoene som blir stjålet, det vel  grunn til og tro at mange disse  blir til notorisk juksing.

Og som i BFV kan man følge andre spillere i første person view som tilskuer, som er noe av det som er bra med BFV. Synes ikke "killcam" der er noe og skryte av, tilbake til slik det var i Crysis wars hadde vært kjekt.

Rart med det når en diskuterer notoriske juksere, som det ikke finnes tvil eksister, så kommer man med andre grunner som forklaring. De fleste gjør seg vel ikke opp en mening om noen jukser etter enkelt hendelse i en omgang/server om det da ikke er helt opplagt.

Juksing forsvinner nok ikke med det første både fordi jukserne er en relativ stor kunde gruppe og at  enkelt personer i ansatt distribusjons/produksjons/anti jukse selskapene lekker/selger info til jukse "produsentene".

 

Hvor har du alt det her i fra? Er det egen synsing, eller jobber du hos DICE? Jeg har møtt på noen juksere jeg å, men tydeligvis ikke like mange som du. Det finnes alltids folk som er bedre enn deg med mindre du er Shroud eller Enders, uten at det er juks eller noe annet inne i bildet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Kan også skrive under på at jeg har opplevd mye cheating. Det er en del, har et par ganger opplevd at hver server jeg har joina har det vært en eller to som åpenbart driver med det. 

Men jeg tror grunnen til at de sliter med dette nå er fordi de prøver å utvikle et inn house anti-cheat og da tar det gjerne lang tid før det fungerer optimalt. 

Lenke til kommentar

Det er svært mange åpenbare juksere i dette spillet. Og det har bare blitt flere og flere siste tiden, siden det ikke ser ut til å få noen konsekvenser. Dette er litt trist siden det ødelegger miljøet rundt spillet...som igjen fører til at folk som faktisk er gode, eller bare har en svært god runde får MYE tyn in-game. Folk som har en dårlig dag hiver seg på og så er det helt texas. 

Når det er tilsynelatende null anticheat i spillet, og fullt anarki på den fronten så fører det bare til at man anklages over lav sko og "alle" mistenker alle. Det er liksom den stemningen man sitter igjen med ofte etter en del runder. At DICE ikke har skjønt dette, eller enda fått gjort noe med dette er ganske enkelt for dårlig. 

Ett spill som allerede tryna knallhardt inn dørene og ut på markedet, og som egentlig aldri helt greit å stable seg opp på beina lenge om gangen, trenger virkelig ikke ett utbredt problem med juks.  Det kan ikke være veldig hyggelig eller lett å være Battlefield  utvikler om dagen.

Men det er egentlig helt fair, for det har virkelig ikke vært lett å være en Battlefield V fan siden lansering heller ?  

Endret av Mala
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Mala said:

Det er svært mange åpenbare juksere i dette spillet. Og det har bare blitt flere og flere siste tiden, siden det ikke ser ut til å få noen konsekvenser. Dette er litt trist siden det ødelegger miljøet rundt spillet...som igjen fører til at folk som faktisk er gode, eller bare har en svært god runde får MYE tyn in-game. Folk som har en dårlig dag hiver seg på og så er det helt texas. 

Når det er tilsynelatende null anticheat i spillet, og fullt anarki på den fronten så fører det bare til at man anklages over lav sko og "alle" mistenker alle. Det er liksom den stemningen man sitter igjen med ofte etter en del runder. At DICE ikke har skjønt dette, eller enda fått gjort noe med dette er ganske enkelt for dårlig. 

Ett spill som allerede tryna knallhardt inn dørene og ut på markedet, og som egentlig aldri helt greit å stable seg opp på beina lenge om gangen, trenger virkelig ikke ett utbredt problem med juks.  Det kan ikke være veldig hyggelig eller lett å være Battlefield  utvikler om dagen.

Men det er egentlig helt fair, for det har virkelig ikke vært lett å være en Battlefield V fan siden lansering heller ?  

Selv om det ENDA er cheating i CS og Overwatch, betyr det da at det er INGEN anticheat i de spilla også? 

Lenke til kommentar

Når har vel CS blitt free to play hvor man også bare kan lage seg ny konto osv, uten særlig konskevens der og ;) Men har ikke spilt CS siden Source jeg da , og Overwatch har jeg aldri spilt så hvilke systemet de bruker aner jeg ikke.

 

Men tror ikke du skjønner, eller vil skjønne kritikken rundt BFV. 

 

Dette høres så veldig bra ut, det DICE skriver rundt sitt system for BFV :wee:

https://www.ea.com/games/battlefield/battlefield-5/news/anti-cheat-in-battlefield-5?isLocalized=true

Endret av Mala
Lenke til kommentar
TheKims skrev (På 8.2.2020 den 1.52):

Hvor har du alt det her i fra? Er det egen synsing, eller jobber du hos DICE? Jeg har møtt på noen juksere jeg å, men tydeligvis ikke like mange som du. Det finnes alltids folk som er bedre enn deg med mindre du er Shroud eller Enders, uten at det er juks eller noe annet inne i bildet.

At det er finnes spillere som er bedre enn meg, selvfølgelig gjør det det, har vondt for og ta folk alvorlig som bruker det som et poeng i jukse debatten siden det er en extreme opplagt ting..... Skal kun verdens beste spillere ha enerett på og utpeke juksere blir det helt feil.

