Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker Ikea trådfri, klart billigste alternativ og eneste den mangler er myk overgang, noe som er helt irrelevant for meg så lenge jeg kan lage profiler til forskjellig bruk (noe jeg har gjort..tv titting, "lekse" profil for ungene, lese i godstolen profil osv. Basen til ikea koster under 300kr, så prisen for disse pærene er dyrere enn hva ikea oppsett koster inkludert base

Lenke til kommentar

Liker Ikea trådfri, klart billigste alternativ og eneste den mangler er myk overgang, noe som er helt irrelevant for meg så lenge jeg kan lage profiler til forskjellig bruk (noe jeg har gjort..tv titting, "lekse" profil for ungene, lese i godstolen profil osv. Basen til ikea koster under 300kr, så prisen for disse pærene er dyrere enn hva ikea oppsett koster inkludert base

 

Også fan av pærene til ikea. Ble også veldig overrasket hvor enkelt det var å parre bryter med pære (uten å bruke base eller telefonapp). Til de som ikke vet så holder du bare bryteren 5cm unna pæren mens du holder en synk-knapp inne på bryteren.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle nevne at Ikea Trådfri-systemet nå har fått to nye komponenter, Trådfri Driver, som er dimmere for LED-lys, 10 eller 30W. I tillegg har de lyspaneler (Floalt, Surte, Jormlien) og benkeplatebelysning (Irsta) i forskjellige størrelser for systemet. Jeg synes det ser ut som deres system kommer til å bli ganske variert etterhvert. Nå er jo det en rekke lamper i Hue-serien også, så begge disse er mer enn bare lyspærer.

Lenke til kommentar

Hvis man vil integrere løsningene sammen, kan man bruke home-assistant.io (hvis man er litt teknisk av seg).

 

 

Home Assistant allows you to control all your devices without storing any of your data in the cloud. We like to keep your privacy private.

 

:thumbup:

 

Lurer på om det kan kombineres med cloud-baserte løsninger som Alexa. Evt. hvor privat kan man få det. Alexa krever nok at en tjeneste er åpen mot nett, men det er jo teoretisk mulig uten at den tjenesten gir masse unødvendig informasjon til tredje... uhm... fjerdepart. 

Lenke til kommentar

 

Hvis man vil integrere løsningene sammen, kan man bruke home-assistant.io (hvis man er litt teknisk av seg).

 

 

Home Assistant allows you to control all your devices without storing any of your data in the cloud. We like to keep your privacy private.

 

:thumbup:

 

Lurer på om det kan kombineres med cloud-baserte løsninger som Alexa. Evt. hvor privat kan man få det. Alexa krever nok at en tjeneste er åpen mot nett, men det er jo teoretisk mulig uten at den tjenesten gir masse unødvendig informasjon til tredje... uhm... fjerdepart. 

 

Alt er mulig når det er open source.

Jeg lagde bysykkel-integrasjonene slik at man kan få bysykkel (feks oslo osv) inn i home assistant.

Da merget jeg inn koden inn i CityBikes som brukes her: https://www.home-assistant.io/components/sensor.citybikes/ , den henter da dataene fra https://github.com/eskerda/pybikes, som igjen henter fra APIer rundt om kring.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...