Gå til innhold

[Løst] Elever fra Handelshøyskolen BI. Hjelp til å svare på en spørreundersøkelse om EA.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva menes det når dere spør om hvor viktig det er med mikrotransaksjoner?

Jeg syns personlig at mikrotransaksjoner ikke bør eksistere i spill man har kjøpt, men menes det da at dette er viktig eller uviktig?

 

Svarte "viktig", fordi mikrotransaksjoner ofte endrer spilldesignet, og gir en dårligere opplevelse for både de som benytter seg av det og de som ikke gjør det.

Endret av N o r e n g
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Besvart. Fikk origin kontoen min hacket i oktober. Lot seg ikke ordne uten å ringe de. Norsk avdeling stengte i 2017. Syntes det var tiltak å ringe egelsk kundesuport. Gjorde det først i april. Men når jeg først gjorde det, svarte de med en gang, høflig og flink kundesuport som ordnet det på 15 min. Grei opplevelse.

Endret av GrinderX9
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Besvart. Skulle ønske undersøkelsen skilte bedre mellom singleplayer DLC og multiplayer DLC. Er veldig for DLC slik som i Witcher 3, men slik det er i multiplayerspill er det helt på trynet. Segregerer spillerbasen og tyner mest mulig penger ut av folk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for alle som har vært med å bidra til dette!

 

Tusen takk også for tilbakemeldingen. Tilbakemeldinger vil også være med på å bidra til å vår semesteroppgave!

 

Vi håper på enda flere svar enn det vi har per dags dato, så hvis du ikke har tatt undersøkelsen, setter vi veldig stor pris på om du gjør det 1f642.png 

Lenke til kommentar

Har svart. Var litt merkelig undersøkelse, for å være ærlig. Fikk følelsen av at hele greia bunner ut i klaingen rundt Battlefront 2, pga alt dette med mikrotransaksjoner, nedlastbart innhold osv. Problemet er at EA er et enormt selskap som har drevet på siden tidlig 1980-tall, og det er en grunn til hvorfor de er så store. Men det gjør også at jeg liker mange av spillene deres, og bryr meg lite om andre. Hvordan skal jeg da dømme et selskap som helhet? Men gjorde så godt jeg kunne. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Svarte!

 

Enig med de over at dere burde skille mellom type DLC. Mer innhold som i form av expansions o.l. er jo helt forskjellig fra f.eks bedre våpen i multiplayer FPS. Samt er kosmetisk innhold DLC, noe som mange ser på som helt ok i motsetning til å kjøpe bedre items/våpen osv. Interessant oppgave dere har valgt. Kunne gjerne tenkt med å lest den når den er ferdig. Lykke til!  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mange tusen takk til de som har besvart på spørreundersøkelsen!!!

 

Vi har full forståelse på det med det hadde vært best å dele opp i ulike typer innhold som er i DLC/mikrotransaksjoner.

Vi kom fram til at det var best å legge bort den "urettferdigheten" som finnes ved kjøp av disse DLC/mikrotransaksjonene (kosmetisk innhold, kjøp av objekter som skaper urettferdigheter osv). Bakgrunnen var for å begrense semesteroppgaven og heller finne ut hva spillentusiast generelle meninger om DLC/mikrotransaksjoner.

 

Alle tilbakemeldinger som vi får av dere er kjempebra feedback som vi kan skrive om i oppgaven vår. Det finnes ingen "perfekte" spørreundersøkelse og dette er med på å skrive en avsnitt om ulemper ved spørreskjema vårt.

 

Vi håper på enda flere svar enn det vi har per dags dato, så hvis du ikke har tatt undersøkelsen, setter vi veldig stor pris på om du gjør det  :) 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...