Gå til innhold

Diskusjon rundt Battlefield V


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper dice tar en gjennomgang på heatmap på flere baner. Hamada har nå nesten ikke aktivitet utenom D (?) Flagget. Et par andre kart også man bare fighter over et flagg, sånt blir fort kjedelig om man ikke har nisselue :)

Nå farmer bare folk poeng, så de er der ting skjer. Hadde man dobla poengsummen for å cappe flagg, så hadde folk jogga litt mere også.

Lenke til kommentar

Hamada syns jeg faktisk er ett utrolig kult kart! Det mest grusomme til nå må være Devestation, får virkelig ikke til det kartet :p Fjell kan jo også være jævlig med all den teppebombingen. AA-skyts er jo helt krise svakt også. Skyter jo løskrutt.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Får kun conquest assault når jeg spiller Hamada å det er en dritt gamemode. Kartet i seg selv er veldig bra laget synes jeg.

Kunne kanskje hatt noen transport vehicles ved flaggene så man slipper å springe sikk sakk i mellom sniper skuddene. 

 

Takk! Conquest assult er instaquit, Hamada med vanlig conquest ville hevet mapet fra 1 til 8, og ikke minst en nattbane her...(uten sniperglare....ikke fordi jeg ville spilt sniper, men fordi det glinser ikke akkurat så mye i litt måneskinn). Om da både fly og tanks hadde hatt kun 1 person åsyn......da hadde dette mappet rett og slett gitt onkel reisende filur (hvorfor er det egentlig 3 person åsyn i et 1 person spill?)

 

Anbefalt settings for overklokk av 8700K \ volt og ghz? Gjøres i bios? Asus ROG Z370-F.

Må få klokka cpu for Bf V  :hmm:

 

Skarru se på grafikken, eller skarru skyte folk?

 

Kjører stock på både cpu og gpu, men har naturligvis skrudd all grafikk i bånn, da hoster en 2560x1080 skjerm (er nærsynt og vil se fienden så godt som mulig før jeg dreper'n) kronisk opp 200 FPS på teller'n der oppe i hjørnet med en 8700K og 1080Ti. (Nr 2 1080 Ti står for distribusjon av luft og kjærleik)

 

 

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Skarru se på grafikken, eller skarru skyte folk?

 

Kjører stock på både cpu og gpu, men har naturligvis skrudd all grafikk i bånn, da hoster en 2560x1080 skjerm (er nærsynt og vil se fienden så godt som mulig før jeg dreper'n) kronisk opp 200 FPS på teller'n der oppe i hjørnet med en 8700K og 1080Ti. (Nr 2 1080 Ti står for distribusjon av luft og kjærleik)

 

A little bit of both antar jeg, kjører en habil PC på et slitent 770 2 gb frem til slutten av måneden,

vurderte da å booste cpu litt, men var bare litt i tvil om det faktisk er nødvendig  :hmm:

 

200 fps er jo meget akseptabelt! Kjører 1600x900 ish på low på absolutt alt, går ikke under 60 fps ihvertfall.. 120+ på Hamada.

Men 1080 Ti er på lista ;)

 

Vil kjøre litt ultra blandet med low på enten 1080 eller 1440p, alt ettersom.. så lenge det er 100-120 fps eller mer er jeg OK! :D

 

Edit; med et 1080 Ti altså!

Endret av niqen
Lenke til kommentar

A little bit of both antar jeg, kjører en habil PC på et slitent 770 2 gb frem til slutten av måneden,

vurderte da å booste cpu litt, men var bare litt i tvil om det faktisk er nødvendig  :hmm:

 

200 fps er jo meget akseptabelt! Kjører 1600x900 ish på low på absolutt alt, går ikke under 60 fps ihvertfall.. 120+ på Hamada.

Men 1080 Ti er på lista ;)

 

Vil kjøre litt ultra blandet med low på enten 1080 eller 1440p, alt ettersom.. så lenge det er 100-120 fps eller mer er jeg OK! :D

 

Edit; med et 1080 Ti altså!

