Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Støy fra RCA kabler


Anbefalte innlegg

Hei.
 
Har en BMW e92 med ettermontert anlegg. JVC spiller i front med en mac forsterker i bagasjerom, som driver sub, og høytalere under setet.

 

Opplever støy fra RCA kablene som går fra spilleren til sub. 

Når jeg kobler ut RCA kablene fra spilleren foran og starter forsterkeren summer det i høyttalerne tilkoblet forsterkeren.

 

Det ligger montert 2 forskjellige Ground loop isolator fra før, noen andre som har lagt de opp. Med de tilkoblet, er det ingen summing fra høyttalerne, men får ingen musikk fra de heller. 

Kobler jeg vekk ground loop isolator, og plugger rca rett i forsterkeren får jeg de til å spille, men de summer. 

 

Hva kan være galt? hvorfor får jeg ikke noe musikk med isolatorene koblet til?

Er det begge ground loop isolatorene som ikke fungerer? har prøvd å bytte rundt på de, og demontert den ene som var demonterbar, og den ser helt fin ut. 

 

Noen som har erfaring med dette? Er helt grønn på bilstereo.

 

EDIT: 

 

Jeg mistenkte at det kunne være jordinga som skapte problemer. Opprinnelig var spilleren foran koblet til jord via original plugg foran. Men etter å ha lest litt, la jeg om jordinga slik at den er jordet sammen med forsterkeren. 

 

Det lå en ubrukt høyttalerledning fra forsterker frem til spiller, så jeg koblet den til jord på spiller og forsterker, så er forsterkeren jordet med en tykk kort ledning til der hvor jordkabel fra batteri er koblet til karosseri.

Denne ledningen ligger på andre siden av bilen fra hvor RCA er lagt.

 

Dette hjalp ingenting.  :shrug:

Endret av Hellemyr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Takk for svar.

 

Har byttet ut kablene med skjermet kabler, og har lagt opp strøm og jord fra samme punkt som forsterker, på hver sin side av bilen.

 

Får ikke støy fra kablene nå når de ikke er koblet til spiller som jeg gjorde før, men kommer støy når jeg kobler de til spilleren.

 

Prøv å jorde RCA kablene, tenker du å koble skjerm lederen rett til jord da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...