Gå til innhold

YouTube-spillkritikeren TotalBiscuit legger opp etter etter en lang kamp mot kreft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske sykt at han faktisk nekter å ta i mot donasjoner eller lage en gofundme-kampanje selv om fansen ber han om å få bidra. Han mener at så lenge han er frisk nok til å jobbe så blir det feil å ta i mot penger. Veldig beundringsverdig for en som bare har noen uker/måneder igjen å leve.

 

Tidligare meinar eg han har nemnd at han ikkje har problem med å betale for kurane sine, og at det då ville bli feil å be om penger som heller kunne gått til veldedigheit. På dette tidspunkt er det kanskje meir slik at pengane ikkje ville hjelpe uansett kor mykje han fekk av dei, og då er det ikkje vits i...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Håper virkelig han overlever dette.. 

 

Han er en skikkelig energisk type når det kommer til spillmedia, og det er utrolig trist om han forsvinner.. Han er etter min mening den eneste på YouTube som virkelig satser på PC-gaming 100%, og er en fyr som snakker rett fra leveren. 

 

Ganske sykt at han faktisk nekter å ta i mot donasjoner eller lage en gofundme-kampanje selv om fansen ber han om å få bidra. Han mener at så lenge han er frisk nok til å jobbe så blir det feil å ta i mot penger. Veldig beundringsverdig for en som bare har noen uker/måneder igjen å leve.

 
Hva er gale med at en person som TotalBiscuit tar vare på verdigheten sin? Å be om penger når du har råd til behandlingen selv er jo både egoistisk og umoralsk. Fyren utnytter ikke fanbasen sin, rett og slett. Det er dessverre alt for mange som gjør. 
Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Jobber i det daglige som sykepleier på en gastrokirurgisk avdeling og mange av mine pasienter er kreftpasienter.

Tykktarmskreft er en veldig aggressiv kreftform som er veldig lett å behandle HVIS den blir oppdaget tidlig nok. Da utføres en hemikolektomi hvor de bare fjerner det rammede området. Hvis dette utføres før spredning er prognosene veldig gode.

Den er vanligst i alderen 80+ og de fleste unge som får det har en arvelig faktor. Og det er forøvrig en av de vanligste kreftformene i Norge.

Poenget mitt her er at dere må være påpasselige hvis dere har et unormalt avføringsmønster over tid, blod i avføring eller "slimete" avføring. Da kan det være lurt å ta en tur til fastlegen å høre hva han/hun synes.
Har dere tarmkreft i familien bør dere være ekstra påpasselige. Spesielt mtp at tarmkreft kan vokse ganske mye før den gir symptomer, varierende av plassering i tarmen.

Har sett unge mennesker dø av kreft i både tykktarm og endetarm, og dette er fryktelig trist mtp på hvor "enkel" behandlingen er hvis man oppdager det tidlig nok.

Endret av Sigiles
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Veldig veldig trist for familie og venner som mister en bror, sønn og venn.

 

Trist for spillbransjen også. Er det noe den trenger så er det kritiske røster som ikke slikker Sony og Microsoft sine sko. Det er direkte smertefullt å høre enkelte youtubere som roser Sony og Microsoft i annen hver setning.

Lenke til kommentar

Jobber i det daglige som sykepleier på en gastrokirurgisk avdeling og mange av mine pasienter er kreftpasienter.

 

Tykktarmskreft er en veldig aggressiv kreftform som er veldig lett å behandle HVIS den blir oppdaget tidlig nok. Da utføres en hemikolektomi hvor de bare fjerner det rammede området. Hvis dette utføres før spredning er prognosene veldig gode.

 

Den er vanligst i alderen 80+ og de fleste unge som får det har en arvelig faktor. Og det er forøvrig en av de vanligste kreftformene i Norge.

 

Poenget mitt her er at dere må være påpasselige hvis dere har et unormalt avføringsmønster over tid, blod i avføring eller "slimete" avføring. Da kan det være lurt å ta en tur til fastlegen å høre hva han/hun synes.

Har dere tarmkreft i familien bør dere være ekstra påpasselige. Spesielt mtp at tarmkreft kan vokse ganske mye før den gir symptomer, varierende av plassering i tarmen.

