Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan føle seg mindre "oppslukt" av et forhold?


Anbefalte innlegg

Har nylig begynt å gå ut med ei jente som jeg liker veldig godt. Naturligvis tenker jeg ganske mye på henne og det er ikke noe problem i seg selv. Det går likevel (til tider) litt utover min vanlige tankegang hvor jeg ellers er ganske fokusert på studier. For eksempel er jeg mindre fokusert enn til vanlig når jeg leser, da tankene er annensteds. 

 

Finnes det noen tips til hvordan jeg kan fokusere bedre når jeg f.eks leser? Det er selvfølgelig deilig å være forelsket, men alt med måte som en sier. 

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta deg en god runk før du leser. Date flere samtidig, ellers får du oneitis for denne jenta og hun kommer garantert til å miste interessen for deg. Og husk for guds skyld aldri å gjøre deg tilgjengelig for henne i arbeidstiden din, ved å svare på meldinger eller lignende.

Det er fullt og helt uaktuelt å gå ut med flere samtidig, men forstår tankegangen din. Ser også viktigheten av å beholde perspektiv og fatning for å unngå "oneitis". 

 

Alt i alt, takk for råd. Setter pris på det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er det uaktuelt, har hun tatt initiativ til at dere skal være eksklusive? Jenter liker en mann som er populær hos andre jenter. Jo flere jenter som er interessert i deg, jo høyere status har du i hennes øyne, og jo mer interessert blir hun i å kapre deg.

 

Problemet er at det kan hende du selv tror du greier å skjule den ubetingede fascinasjonen/forelskelsen din overfor henne, men jenter har en innebygget radar for å fange opp slike ting. En overlevelsesmekanisme, hvis formål er å sile bort desperate og emosjonelle menn. Radaren er umulig å lure.

Endret av coffeee
Lenke til kommentar

Helt sant mye av det du sier, og det gjelder nok for mange. Jeg synes imidlertid ikke det er greit å gå ut med flere personer samtidig, så enkelt er det. Kommer absolutt ikke til å endre denne holdningenfor det ville innebære å være en annen enn meg selv, og så lite selvsikker er jeg ikke. Kun et pluss å møte en likesinnet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Regler som "ikke send melding" "vær hard-to-get" osv kommer oftest fra folk som har fått avslag. Merket deg det? Ikke vær masete liksom, men det er en person selv om det er en jente. Det er ikke en kodelås med EN løsning.

Forstod du ikke hva jeg skrev? TS spurte hvordan han kunne tenke mindre på denne jenta mens han studerte. Et av rådene er da ikke å sende meldinger med vedkommende. Altså koble helt ut slike ting til man er ferdig med lesing eller har pause. Det har da vitterlig ingenting med å være hard to get å gjøre. Man skal ikke leke hard to get, de fleste mennesker som har et aktivt liv med jobb, studier, trening, hobbier, venner, familie osv er naturlig "hard to get" uansett.

Endret av coffeee
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ta deg en god runk før du leser. Date flere samtidig, ellers får du oneitis for denne jenta og hun kommer garantert til å miste interessen for deg. Og husk for guds skyld aldri å gjøre deg tilgjengelig for henne i arbeidstiden din, ved å svare på meldinger eller lignende.

Jeg tenkte mer på disse rådene.

 

Ta deg en runk - god ide faktisk!

 

Date flere samtidig- for all del, men er det noen løsning mtp studier?

 

Å aldri gjøre seg tilgjengelig kan være litt dumt, men det koster lite å si "er ofte ikke tilgjengelig da og da, pga studier"

 

Den radaren du snakker om har jeg ikke opplevd i like stor grad som deg. Virket som du indignerte at alle jenter har like preferanser, noe som stemmer dårlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Si fra om du finner svaret.

 

Jeg er i samme båt selv og hun jeg holder på er vel i en slik båt også forsåvidt, men vi er ikke ofte i samme havn pga tiden ikke stekker til.

Jeg kjenner en fortyngende følelse i brystet når hun ikke er tilstede, det er nesten litt vondt å puste.

Samtidig må jeg holde fatningen og ikke ta plagsomt mye kontakt.

Hun sier at hun er glad i meg og liker meg veldig godt, så det er fryd og gammen. Men jeg vil ikke at det skal virke som jeg har mistet bakkekontakten og skremme henne.

Har ikke kjent dette før i like stor grad, med noen...



Anonymous poster hash: e55d6...29a
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Si fra om du finner svaret.

 

Jeg er i samme båt selv og hun jeg holder på er vel i en slik båt også forsåvidt, men vi er ikke ofte i samme havn pga tiden ikke stekker til.

Jeg kjenner en fortyngende følelse i brystet når hun ikke er tilstede, det er nesten litt vondt å puste.

Samtidig må jeg holde fatningen og ikke ta plagsomt mye kontakt.

Hun sier at hun er glad i meg og liker meg veldig godt, så det er fryd og gammen. Men jeg vil ikke at det skal virke som jeg har mistet bakkekontakten og skremme henne.

Har ikke kjent dette før i like stor grad, med noen...

 

Anonymous poster hash: e55d6...29a

 

 

Viktig å holde seg opptatt (men selv da er det vanskelig). Har også en liknende følelse den du har, men har jobbet hardt med meg selv for å ikke gi etter. Så langt har det fungert bra. Som nevnt ovenfor kan det være en idé å legge igjen telefonen i ny og ne. Egentlig handler det bare om å ikke gjøre seg avhengig av en annen person, men det kan være individuelt og innviklet hvordan man oppnår dette. Derfor jeg lagde denne tråden, hehe.

