Gå til innhold

PC for Adobe Premiere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva slags bruk?

 

https://helpx.adobe.com/no/premiere-pro/system-requirements.html

Skal du bruke VR ser du må ha ganske bra grafikkkort og cpu.

 

Minstekravet her er nok

HP 250 G6 i5-7200U 15.64GB/128 PC

Men den har nok for liten SSD disk og ram.

 

Skal du gjøre litt tyngre bruk bør du nok gå for gaming laptop fra multicom f.eks

Multicom  Kunshan P950E 15.6" Full-HD Matt 120Hz, Intel® Core™ 7-8750H, 8GB, 512GB PCIe SSD, GeForce GTX 1060 6GB, Uten operativsystem

Lenke til kommentar

Hva slags bruk?

 

https://helpx.adobe.com/no/premiere-pro/system-requirements.html

Skal du bruke VR ser du må ha ganske bra grafikkkort og cpu.

 

Minstekravet her er nok

HP 250 G6 i5-7200U 15.64GB/128 PC

Men den har nok for liten SSD disk og ram.

 

Skal du gjøre litt tyngre bruk bør du nok gå for gaming laptop fra multicom f.eks

Multicom Kunshan P950E 15.6" Full-HD Matt 120Hz, Intel® Core™ 7-8750H, 8GB, 512GB PCIe SSD, GeForce GTX 1060 6GB, Uten operativsystem

Skal ha en PC til deg daglige bruk, MEN den må kunne tåle å kjøre Adobe Premiere og kunne gjøre videoredigering uten noe problem..

 

Det er sikkert veldig mange laptopper som kan gjøre det, innenfor en pris på 12k. Er bare så usikker om jeg skal velge feil. Er det nokk med 8gb RAM?

 

Har sett på disse to:

https://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/LE80X600DJMX/lenovo-yoga-720-2-in-1-13-3-jerngra

 

https://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/LE81AC001SMX/lenovo-ideapad-720s-15-6-barbar-pc-jerngra

Endret av Sarevok
Lenke til kommentar

16 gb ram og i7 eller bedre bør du nok uansett går for.

Men så er det viktig å poengtere at i7-7500U og intel® Core™ 7-8750H +8GB, 512GB PCIe SSD, GeForce GTX 1060.

Er veldig forskjellig i både gaming og tung brukt kan nesten ikke sammenlignes.

 

Nå er det vanskelig å se hvor tung bruk trådstarter skal gjøre, men kan si heller kjøp for god pc en for dårlig.

Ville styrt unna nettbrett\hybrid til gaming og videoredigering generielt det må være veldig lett bruk i tung 4k videoredigering  i så fall. Ellers er jeg enig med 16\32 GB ram er å foretrekke til tung bruk.

 

Elkjøp maskinene vil nok lagge eller være litt trege til videoredigering.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

16 gb ram og i7 eller bedre bør du nok uansett går for.

Men så er det viktig å poengtere at i7-7500U og intel® Core™ 7-8750H +8GB, 512GB PCIe SSD, GeForce GTX 1060.

Er veldig forskjellig i både gaming og tung brukt kan nesten ikke sammenlignes.

 

Nå er det vanskelig å se hvor tung bruk trådstarter skal gjøre, men kan si heller kjøp for god pc en for dårlig.

Ville styrt unna nettbrett\hybrid til gaming og videoredigering generielt det må være veldig lett bruk i tung 4k videoredigering i så fall. Ellers er jeg enig med 16\32 GB ram er å foretrekke til tung bruk.

 

Elkjøp maskinene vil nok lagge eller være litt trege til videoredigering.

Jeg er veldig i startfasen av videoredigering kam du si. Har prøvd programmet litt og jeg er vel ikke i nærheten av å være en "spesialist".. Men hae lyst til å lære meg og derfor lyst til å ha en pc som kan takle litt videoredigering.

 

Stort sett film fra drone ( Dji mavic air) og opererer for det meste i 1080p..

Så om jeg kommer til å kjøre det tungt, det er jeg usikker på, i hvertfall i starten.

 

Tidligere har jeg hatt såpass dårlig pc at den så vidt klarte å kjøre GoPro Studio (som jeg tror krever mi dre ytelse?)

Lenke til kommentar

Hva med denne som Mickey_OT postet?

 

https://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/LE80X600DJMX/lenovo-yoga-720-2-in-1-13-3-jerngra

 

Noen som har kommentarer til denne ?

