Gå til innhold

Kjøpe PC brukt på finn


Anbefalte innlegg

Hei, min sønn skal kjøpe seg ny PC og vi har tenkt å se litt på finn.no for å få mest mulig for pengene.

 

Kan noen gi tilbakemelding på om dette er ett godt kjøp? https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=118331254&ref=conversation&fks=118331254

 

Med skjerm, hodetelefoner, tastatur og mus.

 

Ser når jeg legger komponentene i handlevognen på komplett.no så blir det over 35000,-

 

Har også på spesifikasjonene samt tilbakemeldinger på hvert enkelt komponent og ser at kanskje strømforsyningen og CPU kjøleren kanskje er litt dårlig og bør byttes?

 

Tar imot all hjelp og tilbakemelding med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Særlig skjermen hadde jeg styrt unna Samsung C49HG90

koster det dobbelte men syns det er bedre kjøp hvis man først skal gå i den retningen. Men sjekk prisguide rundt 10 000 kr er den godt kjøp, om 1 år kanskje får du den brukt til samme pris om du er heldig.

 

Det er mye dyre kompontenter som er bare dyrt man forstår ikke hvorfor.

Enig at PSU\kjøleren er kanskje litt i minste laget for mye overklokking.

 

Var jeg deg prøv å hør heller om maskinen hva det laveste personen vil selge den for så vurder litt billigere skjerm.

Jeg synd widescreen av den typen er kun luksus produkt. Hadde heller kjøpt flere full HD skjermer og satt ved siden av hverandre. Tror det blir bedre med NVIDIA Surround eller amd eyefinity

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Takk for raskt svar, ser at skjermen har mange gode reviews når jeg googler den. Er det noe spesielt som ikke er bra med den? Ville aldri kjøpt den til full pris men her er jo prisen redusert ganske mye, eller mener du det hele ikke er verdt 22 000 ?

 

Har ingen planer om å overklokke i nær fremtid, vil PSU og CPU kjøler fungere greit da?

 

Takk igjen :)

Lenke til kommentar

 

Når du ser den er det ikke samme som 4k skjerm for si det slik.

Godt mulig den er rask i gaming men bildekvaliteten blir vel neppe på samme nivå.

Jeg syns selv 4k blir minste laget for slik skjerm men gjør hva du vil. Er nok veldig rask.

 

Cpu kjøler og PSU skal holde ja. Men skal du overklokke senere ville jeg vurdert noctua nd 15 eller EVGA SuperNOVA 850 G3 med tanke på best levetid.

 

Vet ikke om jeg skal si så mye om pris da enkelte varer er veldig overpriset fra før av, prisen kan vel alltids prutes.

Men tror verken skjermen eller hodetelefonene mus\tastatur er det enkeleste å selge.

Pcen i seg selv er nok lettere tror jeg. Men kan ikke si hvordan andre tenker det.

 

Får du kjøp selv pcen til under 12 000 kr har du gjort en godt kjøp.Bare skjermkortet koster 9000 kr.

Men sjekk hvor pcen er kjøpt hen komplett\digitalimpuls er vel de letteste med tanke på reklamsjon. De andre kan du risikere å måtte ta fraktkostnadene og ha større risiko å ta tapet selv hvis pcen slutter å virke.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Alle hovedkomponentene (kanskje utenom strømforsyning) er blant det beste du får tak i, og gjerne det du "helst ville hatt" om du kjøpte deg ny maskin. Som du nevner blir dette svært dyrt om du setter sammen handlekurv og skal kjøpe nytt. Nettopp den skjermen har jeg ikke prøvd, men ultrawide generelt liker jeg godt. Men - det med 21:9 er og blir en smakssak. Jeg synes egentlig prisen er rettferdig, men du kan alltids forsøke å prute en smule. Jeg tror det koker litt ned til hvilke spill sønnen din egentlig vil spille, og hvor mye penger han vil legge i maskinen. Skal du kun spille Fortnite eller DOTA kan du klare deg med langt mindre!

Endret av -sebastian-
Lenke til kommentar

Alle hovedkomponentene (kanskje utenom strømforsyning) er blant det beste du får tak i, og gjerne det du "helst ville hatt" om du kjøpte deg ny maskin.

Hva med harddisken?

500Gb SSD Samsung 960 EVO M.2

 

vs Samsung 970 EVO 500GB? Men så skal sies den ikke er lagervare for de som må ha noe nå.

 

 

Men ja kanskje du bør rette litt på dette, er jo litt mere som kunne vært bedre ved kjøp av ny.

Ryzen 7 1700 eller bedre overklokket vil nok gjøre det bedre i videoredigering eller multitasking.

 

Men vi kan være enig selv skjermkortet hvis selger hadde solgt GTX 1080 TI til 5000 kr er det løp og kjøp.

Særlig hvis det er brukt 1 år til veldig lett spilling uten mye overklokking. Men husk GTX 1180 snart kommer så prisen vil nok falle på bruktmarkedet til 4000 kr så har du tolmodighet så kanskje.

Hvis ikke dollar kursen økes og prisene også økes? Eller det blir høyere trykk på bruktmarkedet.

For det fordelen med finn også ulempe er finn betalingsgaranti er borte, så er både mere risiko og kjøpe dyre ting brukt også fordelen at markedet blir mindre så det blir lettere å prute siden det er lite konkuranse. Jeg har gitt opp bruktmarkedet til annet en kjøp. Fordi gamle pcer er ingen interisert i må nesten gi bort q9550 eller core duo 2 fordi ingen vil betale for de lengere. Det gidder jeg ikke. Sorry as. Så det er bedre å være kjøper på bruktmarkedet så sant man ikke blir lurt. Forstår ikke de som selger ryzen 7 1700 kun fordi de vil kjøpe ryzen 7 2700 til 3500 kr og selge eldre cpuer til 2000 kr. Snakk om å tape penger. Ytelseforskjellene er minimale.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Både prosessor og lagring har nyere versjoner i år, i henholdsvis 8700k og 970 EVO - ingen tvil om at disse er bedre. Likevel vil jeg påstå forskjellen ikke er dramatisk, og komponentene er likevel helt i toppsjiktet! Godt poeng med Ryzen, men det får bli en vurdering på hva maskinen skal brukes til. Etter all sannsynlighet er 7700k mer enn godt nok.

Endret av -sebastian-
Lenke til kommentar

Takk for mange gode tilbakemeldinger. Han spiller mye forskjellig, ofte de nye store titlene som slippes. Er en tanke at maskinen skal kunne klare å kjøre nye spill i 3-4 år fremover (med etter hvert lavere grafikkinnstillinger selvfølgelig)

 

Skjerm er vi veldig usikre på, både pga 21:9 som ingen av oss har prøvd før og selvfølgelig siden det drar opp prisen betraktelig. Er kanskje bedre å satse på å kjøpe en 27" 144hz skjerm i tillegg, ser det er en del av de på finn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...