Gå til innhold

SAMLETEST: Elsparkesykler


Anbefalte innlegg

Har selv ingen erfaringer med den butikken Taurean, men en kollega av meg kjøpte derfra og jeg vil råde deg til å høre godt på det alle skriver. 

 

Sykkelen hennes ser bra ut, men kvaliteten var utrolig dårlig. Den knirker og piper på flat/bar vei og kundeservice fantes ikke. 

 

Selv hadde jeg ikke handlet på den butikken. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Kjøpte den ulovlige modellen som går til 30 km/t. Dette med lovlighet har jeg spurt om i en egen tråd, og den generelle konsesus ser ut til å mene at politiet ikke bryr seg nevneverdig med å stoppe folk og sjekke maks hastighet. I hvert fall ikke foreløpig. Så hvis man er litt forsiktig, ikke kjører bajas, og kun bruker den høyeste hastigheten på fortau og lengre, åpne sletter, så tipper jeg det ikke vil være noe problem å bestille de med høyest hastighetsnivå.

 .

Det er strengt tatt ikke politiet du bør frykte når du bryter denne grensa. Problemet er at du kan miste rett til bruk av forsikringa om uhellet er ute, og den kan bli nokså dyr om du kjører på noen i 20 km/t.

 

I tillegg vil jeg råde deg å bruke veien når du er i byen. Meget irriterende med de som bruker sparkesykkel og sykler på fortauet, ihvertfall her i tigerstaden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere har ikke testet M365 Pro. Og når det gjelder fart, så ville jeg vært -veldig- overrasket hvis du ble stoppet på en m365 fordi den snirkler seg frem 2-3 km fortere enn lovlig. Jeg farter rundt på 365 pro og har susa forbi purken mange ganger uten noen form for reaksjon

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er strengt tatt ikke politiet du bør frykte når du bryter denne grensa. Problemet er at du kan miste rett til bruk av forsikringa om uhellet er ute, og den kan bli nokså dyr om du kjører på noen i 20 km/t.

 

I tillegg vil jeg råde deg å bruke veien når du er i byen. Meget irriterende med de som bruker sparkesykkel og sykler på fortauet, ihvertfall her i tigerstaden.

 

Det har jeg jaggu glemt, skulle ringt forsikringsselskapet og spurt de ut om dette her. Skal gjøre det til uka og rapportere tilbake om ønskelig.

 

Men skrev du feil? Du mener kanskje raskere enn 20 (22) km/t? Siden dét er den lovlige grensa.

 

Bor ikke i Oslo. Men jeg kjører svært pent på fortau, jeg stopper til og med og slipper syklister forbi hvis det er trangt. Jeg har den filosofien at hvis jeg er så heldig å få hele kjøreturen gratis (altså i form av fysisk slit -og- nesten i økonomi), da har jeg ingenting imot å gi folk god plass i gjengjeld. Og samtidig setter dette elsparkesyklister i godt lys, sånn at flest mulig bruker dem, får flere biler av veiene, og kanskje staten begynner å innvilge penger til å bygge bedre og mer tilrettelagt fortau og kanskje egne dedikerte fortau/veier til disse i fremtiden! ^^ Så det er viktig å kjøre pent!

 

Kun hvis det er helt åpent og ingen andre på veien kjører jeg i full fart.

 

 

 

Dere har ikke testet M365 Pro. Og når det gjelder fart, så ville jeg vært -veldig- overrasket hvis du ble stoppet på en m365 fordi den snirkler seg frem 2-3 km fortere enn lovlig. Jeg farter rundt på 365 pro og har susa forbi purken mange ganger uten noen form for reaksjon

 

Takk for informasjon. Er så bekymra for polisen, har heldigvis ikke blitt stoppa enda, kjørt ca 50 turer totalt på 2 mnd vel.

 

 

 

Virker ikke som om noen av disse er bygd for å vare. Penger rett i dass og reinspikka miljøkriminalitet.

 

Min HX X7 er jeg så langt fornøyd med. Jeg veier mer enn dét den egentlig er beregnet på, og den later til å tåle meg veldig godt. Har nettopp fått min Classywalk S420 som veier 27 kg, og virker veldig solid. Men, jeg har et øye på kvalitet og vedlikehold. Driver og er i dialog med selgerne om det her. E-wheels skrev at de har verksted, jeg fikk inntrykk av at de mente at jeg måtte sende den inn for å få den vedlikeholdt, vet ikke om de da betaler frakt. Skal finne ut mer om det her snart.

 

 

Skal oppdatere erfaringstråden snart med erfaring om S420.

Lenke til kommentar

Det har jeg jaggu glemt, skulle ringt forsikringsselskapet og spurt de ut om dette her. Skal gjøre det til uka og rapportere tilbake om ønskelig.

 

Men skrev du feil? Du mener kanskje raskere enn 20 (22) km/t? Siden dét er den lovlige grensa.

 

Bor ikke i Oslo. Men jeg kjører svært pent på fortau, jeg stopper til og med og slipper syklister forbi hvis det er trangt. Jeg har den filosofien at hvis jeg er så heldig å få hele kjøreturen gratis (altså i form av fysisk slit -og- nesten i økonomi), da har jeg ingenting imot å gi folk god plass i gjengjeld. Og samtidig setter dette elsparkesyklister i godt lys, sånn at flest mulig bruker dem, får flere biler av veiene, og kanskje staten begynner å innvilge penger til å bygge bedre og mer tilrettelagt fortau og kanskje egne dedikerte fortau/veier til disse i fremtiden! ^^ Så det er viktig å kjøre pent!

 

Kun hvis det er helt åpent og ingen andre på veien kjører jeg i full fart.

 

 

 

Hvor fort du kjører ved evt. uhell har ikke så mye å si hvis sykkelen din er bygd for å bryte grensa. 

Lenke til kommentar

Har én med toppfart på 45. I menyen er det enkelt og raskt å klokke ned til 22 og det har jeg gjort, MEN hva skjer hvis jeg blir tatt eller viktigere --det skjer en ulykke ( som kanskje jeg selv har skyld i ) selv i bare 22. Ser for meg alt mulig foruten henrettelse

Hvis du kan kjøre i mer enn 22km/t blir ansvarsforsikringen (f.eks via innbo) ikke lengre gyldig.

Da må du betale alle kostnader ifm den du treffer. På en forgjenger kan dette være hundretusener eller et millionbeløp.

 

Jeg ønsker å kjøpe en ES2L, men testen sier de har byttet motoren til en 250W istedet for 300W som ES2... Jeg er usikker på om dette egentlig stemmer, for jeg har hørt at FW er eneste forskjell.

 

Jeg ønsker i bunn og grunn en ES2 (med ekstrabatteri) med maksfart 22km/t, men ingen andre begrensninger.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...