Gå til innhold

Noen som skal studere i London (Across the pond og lignende)


Zork-

Anbefalte innlegg

Skulle egentlig studere psykologi i London i fjor, men ombestemte meg til slutt. Vurderer å søke på nytt nå ettersom jeg har veldig lyst til å studere psykologi, men vet at jeg ikke kommer inn på det studiet her i Norge. Vil heller studere noe jeg brenner for i utlandet enn å ta et random studiet her i Norge bare for å ta noe.

 

Jeg bare lurte på om det er noen her i forumet som skal studere eller har studert i London/England? Hva er deres erfaringer? Er det mulig å overleve på lån/stipend? 

 

Hadde vært fint å kunne snakke med noen som tenker å gjøre det samme.

Endret av Zork-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle egentlig studere psykologi i London i fjor, men ombestemte meg til slutt. Vurderer å søke på nytt nå ettersom jeg har veldig lyst til å studere psykologi, men vet at jeg ikke kommer inn på det studiet her i Norge. Vil heller studere noe jeg brenner for i utlandet enn å ta et random studiet her i Norge bare for å ta noe.

 

Jeg bare lurte på om det er noen her i forumet som skal studere eller har studert i London/England? Hva er deres erfaringer? Er det mulig å overleve på lån/stipend? 

 

Hadde vært fint å kunne snakke med noen som tenker å gjøre det samme.

Har ikke studert i London, men kan si dette: 

 

- Du kommer til å slite med å leve på bare lån og stipend fra Lånekassen. Det er veldig dyrt der. 

 

- Du kommer til å trives der. Bra uteliv.

Endret av Sandy Koufax
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du ønsker å studere i London må du enten få penger hjemmefra eller ha mye sparepenger som du kan bruke i tillegg til stipend og lån fra Lånekassen. Når jeg studerte i Bath 2011-2015 så gikk det helt greit med fullt stipend og lån, men studieavgiftene har blitt skrudd opp såpass kraftig at jeg tviler på om jeg ville klart meg uten hjelp hjemmefra om jeg startet nå. London er mye dyrere enn Bath, så kunne ikke tenke meg hvordan det ville vært. Boplass er kjempedyrt.

 

Vil kanskje anbefale å se på studieplasser rundt om i England, så kan du heller leke med tanken om å bo i London når du er ferdig. Det er sånn det endte for meg. :)

 

Jeg brukte selv study across the pond i starten. De gjør det litt enklere siden studiesystemet her er helt annerledes enn i Norge.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...