Jeg var en mye bedre spiller for et par år tilbake og enda bedre før det. Var vant til og bli kalt juksemaker i omtrent hver omgang, flere private servere endret kartene til det de mente var i min disfavør. Men i en alder av 62 år så klart at det går og har gått  noe nedover.

Noe av problemet er at man ikke kan bevise at man ikke jukser/bevise at en spesifikk spiller ikke jukser. I den henseende er det kun mulig og bevise i spesifikke tilfeller at noen jukser.

Dyktige spillere som jukser med "kontroll" over juksingen er meget vanskelige og avsløre, men selv de avslører seg som oftest før eller senere pga det man kalle de menneskelige faktorer. 

Jo bedre spiller en er, vil en i mange tilfeller føle seg mindre plaget av juksere, dvs at de i samme grad ikke ødelegger spillet for en, men kanskje kun at det er en interessant utfordring og slå jukserne.

Ser mange gjerne vil ha tilbake private servere, hvor eierne av disse kan bannlyse uønskede spillere. Tror ikke alle er klar over at det var ganske mange som betalte en del av disse eierne for og ikke bli bannlyst pga juks. På de serverne der jeg vet det var tilfelle måtte de begrense seg og ikke jukse åpenlyst. De mest populære servere kunne sammen med slik avgift og reklameinntekter ha måndtlige inntekter på flere tusen dollar, hvor avgiften kunne stå for meste/bror parten av beløpet i noen tilfeller.

Jeg ønsker private servere tilbake i eks BFV og BF1fordi tross det som er nevnt tror jeg det skal vanskelig gjøres at det blir like ille over hele fjøla som det er nå.

Før noen skriker høyt og sier dette bare er tull,  får dere til forklare hvorfor at spillere ikke er gjenspeiling av samfunnet ellers? Tilstanden er nok faktisk verre, siden det for de aller fleste involvert vil ikke få alvorlige konsekvenser i det virkelige livet om de blir avslørt , i mange tilfeller vil det kun føre til høyere status i en relativt stor gruppe.

 

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar
18 minutes ago, TheKims said:

Føler meg som en noob her. Hvordan får jeg valgt hvilken tanks/fly jeg vil spawne i? Får opp et valg mellom 3 forskjellige tanks jeg kan spawne i ingame, men det er jo 13--14 andre tanks i spillet også. Sier vel litt om hvor mye jeg har brukt kjøretøy i spillet ?

trykk på fly/tank èn gang. Velg "køstomize"
Der kan du velge andre fly/tanks

Lenke til kommentar
TheKims skrev (1 time siden):

Føler meg som en noob her. Hvordan får jeg valgt hvilken tanks/fly jeg vil spawne i? Får opp et valg mellom 3 forskjellige tanks jeg kan spawne i ingame, men det er jo 13--14 andre tanks i spillet også. Sier vel litt om hvor mye jeg har brukt kjøretøy i spillet ?

Når du spiller de nyeste kartene, så har du bare å velge imellom de siste amerikanske eller japanske. 

Lenke til kommentar
Randeboy skrev (17 timer siden):

Når du spiller de nyeste kartene, så har du bare å velge imellom de siste amerikanske eller japanske. 

Det hørtes jo fornuftig ut :) Kan man endre rekkefølge på tanks da? På Arras f,eks så spawner jeg bestandig inn med Staghound fordi man må trykke som en gal mann visst man skal klare å få en tanks på starten av runden

Lenke til kommentar
TheKims skrev (3 timer siden):

Det hørtes jo fornuftig ut :) Kan man endre rekkefølge på tanks da? På Arras f,eks så spawner jeg bestandig inn med Staghound fordi man må trykke som en gal mann visst man skal klare å få en tanks på starten av runden

Hvis du rekker å velge noe annet så blir det standard til neste gang ja. :p 

Systemet var helt annerledes tidligere så har ikke prøvd de gamle mapsa siden da. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Får håpe de også kommer med forbedringer på nettkoden. Det er så sykt frustrerende når alle våpen føles som oneshot når man blir truffet. Frykter det kommer til å bli enda værre etter updaten når våpnene gjør mere skade. Jeg opplever også at jeg dør lenge etter at jeg har kommet meg i cover. 

De klarte å fikse nettkoden i BF4 og BF1, men nå er vi tilbake der hvor BF4 var ved launch.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
24 minutes ago, MrLuni said:

omg denne dudn irriterer meg så insane grenseløst. Det MÅ jo være cheating?

 

 

Nei han cheater ikkje. Han er bare INSANE god. Skal sies at det er flere som er like gode som han :)

Veldig mange hater han fordi han er bedre enn de fleste :D

Han og BF V "communitiet" på twitch har kjørt noen køstom servere med "events". 16 VS 16 infantery only.  Da har det vært VELDIG mange gode spillere som har spillt mot hverandre. Enders kommer ikkje alltid på toppen.

Enders frag movie: 

 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Ryzen 3600 og 3600Mhz ram hjalp veldig på i BFV ser det ut til selv om jeg hadde samme skjermkort før oppgraderingen. Før lå jeg kanskje på 40 ish med alt på ultra og lavere, nå lå jeg på godt over 60/70 +. Hvertfall på stillehavsøya kartet, men når det ble dårlig vær gikk jeg vell ned til 60 og litt under det her på en plass tror jeg. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...