 

Nå har gode unge Jack sluppet en liten "tryhard guide" på tuben, der man kan få mangt et godt tips (jeg likte godt at han hadde satt sensitivitenten på musa fra 13 i BF1 og opp til 15 i BFV....ikke uten grunn da jeg fant ut at det var det som ga mest perfekt resultat for egen del). 

Ser man på f.eks banen ARRAS så har den flere(det er?) maisåkre der det ser ut som man kan gjemme seg.......med Low settings så ser du de som krabber rundt ikke bare godt.....men ekstremt godt fra tårnet i kjærka og andre gode vinkler. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har gode unge Jack sluppet en liten "tryhard guide" på tuben, der man kan få mangt et godt tips (jeg likte godt at han hadde satt sensitivitenten på musa fra 13 i BF1 og opp til 15 i BFV....ikke uten grunn da jeg fant ut at det var det som ga mest perfekt resultat for egen del). 

Ser man på f.eks banen ARRAS så har den flere(det er?) maisåkre der det ser ut som man kan gjemme seg.......med Low settings så ser du de som krabber rundt ikke bare godt.....men ekstremt godt fra tårnet i kjærka og andre gode vinkler. 

 

 

Så den i stad! Gode tips! Åkrene rundt bykjernen er skumle på høy grafikk, helt enig i det.

Alt som er prestasjonsgivende er kjærlig velkomment her ihvertfall, er fortsatt litt noob,

fikk meg nylig gaming PC og sist jeg spilte Bf var i 2004  :rofl:

 

Arras er forøvrig et skikkelig gjennomfort map! Min dårligste fps får jeg på Narvik eller Devastation tror jeg..

Nei, 1080 Ti blir nok perf for dette spillet.. RTX blir det nok ikke på meg da jeg ikke kommer til å bruke det..

sluker for mange fps. Og jeg er dessverre en av de som er avhengig av å ha så god oversikt i spill som overhodet mulig

for å kunne få feia over noen motspillere..  :rofl:  litt grafikk er greit da, om man kan.

Lenke til kommentar

Men hva er god fps for folk, utrolig forskjellig? Mange sitter med vsync på og 60 fps og er storfornøyd. Jeg har 80-100 fps og tenker ikke noe over fps så lenge jeg ikke får store fall som resultere i hakking. Samme fps som Shroud senest kalte slow motion på gårsdagens BF stream. Så folk er ekstremt forskjellige. Har aldri spilt på veldig høy fps (170+) så er selv stor fornøyd med nærme 100.

Endret av Johannes Entenmann
Lenke til kommentar

Men hva er god fps for folk, utrolig forskjellig? Mange sitter med vsync på og 60 fps og er storfornøyd. Jeg har 80-100 fps og tenker ikke noe over fps så lenge jeg ikke får store fall som resultere i hakking. Samme fps som Shroud senest kalte slow motion på gårsdagens BF stream. Så folk er ekstremt forskjellige. Har aldri spilt på veldig høy fps (170+) så er selv stor fornøyd med nærme 100.

Mye mulig mitt 770 forårsaker noe inhabilitet her for min del, men under 75 fps merker jeg litt input lag og småhakking,

bevegelsene mine oppleves også som noe slørete. Over 100 derimot er det mye bedre. 

Skal prøve å fiske en god del på et 1080 Ti Black Friday, får se hvordan det blir da.. kjenner en som kjører 2x 2080 Ti

på en ellers "all in" PC, og han får vel godt over 200 fps på de fleste maps, men merker ikke stor forskjell på det

og 120 fps som jeg har på bl.a Hamada.. men som nevnt, veldig individuell opplevelse her.

Lenke til kommentar

Men hva er god fps for folk, utrolig forskjellig? Mange sitter med vsync på og 60 fps og er storfornøyd. Jeg har 80-100 fps og tenker ikke noe over fps så lenge jeg ikke får store fall som resultere i hakking. Samme fps som Shroud senest kalte slow motion på gårsdagens BF stream. Så folk er ekstremt forskjellige. Har aldri spilt på veldig høy fps (170+) så er selv stor fornøyd med nærme 100.

 

Nå er du inne på personlige preferenser, hva folk vil få ut av spillet og hva de ønsker å gjøre.

