Gå til innhold

Hva syns du om store YouTubere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo flere subscribere og seere de har jo mer generiske virker de bli, kanskje litt høna og egget men det virker være tilfellet hos de aller fleste. Er som om alle mer eller mindre havner i det samme sporet når de når et visst punkt, altså de ender opp med å gjøre det samme fordi det er hva som trekker flest views. De hopper på trender om det er slim, spinners eller spill, videoene skal vare et visst antall minutter, tumbnailsa skal være på en spesiell måte, de skal snakke i et vist tempo osv osv.

 

Alle (de fleste) virker opprinnelig være artistiske sjeler som starter med å produsere originalt content som folk oppsøker, men derfra går det fort fra å være en som ønsker å spre produktet sitt til å være en sellout for industrien som formidler produktet.

 

Det samme gjelder forøvrig musikkartister som Zork delvis var inne på. 

Lenke til kommentar

Jeg for min del tåler ikke at noen tjener millioner på tull mens andre må lære et håndverk, et fag og mestre det for å overleve, bare for å få et vanlig husholdningsbudsjett til å gå rundt, og samtidig slite den fysiske og psykiske helsa ut over årene. Og jeg skjønner meg heller ikke på folk som synes det er helt ok at noen tjener så mye penger på tull.

Lenke til kommentar

Jeg for min del tåler ikke at noen tjener millioner på tull (...)

Og DER slutta jeg å lese. Det er kanskje tull for deg og meg, men det er ikke tull for alle. Første tegn på at du begynner å bli voksen er at du avfeier slikt som tull.

 

Jeg kunne ikke brydd meg mer om ei fille enn hva de tjener. De leverer en tjeneste. Denne tjenesten er etterspurt. Hadde den ikke vært det, hadde de ikke vært populære.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det første jeg tenker på er at det er ekstremt slitsomt å se på, på grunn av all kryssklippingen.

 

På grunn av de nye reglene til Youtube må de også være så lite kontroversielle som overhodet mulig. Bare det å si et enkelt banneord kan føre til at videoen ikke tjener noe penger. Slikt blir det kjedelig underholdning ut av.

Lenke til kommentar

Jeg for min del tåler ikke at noen tjener millioner på tull mens andre må lære et håndverk, et fag og mestre det for å overleve, bare for å få et vanlig husholdningsbudsjett til å gå rundt, og samtidig slite den fysiske og psykiske helsa ut over årene. Og jeg skjønner meg heller ikke på folk som synes det er helt ok at noen tjener så mye penger på tull.

 

Du høres fryktelig bitter ut. Sorry for at håndverket ditt ikke er like mye verdt, men det tullet du kommer med viser at du har ingen peiling på hva som faktisk går inn i det å lage filmer. Blir sikkert mer lax jo mer berømt de blir, but can ya blame em? Hvis du kunne komme unna med minsteinnsats og få full pott så hadde jo du gjort det også, så hvorfor klage så på de som har sjansen? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...