Lenke til kommentar

Det er forvirrende da, man skal liksom være to mot resten av verden, samtidig som man skal ha en følelse av at du er deg selv også, din egen person, at du eksisterer utenom forholdet også. 

Jeg syns det hjelper å få ned tankene, gjerne i en kjapp melding til vedkommende, noe a la "Tenker på deg!❤", gjør så personen er klar over det uten at du er for påtrengende. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg syns det hjelper å få ned tankene, gjerne i en kjapp melding til vedkommende, noe a la "Tenker på deg!❤", gjør så personen er klar over det uten at du er for påtrengende.

Haha... ikke rart det er så mange forhold som går til helvete. Menn som sender slikt er ufattelig patetisk og turn off for ethvert kvinnemenneske. Du viser i all praksis grunnen til at du aldri lytter til råd fra damer om disse tingene

Lenke til kommentar

Jeg syns det er ekstremt koselig :) Vi er ikke spill du kan game rett, vi er mennesker med nyanser akkurat som dere menn. Noen menn bruker all tiden med kjerringa, noen vil ha mer space, de er alle like verdifulle og kan fint finne seg en make med de samme behovene.

 

Menn som bruker all tiden sin med dama ber om å bli dumpet. Og jo, the game never ends. Poenget er for øvrig ikke spille et spill, men å forstå hvordan ting henger sammen og bare bli sånn. 80% av alle menn er stakkarer som lar seg pussy whippe av en dame de er livredde for å miste. Endret av coffeee
Lenke til kommentar

At menn, akkurat som damer, kan ha problemer med å finne ut av hva som er ett sunt forhold stemmer nok det, men det betyr ikke at menn som tilbringer mye tid med dama har problemer med dem av den grunn. Jeg liker å tilbringe masse tid med typen jeg, er ikke alene om det heller, men trenger også rom og tid for meg selv. Det er det som er riktig for meg, hva som er riktig for andre kan være så mangt, det er som monogami, de fleste ser ut til å foretrekke det men det er ikke dermed sagt at du må være monogam for å få det til å funke og det betyr ikke at de som har seg med andre har mindre respekt for eller elsker sin partner noe mindre enn en som er monogam. Det er bare det som funker for dem. Du kommer til å møte mange folk det bare ikke funker med. Spiller du spill, populært kalt mind games, er du veldig sannsynlig til å mislykkes, for som sagt, vi er ikke spill som du kan få achievements på om du bare gjøre de rette tingene. 

Lenke til kommentar

Spiller du spill, populært kalt mind games, er du veldig sannsynlig til å mislykkes, for som sagt, vi er ikke spill som du kan få achievements på om du bare gjøre de rette tingene. 

Det du sier her er beviselig feil, og jeg kan komme med eksempler på situasjoner hvor det å "spille" gir bedre resultater. Ofte handler dette "spillet" bare om å la hodet være bestemmende for en handling, fremfor følelser.

 

Et eksempel er at det aldri fungerer å si til en jente du nettopp har møtt at du synes hun er pen eller attraktiv. Så selv om det er sant, og isolert sett er en positiv ting å si, så er det ikke lurt å si det. Et annet eksempel er å snakke for tidlig om å bli kjærester, eller spør åpent om man skal møtes for å ha sex.

 

For kvinner er det å ha sex med feil partner en gigantisk risiko sammenliknet med for oss menn, og en av taktikkene kvinner underbevisst bruker for å sile ut dårlige individer er å bruke psykologiske tester. Slike tester kan ha mange former, men felles for dem alle er at de på en eller annen måte handler om å forsøke og sette mannen ut for å skape en emosjonell reaksjon hos han. Og jo mer mannen lar seg affisere emosjonelt, jo mer feiler han testen. Så skal du vinne her må du nettopp "spille", selv om du har lyst til å reagere aldri så mye.

 

Som kvinne er du klar over at du ved å spille på sex, kan få mange menn til å gjøre nesten hva som helst for deg. I alle fall når du er i prime alderen 18-25 Klassikerne er å la seg bli påspandert drinker ute på byen, eller middager på dates. Men det at du for eksempel sminker deg eller tar på deg høye sko handler også om å appellere seksuelt hos menn. Du vet at du oppnår fordeler ved å se bedre ut. Vi menn kan ikke spille på sex på den samme måten. Derimot kan vi spille på validering, ved nettopp ikke å gi dere denne valideringen dere er vandt til å få. Og her ser du hvorfor "du er pen" ikke fungerer. Det gir nettopp validering. Dersom man derimot sier noe som gjør at jenta vil føle at hun må jobbe for å få denne valideringen, øker interessen hennes i denne personer dramatisk.

 

Det er dokumentert gjennom forskning¹ at jenter tiltrekkes mer av menn som har uklare følelser for dem. Og jada, jeg vet at dere kvinner hater at noen av oss menn forstår disse tingene.

 

¹ ‘He Loves Me, He Loves Me Not…’: Women Are More Attracted to Men Whose Feelings Are Unclear https://www.psychologicalscience.org/news/releases/he-loves-me-he-loves-me-not-women-are-more-attracted-to-men-whose-feelings-are-unclear.html

Endret av coffeee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...