Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Litt om meg: Man på 21 år, har kjæreste/samboer (kvinne på 21 år) jeg er i tillegg medisinert for diagnosen ADHD.

 

Jeg har kommet inn på skole i London og er super gira på dette! Men jeg har en del spørsmål jeg sliter med å finne svar på så tenkte dere kanskje kunne hjelpe meg! :D

 

Jeg skal gå på Greenwich University og skal ta en bachelor innen arkitektur og skolen tilbyr boliger for studentene som skal gå der. Problemet er bare at kjæresten/samboeren min ikke kom inn... så vi må finne leilighet et annet sted siden de bare lar studenter ved deres skole bo der. Jeg har prøvd å spørre skolen om hjelp, men de tar avstand fra saken. Så mitt første spørsmål er:

 

Finnes det en god nettside der man kan finne leiligheter til utleie i London? Når jeg søker kommer det bare opp turist leiligheter som ikke leies ut på langtids, og studentbyer krever at vi begge er studenter, men hun skal jobbe.

 

Så til ADHD problemet mitt. Jeg går på Concerta 54 ml/g kapsler som jeg tar en gang daglig. Dette er et legemiddel som trenger godkjent schengen attest for å ta med over landegrenser da dette midlet kan sammenlignes med et forbudt dopamin hvis det ikke er reseptbelagt. Derav mitt andre spørsmål:

 

Hvordan skal jeg gå fram med dette? Skal jeg kontakte fastlegen min slik at han fikser dette? Eller må jeg kontakte ambassaden selv slik at jeg får flyttet resepten fra Norge til England? Og hvordan kontakter jeg eventuelt ambassaden?

 

På forhånd takk! :D

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes Mystudenthalls var greit for å kartlegge hva som finnes av halls og studioleiligheter. Dersom du skal flytte sammen med kjæresten din tipper jeg at du finner mange studioleiligheter som fungerer greit. Hvor i London tenker dere å bo? 

Jeg har kommet inn på Greenwich University, så noe ikke så langt unna Greenwich området. :)

Lenke til kommentar

 

Jeg synes Mystudenthalls var greit for å kartlegge hva som finnes av halls og studioleiligheter. Dersom du skal flytte sammen med kjæresten din tipper jeg at du finner mange studioleiligheter som fungerer greit. Hvor i London tenker dere å bo? 

Jeg har kommet inn på Greenwich University, så noe ikke så langt unna Greenwich området. :)

 

Det ligger litt utenfor zone 2? Selv om det er et stykke unna sentrum vil du nok måtte betale "London-priser".

 

Prøv gjerne findproperly også dersom du skal bo sammen med kjæresten din. Student halls tillatter som oftest bare en person per rom. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...