Gå til innhold

Bevegelighetstrening


Anbefalte innlegg

Hei, litt usikker på hvor vidt denne passer her eller ikke, beklager på forhånd. 

 

Bevegelighetstrening er vel en salgs form for utholdenhet, og jeg lurer på om det er noen som har erfaring med det her samt har noen tips?

 

Jeg har tidligere vært svært myk, men har de siste årene stivnet skikkelig til og har nå satt meg et mål om at jeg blant annet skal komme ut i spagaten igjen. På den annen side er jeg svært redd for å bare presse meg selv ned; jeg ønsker å gjøre det riktig.

 

Er det noen som har erfaringer og evt. kan vise til kilder som skriver om god bevegelighetstrening?

 

Avslutningsvis kan jeg si at jeg ikke kun er ute etter å gå i spagat, men bli mykere generelt.

 

 

Håper å høre noe!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke komme med noen gode kilder på fleksibilitet, men det handler om å presse seg litt om gangen. Hvis en ser konkret på hva som gjør at et person blir stivere, så er det knyttet til mangel på bevegelse i den retningen en blir stiv. For eksempel, som du skriver, så klarer du ikke lenger å gå ned i spagaten. Her er det knyttet til at scener og muskler trekker jeg sammen fordi bruksområdet ikke lenger er tilstede. Det som fungerte godt for meg i tidligere alder var å gjøre forskjellige uttøyingsaktiviteter, gjøre de til det begynner å gjøre vondt for så å ta noen dype inn- og ut-pust. Igjen med eksempel knyttet til spagaten - sett deg dit du kommer i spagaten til det begynner å gjøre litt vondt og hold posituren gjennom 5 dype inn- og ut-pust. Gjenta dette et par ganger over en uke og du vil se fremgang.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...