Gå til innhold

Facebook kan bli abonnementstjeneste uten reklame


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Er ikke noe særlig plaget av reklame på boka, men på YouTube derimot.

 

Adblock Plus installert fra utvidelser stopper alt av reklame.Prøv det, så blir Youtube en fornøyelse.

Jeg er fan av adblock, men har skrudd den av på youtube. Jeg følger mange mindre, og noen større, youtubere og slikt og synes det er greit å se på litt reklame mot at de faktisk får betalt for det de har laget.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Er ikke noe særlig plaget av reklame på boka, men på YouTube derimot.

 

Adblock Plus installert fra utvidelser stopper alt av reklame.Prøv det, så blir Youtube en fornøyelse.

Men funker det på telefon/tablet? Selv betaler jeg 99kr/mnd (tror jeg det er) for YouTube RED som fjerner all reklame OG gir meg tilgang til GoogleMusic! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er ikke noe særlig plaget av reklame på boka, men på YouTube derimot.

Adblock Plus installert fra utvidelser stopper alt av reklame.Prøv det, så blir Youtube en fornøyelse.

 

 

Adblock, Adlbock plus osv, søppel fra topp til tå.

 

Se etter uBlock Origin. Han som laget Adblock men forlot dem. Disse extensions innholder skjulte reklamer, slipper inn uønsket tull osv... Les gjerne mer om dette om man virkelig bryr seg!

Endret av nagina
Lenke til kommentar

 

 

Er ikke noe særlig plaget av reklame på boka, men på YouTube derimot.

 

Adblock Plus installert fra utvidelser stopper alt av reklame.Prøv det, så blir Youtube en fornøyelse.

Jeg er fan av adblock, men har skrudd den av på youtube. Jeg følger mange mindre, og noen større, youtubere og slikt og synes det er greit å se på litt reklame mot at de faktisk får betalt for det de har laget.

Du kan filtre ut bare de du ønsker med adblock

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Er ikke noe særlig plaget av reklame på boka, men på YouTube derimot.

Adblock Plus installert fra utvidelser stopper alt av reklame.Prøv det, så blir Youtube en fornøyelse.

 

 

Adblock, Adlbock plus osv, søppel fra topp til tå.

 

Se etter uBlock Origin. Han som laget Adblock men forlot dem. Disse extensions innholder skjulte reklamer, slipper inn uønsket tull osv... Les gjerne mer om dette om man virkelig bryr seg!

Kan være eg roter men ... uBlock Origin er laget av Raymond Hill, mens den orginale Adblock Plus fra Eyeo ..

Kan ikkje finne info noe steder ang. Raymond Hill laget Adblock ??

Navnet er ikkje å finne i "past contributors" lista heller, eller i lista til Adblock Plus

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe ja gi de pengene dine også, ikke bare gi de alle brukerdata og personopplysninger.

 

Sålenge forretningsmodellen i bunn og grunn ikke er endret og hovedinntekten er salg av brukerdata så tror jeg nok fristelsen blir for stor for facebook til at de setter opp tette skott og dermed skiller på betalende og ikke betalende.

 

For face blir nok den eneste forskjellen at når du betaler for face så henter de pengene dine fra deg direkte uten å måtte gå via mellommenn, også selger de dine brukerdata og straks de trenger julebonus.

Lenke til kommentar

 

 

 

Er ikke noe særlig plaget av reklame på boka, men på YouTube derimot.

Adblock Plus installert fra utvidelser stopper alt av reklame.Prøv det, så blir Youtube en fornøyelse.

 

 

Adblock, Adlbock plus osv, søppel fra topp til tå.

 

Se etter uBlock Origin. Han som laget Adblock men forlot dem. Disse extensions innholder skjulte reklamer, slipper inn uønsket tull osv... Les gjerne mer om dette om man virkelig bryr seg!

Kan være eg roter men ... uBlock Origin er laget av Raymond Hill, mens den orginale Adblock Plus fra Eyeo ..

Kan ikkje finne info noe steder ang. Raymond Hill laget Adblock ??

Navnet er ikkje å finne i "past contributors" lista heller, eller i lista til Adblock Plus

 

 

Ser det har blitt rot her angående authors men poenget er uansett det samme. Langt bedre extensions hvis man liker å gjemme seg fra the big bad wolf aka Internett. Bruker også mindre ressurser fra datamaskinen, langt bedre whitelists, filters, så enkelt å blokkere scripter og andrd 3prd party rammer som kjøres på forskjellige sidene.

Endret av nagina
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Er ikke noe særlig plaget av reklame på boka, men på YouTube derimot.

Adblock Plus installert fra utvidelser stopper alt av reklame.Prøv det, så blir Youtube en fornøyelse.

 

 

Adblock, Adlbock plus osv, søppel fra topp til tå.

 

Se etter uBlock Origin. Han som laget Adblock men forlot dem. Disse extensions innholder skjulte reklamer, slipper inn uønsket tull osv... Les gjerne mer om dette om man virkelig bryr seg!

Kan være eg roter men ... uBlock Origin er laget av Raymond Hill, mens den orginale Adblock Plus fra Eyeo ..

Kan ikkje finne info noe steder ang. Raymond Hill laget Adblock ??

Navnet er ikkje å finne i "past contributors" lista heller, eller i lista til Adblock Plus

 

 

Ser det har blitt rot her angående authors men poenget er uansett det samme. Langt bedre extensions hvis man liker å gjemme seg fra the big bad wolf aka Internett. Bruker også mindre ressurser fra datamaskinen, langt bedre whitelists, filters, så enkelt å blokkere scripter og andrd 3prd party rammer som kjøres på forskjellige sidene.

 

Joa .. poenget er nok det samme, men takk for oppklaringen .. godt å vite at eg ikkje har heilt mistet oversikten :D

Har testet de fleste, og bruker selv uBlock Origin, dog i mange år Adblock Plus, som eg synes var mye bedre enn Adblock..

Lenke til kommentar

Er jaggu på nippet til å slette profilen min som det er, håper facebook går over til ren betalingstjeneste slik at jeg omsider får ut fingeren

Som det går fram av artikkelen er det neppe snakk om at alle må betale. Det er eit alternativ for dei som ikkje vil ha reklame og kanskje få private data i mindre grad innsamla.

 

Det verkar som ei greit alternativ som sikkert ein del kjem å nytta seg av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...