 

Har sett unge mennesker dø av kreft i både tykktarm og endetarm, og dette er fryktelig trist mtp på hvor "enkel" behandlingen er hvis man oppdager det tidlig nok.

 

Problemet er at avføring kan variere. Så man vet ikke før man har hatt disse symptomene over litt tid, man løper ikke akkurat til legen hvis man har hatt slik avføring i 1-3 dager, og så plutselig er det borte igjen.

Hadde jeg hatt det 5-7 dager hadde nok jeg kontaktet lege. Spørsmålet da er om det er tidlig nok?

Lenke til kommentar

Mener TB fortalte på twitter en gang at tarmkreft er noe som har rammet flere i familien hans før så han var genetisk utsatt for å få det selv, allikevel utsatte han legebesøket lengst mulig fordi han gruet seg til å få en finger i stumpen noe som var en så stor tabbe at det kostet han livet.

 

Jeg stikker til legen så raskt som mulig å få sjekket det ut hvis noe ikke er som det skal  være. Better safe than sorry :p

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

 

Jobber i det daglige som sykepleier på en gastrokirurgisk avdeling og mange av mine pasienter er kreftpasienter.

 

Tykktarmskreft er en veldig aggressiv kreftform som er veldig lett å behandle HVIS den blir oppdaget tidlig nok. Da utføres en hemikolektomi hvor de bare fjerner det rammede området. Hvis dette utføres før spredning er prognosene veldig gode.

 

Den er vanligst i alderen 80+ og de fleste unge som får det har en arvelig faktor. Og det er forøvrig en av de vanligste kreftformene i Norge.

 

Poenget mitt her er at dere må være påpasselige hvis dere har et unormalt avføringsmønster over tid, blod i avføring eller "slimete" avføring. Da kan det være lurt å ta en tur til fastlegen å høre hva han/hun synes.

Har dere tarmkreft i familien bør dere være ekstra påpasselige. Spesielt mtp at tarmkreft kan vokse ganske mye før den gir symptomer, varierende av plassering i tarmen.

 

Har sett unge mennesker dø av kreft i både tykktarm og endetarm, og dette er fryktelig trist mtp på hvor "enkel" behandlingen er hvis man oppdager det tidlig nok.

Problemet er at avføring kan variere. Så man vet ikke før man har hatt disse symptomene over litt tid, man løper ikke akkurat til legen hvis man har hatt slik avføring i 1-3 dager, og så plutselig er det borte igjen.

Hadde jeg hatt det 5-7 dager hadde nok jeg kontaktet lege. Spørsmålet da er om det er tidlig nok?

 

 

Så klart gjør man ikke det. Da hadde fastlegekontorene vært oversvømt :) Derfor jeg skrev "over tid". Sånn at man selv oppfatter det som unormalt lenge. Noen har jo andre sykdommer som kan gjøre avføringsmønsteret særs varierende, som f.eks. Chrons.

Men hos friske mennesker er det ikke vanlig å ha diaré mer enn noen få dager i strekk med mindre man har blitt syk, så da følger jo andre symptomer med.

 

Svulster vokser ikke så fort at noen få dager er forskjellen på liv eller død.. Begynner man å få diaré og blodig avføring pga tarmkreft og går til legen på dag 5 så er ikke svulsten merkbart større enn om man gikk dit dag 2.

Hvor tidlig man merker symptomer kommer ann på plasseringen av svulsten. De i starten av tykktarmen gir mindre symptomer enn de som sitter nærmere endetarmen, dette er fordi avføringen er tynnere i starten og glir lettere forbi eventuelle svulster som blokkerer deler av tarmen.

Derfor man bør være litt ekstra påpasselig når det er snakk om at man merker symptomer som f.eks. unormalt avføringsmønster over unormalt lang tid, blod i avføringen eller slimete avføring.

Dette gjelder jo spesielt de som har tarmkreft i familien, har man ikke det kan man slappe litt av.. For den er tross alt vanligst hos eldre, og de fleste unge som får det har jo gjerne denne sykdommen i familien.

Endret av Sigiles
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...