Gå til innhold

Apple jobber trolig med ekstremt VR-hodesett som slår Rift og Vive ned i støvlene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig med de andre her - gøy med rykter, men innen 2020 så har nok de andre også noe som slår AppleVRluftslott ned i støvlene.

 

Ønsker all videreutvikling i markedet velkommen, men Apple har enda tilgode å vide at de kan utvikle og lage noe EGET i mine øyne. Derimot er de sinnsykt gode på å raffinere andres ideer og produkter. Uansett så er konkurranse en bra ting, så la oss håpe det stemmer.....så kommer det sikkert andre produkter som har en fornuftig pris etterhvevert fra andre produsenter. (ja jeg tar overprising for gitt)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ønsker all videreutvikling i markedet velkommen, men Apple har enda tilgode å vise at de kan utvikle og lage noe EGET i mine øyne. Derimot er de sinnsykt gode på å raffinere andres ideer og produkter.

Men nå er jo ikke VR-briller noe nytt lenger, så da er det jo ikke usannsynlig at Apple kommer med en raffinert utgave.

Lenke til kommentar

Apple har enda tilgode å vide at de kan utvikle og lage noe EGET i mine øyne.

Skal ikke si meg så uenig som du kanskje tror her, men du må nok innrømme at MacOS kvalifiserer her ;) Det er ikke barnemat å oppnå suksess med et egetutviklet OS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Apple har enda tilgode å vide at de kan utvikle og lage noe EGET i mine øyne.

Skal ikke si meg så uenig som du kanskje tror her, men du må nok innrømme at MacOS kvalifiserer her ;) Det er ikke barnemat å oppnå suksess med et egetutviklet OS.

 

 

Hva mener du med eget utviklet OS? Tenker du på OS 9, fordi det er det eneste de har laget fra scratch, og det var ikke spesielt bra!

 

Hvis du tenker på OSX/macOS, så er dette bygd på så og si UNIX(Mach/BSD/FreeBDS/Solaris etc), altså arbeid fra mennesker andre steder enn apple; selv når du includerer selskapet NeXT sammen Apple.

 

Det er langt ifra hva man kalle ett egentutviklet OS fra Apple. Blir nesten på samme måte som å si at Ubuntu har egenutviklet deres OS; når Ubuntu er basert på Linux. De har kjøpt mesteparten/mye av OSX fra andre aktører...

Endret av Nor-MAL
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vel, så det er ikke for en mobil eller pc?

 

Så det er altså en "konsoll" kanskje?

 

La oss ikke glemme sist gang de prøvde seg på konsoll! :p

 

Hvis de skal lansere dette før 2020, så kan jeg ikke tenke meg at de sikter til noen andre enn proff markedet. Det er snakk om pris langt over 30k, om ikke allerede over 50k eller 100k NOK (spesielt fordi Apple tar seg overgodt betalt for ting også). Det å drive 2x 8k skjermer (tror heller at det er 2x 4k display, men at noen har blingset) i over 90 fps, så er det enten snakk om helt vilt med gpu kraft, eller veldig simpel grafikk. Hvilken foundry har dem funnet hvis dem ikke bruker enten AMD eller Nvidia, og 5nm produksjonsprosess?

 

 

Tror mye av denne informasjonen er vrøvl, men det er godt mulig at dem utvikler eller prøver å utvikle ett VR produkt, men sterkt mulig ikke ett produkt som det er ment å spille spill på, men noe for arkitekter og andre designere.

Endret av Nor-MAL
Lenke til kommentar

 

Hjelper vel lite dersom Apple tar ågerpriser. Skal vi tippe 30 - 40 tusen for løsningen ut til forbruker, pga. av designet?

Med prisen på vive pro er ikke 30k så ille mtp hva du får (ifølge ryktene).

 

 

Det var tatt litt ut av luften egentlig. Jeg har ikke noe særlig forhold til VR-utstyr.

 

Vet at Sony har VR til under kr 3 tusen

 

https://www.komplett.no/product/878747/gaming/konsoller-tilbehoer/playstation-4/tilbehoer-til-ps4/sony-playstation-vr

 

For meg så er 30 tusen mye penger, men kanskje ikke for deg. Hadde det hjulpet om jeg doblet anslaget til 60 tusen? :wee:

Lenke til kommentar

Hehe, artig rykte....8k per øye er det absolutt ingen maskinvare som er i nærheten av å støtte, hvis den skal ha "dedikert" boks som klarer å drive dette i et spill f.eks så må det isåfall være noe som enten oppskalerer noe voldsomt, eller så har de klart å dytte noe som er ca 4 ganger så kraftig som Titan V inn i boksen :p

Lenke til kommentar

Hehe, artig rykte....8k per øye er det absolutt ingen maskinvare som er i nærheten av å støtte, hvis den skal ha "dedikert" boks som klarer å drive dette i et spill f.eks så må det isåfall være noe som enten oppskalerer noe voldsomt, eller så har de klart å dytte noe som er ca 4 ganger så kraftig som Titan V inn i boksen :p

Foveated rendering blir nok en del av løsningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...