Gå til innhold

Noen tips til pc for Adobe Premiere? Budsjett 15k


Anbefalte innlegg

Hei

Som nybegynner har jeg lyst å lære meg adobe premiere og atarte med litt videoredigering.

Flyr mye drone og skal derfor begynne med å lage litt filmer.

 

Har hørt Adobe krever litt bra ytelse og jeg har lyst på en ny bærbar pc spm takler å kjøre det uten noe problem.

Problemet er at jeg er helt grønn på hva jeg skal se etter når jeg skal finne meg ny bærbar pc.

 

Er det noen hær med link/eksempel til en bærbar pc til maks 15k som bør takle dette? Noen med erfaring?

 

For det meste filmer jeg i 1080p og 2.7k.

 

Takk ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville sett på en gaming pc ihvertfall. Den vesentlige forskjellen er at gaming-pc ene stort sett er utstyrt med kraftigere grafikkort og bedre skjerm. 

 

Dell produserer ihvertfall et alternativ:

https://www.dell.com/no-no/shop/bærbare-pc-er-fra-dell/inspiron-15-7000-bærbar-spill-pc/spd/inspiron-15-7577-laptop

 

Dell XPS får du vel også i den prisklassen men ikke like kraftig som en gaming pc.

 

Har bare gode erfaringer med Dell, ser på de som nokså robuste og funksjonelle pc'er med godt tastatur.

 

Hvis du er interessert i ny og moderne teknologi og ikke liker intel sitt markedsherredømme kan du se på pc' er med Ryzen prosessor:

https://www.komplett.no/category/11156/pc-nettbrett/pc-baerbar/laptop/alle-baerbare-pc-er?nlevel=10723§10011§11156&cnet=Type_A00035%20%20§Ryzen%207&cnet=Type_A00035%20%20§Ryzen%205&sort=Price%3AASCENDING

Lenke til kommentar

Hvis du *absolutt må* ha laptop istedenfor en desktop så pass likesågodt på at laptopen har thunderbolt 3 tilkobling slik at du på et senere tidspunkt kan kjøpe et egpu hvis ditt bruk krever mye av skjermkortet.

 

Laptopper er vel mer en kriseløsning når det gjelder krevende oppgaver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...