Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

full fiasko eller del fiasko? forhold med en med bi-polar 1


Anbefalte innlegg

Har vært alene lenge pga. jeg er introvert, har angst og perioder med depresjon. Når har det seg slik at en dame jeg skjenner som har diagnose "bi-polar 1" viser interesse for meg, hun smiler og er glad når jeg treffer henne ber meg på middag, sender grisete meldinger, eller hinter at hun vil at det skal skje noe, men hun forsvinner også i månedsvis i fra "vennegjengen" traff henne på butikken en gang når hun var på det stadiet. ble bare kort avvist "orker ikke snakke nå, skal hjem"

Hvordan er det å eventuelt vært i et forhold med en som er bi-polar 1?

 



Anonymous poster hash: bb1c4...7ba
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I en periode kan det være helt fint, og personen som har denne lidelsen kan fint være veldig fantastiske mennesker. Men over lengre tid har det stor risiko for å bli helt forjævlig. Vil sterkt fraråde det, har mye bipolaritet i familien av type 2 hos min mor, og type 1 hos en nær tante. Samt hadde jeg et lengre forhold med en som hadde type 1.

 

Det har raknet på livet til min onkel, mine fetre, min far, mine søsken og meg. Vi har alle opplevd ting som for mange sikkert virker helt syke, og ingenting er trygt eller hellig. Ikke engang begravelser eller ditt eget sammenbrudd. Desto mer sårbar du eller situasjonen er, desto mer sannsynlig er det for at personen får et utbrudd og håndteringen av denne personen blir det viktigste fokuset.

 

Personer med denne lidelsen kan gå veldig lenge uten utbrudd, så det er ikke nødvendigvis slik at alt er doom and gloom. Og avhengig av hvor stabilt ditt eget liv er, så kan det være at du blir en stabiliserende faktor for vedkommende. Men bare vit at det vil tære på deg, og blir du brutt helt ned til det punktet hvor du ikke klarer mer, så kan det gå veldig gale.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har en venninne som er bipolar og har hatt verre perioder siste året enn tidligere, vi har kjent hverandre en del år og "bare" som venninne så kjenner jeg at det sliter ganske mye på vennskapet vårt. 

Pga sykdommen tolker hun ALT negativt i de deprimerte periodene, alt handler om henne og hun kan si ganske sårende ting til meg og legger mye press på meg egentlig.

 

Jeg vil tro at et forhold med en bipolar ikke er å anbefale for deg som kanskje allerede sliter litt selv.



Anonymous poster hash: 8e7b6...9bd
  • Liker 5
Lenke til kommentar

FWB ville nok i dette tilfellet vært en særdeles dårlig idé, da du jo allerede nå vet at hun liker deg godt og vil noe mer. Hvis det finnes noe mer soleklart eksempel på tilfeller der FWB garantert vil være en katastrofe så vet ikke jeg hvordan det kan se ut.

 

Ellers er det selvsagt som du sier trist at to mennesker som liker hverandre antakelig ikke vil være spesielt bra for hverandre, men sånn er nå en gang verden. Livet er, for det aller meste, tilfeldig og fryktelig urettferdig. Men hvis du jobber med deg selv og dine problemer, vil du maksimere sjansene dine for å finne noen du vil passe sammen med og kunne ha det godt sammen med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

TS her: Takk for tilbakespill, jeg får egentlig bekreftet hva jeg trodde. Er jeg naiv om jeg tenker at "friends with benefits" kunne fungert? Tenker egentlig jeg er det.

Er jo litt trist at 2 personen som liker hverandre ikke skal få kose seg :shrug:

 

Anonymous poster hash: bb1c4...7ba

Slike personer har veldig ofte et stort sex behov da de mangler andre ting i livet sitt som de føler glede av. Her kan du få uante mengder sex.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

TS her: Takk for tilbakespill, jeg får egentlig bekreftet hva jeg trodde. Er jeg naiv om jeg tenker at "friends with benefits" kunne fungert? Tenker egentlig jeg er det.

Er jo litt trist at 2 personen som liker hverandre ikke skal få kose seg :shrug:

 

Anonymous poster hash: bb1c4...7ba

Slike personer har veldig ofte et stort sex behov da de mangler andre ting i livet sitt som de føler glede av. Her kan du få uante mengder sex.

 

 

Du tenker å utnytte hennes psykiske sykdom? Sjarmerende. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...