 

Skjønner det kan være vanskelig å gi forslag når jeg ikke har utdypet så godt hva jeg leter etter. Men, mye til daglig bruk og tåler vanlig foto og videoredigering i Adobe Premiere (nybegynner)

Endret av Sarevok
Lenke til kommentar

Jeg er også nybegynner men har en god del erfaringer med i7-7500U slike cpuer sammen med i5 5200u er ikke så veldig kraftige, riktignok klarer de 4k youtube filmer og windows 10 oppgraderinger. Er bare hvis man gjør flere oppgaver samtidig blir cpuen 100% belastet.

 

Så er vel også problemene maskinene over vertfall ikke kan bytte cpu senere.

Dermed mener jeg det er lurt å ha litt å gå på.

Men du velger selv.

Lenke til kommentar

Jeg er også nybegynner men har en god del erfaringer med i7-7500U slike cpuer sammen med i5 5200u er ikke så veldig kraftige, riktignok klarer de 4k youtube filmer og windows 10 oppgraderinger. Er bare hvis man gjør flere oppgaver samtidig blir cpuen 100% belastet.

 

Så er vel også problemene maskinene over vertfall ikke kan bytte cpu senere.

Dermed mener jeg det er lurt å ha litt å gå på.

Men du velger selv.

Dette er jo helt feil, CPU blir som regel alltid belastet 100%, men den gjør jobben noe raskere ved hver oppgave..

 

Ellers er jeg enig at jeg ville gått for en i7CPU fremfor i5 til videoredigering.. Dette for å kunne gjøre unna komprimering av video raskere blant annet.

 

I all utgangspunkt vil trolig de fleste maskiner fungere til TS bruk, men det vil gå tregere om man er litt gnien.. Ville iallefall ved videoredigering satset på en maskin med en god del minne (16GB eller mer)..

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

 

Dette er jo helt feil, CPU blir som regel alltid belastet 100%, men den gjør jobben noe raskere ved hver oppgave..

Det er vel heller tegn på cpuen er litt i minste laget? Raskere i hver oppgave? Hva mener du, at i7-7500U er raskere enn 7-8750H i videoredigering? Kjerner\tråder spiller lite rolle?

 

Jeg tenker heller fremover, windows 10 vil etter nye build kreve mere og mere, adobe hvis man bytter programmet hvert år i nyere utgave og installere mere og mere vil maskinen bare bli tregere. Derfor betaler jeg heller litt mere for å mere glede av den i lengere tid.

Nettbrett\mini pc har jeg generielt dårlig erfaringer med med tanke på ytelse. Ting fryse og henger seg lett der. Er mye bruk og kast. Muligens jeg er ekspert å bruke maskinvare maksimalt selv ryzen 7 1700 klarer jeg å belaste en del hvis jeg vil.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Dette er jo helt feil, CPU blir som regel alltid belastet 100%, men den gjør jobben noe raskere ved hver oppgave..

Det er vel heller tegn på cpuen er litt i minste laget? Raskere i hver oppgave? Hva mener du, at i7-7500U er raskere enn 7-8750H i videoredigering? Kjerner\tråder spiller lite rolle?

 

 

Nei jeg svarer til utsagnet her:

 

Er bare hvis man gjør flere oppgaver samtidig blir cpuen 100% belastet.

Dette er helt feil...  Ikke noe med hvilken CPU det er snakk om, burde vel ha pressisert det bedre :)

Lenke til kommentar

Ja for jeg merker selv med i5 5200u eller i5-6300U laster man oppgradering til windows 10 1803 i windows update tar det fort 60% cpu kraft og installere en slik oppdatering sier vel litt hvor svak slike cpuer er.

Bare tenk hvordan det er å spille av en 4k youtube film i chrome samtidig? Ikke optimalt for å si det slik.

 

Prøver bare å få frem å kjøpe cpuer for lett bruk fort kan bli en plage senere.

Men trådstarter får velge selv. Ville selv kjøpt noe som holdt en stund, men er ikke sikkert trådstarter vil ha samsung 950 evo som SSD disk. Jeg kan vertfall si en slik kombinasjon gjør cpuen til en flaskehals. Om det var fysisk mulig hadde jeg kjøpt 2 slike cpuer og satt de sammen for bedre ytelse. Nå er vel i7-7500U noe bedre. Men alikevell langt unna ryzen 7 1700 for å si det slik må jo ha 4 stk for å måle seg mot en ryzen 7.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...