Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Er det for vanskelig for spansk 2 elev å være i spansk 3 klasse?


Anbefalte innlegg

Jeg går vg2 nå, og har spansk 1. Jeg skal fortsette (frivillig) med spansk til neste år, og skal da egentlig ha spansk I+II. Jeg hadde en fantastisk lærer i vg1 og lærte så mye av henne. I år har jeg hatt en helt annen opplevelse, har hatt en lite motiverende lærer og savnet min tidligere lærer forferdelig mye. Hun skal ha spansk 3 klassen, og jeg har så ubeskrivelig lyst til å ha henne som lærer til neste år. Jeg får 6 i spansk og har veldig stor interesse. 

Spørsmålet mitt er om det vil gå fint for meg, som har fullført nivå 1 med karakter 6, å følge spansk 3 undervisning? At læreren tilpasser det litt til oss som egentlig går nivå 2, men å følge spansk 3 klassen? Vi skal jo gå nivå 2 og ha prøver og eksamener tilpasset oss. 

 

Er redd jeg vil forstå lite og ikke klare å henge med selvom vi får prøver tilpasset nivå 2, samtidig som jeg vet at læreren ville klart å tilpasse undervisningen hverfall til en viss grad for oss. Er også selvfølgelig villig til å jobbe MYE med spansk i sommer :-) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! :-) 

 

Jeg har spansk nivå 2 for øyeblikket (VG1), og jeg vil gjerne påstå at vi ikke har lært SÅ mye nytt siden 10.klasse. Har lært et par nye verbtider, men utover det har det vært lite konkret. Fikk både 6 i standpunkt i tiende, samt på muntlig eksamen, og får det samme i terminkarakter nå på VG1, uten særlig mye innsats utover skoletimene. Jeg tror altså at det vil være fint mulig for deg å ta spansk nivå 3 uten nivå 2, dersom du er villig til å jobbe med grammatikk, samt utvide ordforrådet ditt i løpet av sommeren. Nå skal det riktignok sies at jeg kun har tatt første året av spansk nivå 2 da, så jeg vet lite om hva som er pensum andre året. 

Endret av extension
Lenke til kommentar

Hei! :-) 

 

Jeg har spansk nivå 2 for øyeblikket (VG1), og jeg vil gjerne påstå at vi ikke har lært SÅ mye nytt siden 10.klasse. Har lært et par nye verbtider, men utover det har det vært lite konkret. Fikk både 6 i standpunkt i tiende, samt på muntlig eksamen, og får det samme i terminkarakter nå på VG1, uten særlig mye innsats utover skoletimene. Jeg tror altså at det vil være fint mulig for deg å ta spansk nivå 3 uten nivå 2, dersom du er villig til å jobbe med grammatikk, samt utvide ordforrådet ditt i løpet av sommeren. Nå skal det riktignok sies at jeg kun har tatt første året av spansk nivå 2 da, så jeg vet lite om hva som er pensum andre året. 

åå takk for svar! Og så  flink du er i spansk! :-) Ja, jeg håper at jeg kan bli bedre over sommeren og ligger jo allerede på 6. Har noen venner som har spansk 2 vg2 nå, de føler de har lært mer i år enn ifjor. Men er også et alternativ for meg å komme inn i en vg2 nivå 2 klasse, det tror jeg ville vært enda bedre. Er bare litt kronglete ift timeplanen, og spansk 3 ligger samtidig som min egentlige 1+2 klasse. Men hører flere sier man lærer litt lite i vg1 nivå 2, så håper det ikke vil bli alt for vanskelig å hoppe over det året hverfall :-) Hvilke verbtider har dere lært i år? 

Endret av spansk123
Lenke til kommentar

 

Hei! :-) 

 

Jeg har spansk nivå 2 for øyeblikket (VG1), og jeg vil gjerne påstå at vi ikke har lært SÅ mye nytt siden 10.klasse. Har lært et par nye verbtider, men utover det har det vært lite konkret. Fikk både 6 i standpunkt i tiende, samt på muntlig eksamen, og får det samme i terminkarakter nå på VG1, uten særlig mye innsats utover skoletimene. Jeg tror altså at det vil være fint mulig for deg å ta spansk nivå 3 uten nivå 2, dersom du er villig til å jobbe med grammatikk, samt utvide ordforrådet ditt i løpet av sommeren. Nå skal det riktignok sies at jeg kun har tatt første året av spansk nivå 2 da, så jeg vet lite om hva som er pensum andre året. 

åå takk for svar! Og så  flink du er i spansk! :-) Ja, jeg håper at jeg kan bli bedre over sommeren og ligger jo allerede på 6. Har noen venner som har spansk 2 vg2 nå, de føler de har lært mer i år enn ifjor. Men er også et alternativ for meg å komme inn i en vg2 nivå 2 klasse, det tror jeg ville vært enda bedre. Er bare litt kronglete ift timeplanen, og spansk 3 ligger samtidig som min egentlige 1+2 klasse. Men hører flere sier man lærer litt lite i vg1 nivå 2, så håper det ikke vil bli alt for vanskelig å hoppe over det året hverfall :-) Hvilke verbtider har dere lært i år? 

 

 

Jeg tror du kommer til å klare det helt fint, spesielt når du er såpass motivert og interessert i faget!  :) Vi har vel egentlig bare lært pretérito indefinido og pretérito imperfecto i år, resten var, for min del i hvert fall, stort sett bare repetisjon (vi hadde en superengasjert lærer på ungdomsskolen, så er mulig at vi lærte mer enn vi skulle). Ønsker deg masse lykke til!  :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...