 

Så skal jeg komme med mine (sikkert sære) interesser for et spill og hva jeg føler ved tap/seier:

Jeg er en ekstremt dårlig taper, men mye værre vinner. Var god i mye som liten....det er leeeeeeeeeeenge siden, kunne sikkert gjort det middels godt i ett eller annet i rett miljø ( nå er alt byttet ut med øl, div gull og stillesittnde jobb...med dertil potent vom) I 2011 startet jeg (mest tilfeldig) med BF3...var totalt ubrukelig til alt, men forbannet meg på at dette skulle det jaggu gå an å lære ordentlig...dvs. K/D over 1. Så i løpet av 1100 timer med BF3 så gikk K/D fra 0,4 til 1,75 (ja jeg cappa flagg som bare faan) Men dette kom sammen med bedre utstyr...fra 60Hz 24" til 120Hz skjerm bla. så ble det 27" og 144Hz, nye mus, bedre tastatur, nye skjermkort, flere skjermkort....980Sli...980Ti Sli....1080 Sli...1080Ti....først single så Sli, ny prosessor...så enda bedre prosessor, bytte fra 2560x1440 til 2560x1080 alt med tanke på å kunne se fienden et 1/100 før han så meg. Samtidig trene opp reaksjonevne for ikke å sakke akterut i forhold til den yngre garde med slikt i fingrene (tro meg, det er ikke så lett å ha passert 49 og holde tritt med en 18 åring på speed). I BF4 var alt stort sett bare fryd og gammen (spilte på private servere), men BF1 ble til slutt et mareritt for en dårlig taper, og det fordi det nok ble for lett å justere "cheat" på den måten eieren ønsket. Man har ingen ekstern tracker som BF4DB, ei heller noen real battlelog som kan søke opp i. BF1 og nå BFV er dessverre laget på en slik måte at den favoriserer de som ønsker å jukse med programmer, fairfight fungerer svært dårlig  og Dice tjener mye penger på de som faktisk ønsker å jukse. Som tidligere nevnt er det svært få personer i topp level som har skutt meg på tvilsomme måter, mens de på medium level gjerne plaffer deg ned gjennom en vegg eller 3. Jeg har brukt (alt for mye) tid på å finne ut mye om jukseprogrammer (som sagt.....jeg hater å tape...og må i så fall vite hvorfor), så selv om jeg nå nyter BFV (etter mye klaging) så er jeg trist på spillets vegne. BF serien er i grunn helt magisk, men dessverre blir den delvis ødelagt av alle de som ønsker å jukse.

 

Det mest episke minnet jeg forøvrig har av BF1 er etter 6 øl, rydde flagg B på Fort de Vaux med parabellum (6 kills) står med ryggen mot brua (D) siden og lader om, for deretter bli "snipet" fra en i spawn (Utsiden av E-D) med headshot...hvorpå samme mann skriver "got u chetfuck" (ja a manglet)...så nære har ikke noen snart 50åring vært å rulle på gølvet i latter.

 

Som du sier...folk er forskjellige, men etter å ha prøvd 120-144 FPS vil du føle at 60 gir deg spasmer

 

En annen ting....de som blir drept av en halvfull 49 åring uten en eneste "cheat"........

 

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, fortsatt usikker på spillet etter å ha spilt det siden "pre-release"

Medic ER close combat ONLY 

Support SKAL campe, samt LMG singlefire er UBER op.

Gamebreaking bugs som blir værre og værre for hver dag som går.

Litt for fokusert på cosmetics og lite på nyttige ting (flere typer sikter (rectiles))

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Andre som sliter med at menyen(ESC) henger seg opp under runder?
F.eks. åpner menyen for å sjekke assignments, de dukker ikke opp, og menyvinduet blir bare hengende uten at jeg får lukket det på noen som helst måte.

Lenke til kommentar

Andre som sliter med at menyen(ESC) henger seg opp under runder?

F.eks. åpner menyen for å sjekke assignments, de dukker ikke opp, og menyvinduet blir bare hengende uten at jeg får lukket det på noen som helst måte.

tips. ALDRI rør menyen under loading til servere, spesielt assignments er "kjent" for å få spillet til å henge seg på blurred screen. Alt+F4 er en veldig fin ting :D *gjelder forsåvidt også IG

Endret av Woltox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...