Gå til innhold

BK: "Selvportrett"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke så verst bilde, men det har nok større interesse for familien enn for andre.

 

Ellers er det eksponert fint, og har en spennende action og himmel, men jeg synes det er synd at man ikke ser ansiktet på mannen. En visuell blikkforbindelse mellom unge og mann hadde gjort susen. Ellers synes jeg også at komposisjonen er på rett vei, men er ikke helt "fremme" ennå. Motivet er forskjøvet til venstre i bildet, noe som skaper dynamikk, men i høyderetningen er motivet omtrent midtstilt, noe som dreper dynamikken. Et motiv som går i høyden i et bilde i breddeformat er også en kombinasjon som kan slå hverandre i hjel. Her gjør det kanskje ikke så mye, siden det er med på å bygge opp miljøet rundt, men jeg synes fremdeles det leder blikket litt på villspor.

Endret av Aetius
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takker for tilbakemelding. Jeg er så klart enig i alt du sier...eller...bildet hadde nok ikke blitt bedre om fjeset mitt var synlig; så vakker er jeg ikke.

 

Jeg har også prøvd bildet i 16:9 med 2/3 himmel, men syns egentlig ikke at det hadde så veldig mye å si for helheten.

Endret av Dr. Brodsky
Lenke til kommentar

Bedre med crop synes jeg. Personlig ville jeg plassert motivet i høyre del av bildet i stedet for venstre.

Helt enig. Generelt trenger man mer plass FORAN et motiv, enn BAK det. Visuelt må motivet ha noe å "bevege seg inn i". Med mindre du vil formidle at motivet er på vei "ut" da, selvsagt.

 

En annen artig sånn visuell komposisjons-greie som liksom er en regel, er at for oss som leser fra venstre mot høyre er det slik:

  • Noe som forflytter seg fra venstre mot høyre er på vei hjemmefra.
  • Noe som forflytter seg fra høyre mot venstre er på vei hjem igjen.

Sjekk selv, i diverse filmer etc. Das Boot er ett forslag, men det finnes flere.

Lenke til kommentar

Det er jo sagt noen ganger, men jeg er enig i at det ble mye miljø rumdt motivet. Men hvis dette er et område av betydning for deg og familien, så gir det plutselig veldig mening å ha det med?

 

En fin og hverdagslig scene du har fanget, i mitt hode et veldig vellykket bilde som du sikkert kan ha glede av å se på i fremtiden og som kan vekke minner.

 

Henning

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...