Gå til innhold

iPhone 7 sluker strøm om natta


Anbefalte innlegg

Min iPhone 7 som jeg fikk i begynnelsen av mars har den siste uka brukt usannsynlig mye strøm om natta to ganger nå. Den ene gangen gikk den fra 90% strøm da jeg la meg og var nede på 40% da jeg våknet og i natt var den på 70% da jeg la meg og 20% da jeg våknet. Tidligere har den sunket bare noen få prosent i løpet av natta (fra 99% til 92% sånn ca). 

Da jeg sjekket hva som tok mest strøm i morges var det Appstore som hadde brukt mest bakgrunnsdata og den forrige natta husker jeg ikke hva det var, muligens Snapchat. Ingen av disse har jeg brukt om natta, og de står på at de bare skal bruke bakgrunnsdata når appene er i bruk.

Har det noe å si at jeg er litt dårlig på å restarte mobilen? 

Angående lading må jeg si jeg aldri blir helt klok på det, noen sier man ikke skal lade helt ut og helt opp og andre sier det ikke skal ha noen betydning. Jeg lader som regel helt opp til 100% og som regel lader jeg ut til 30-20%, noen ganger mer og andre ganger mindre. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, det høres rart ut.

iPhonen er ny, altså? Eller fikk du den brukt? Det kan ha noe med batteriet å gjøre, da slitasje er normalt, men skal da ikke være tilfellet om telefonen er splitter ny.

 

Du skriver at blant annet app store bruker mye strøm i løpet av natta. Det første som slår meg da, er at telefonen muligens holder på med automatiske appoppdateringer? Dette kan du isåfall skru av om du går inn på Innstillinger -> iTunes og Appstore og under «Automatiske nedlastninger» finner du en rekke innstillinger som kan være skrudd på.

Lenke til kommentar

Hmm, det høres rart ut.

iPhonen er ny, altså? Eller fikk du den brukt? Det kan ha noe med batteriet å gjøre, da slitasje er normalt, men skal da ikke være tilfellet om telefonen er splitter ny.

 

Du skriver at blant annet app store bruker mye strøm i løpet av natta. Det første som slår meg da, er at telefonen muligens holder på med automatiske appoppdateringer? Dette kan du isåfall skru av om du går inn på Innstillinger -> iTunes og Appstore og under «Automatiske nedlastninger» finner du en rekke innstillinger som kan være skrudd på.

 

Takk for svar. :)

Ja, den er helt ny. Skal sjekke det du nevner, så får vi se. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...