Gå til innhold

Her er de nye Snap-brillene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"inkluderer man avgiftene blir det nok et hakket dyrere"

 

Tror på det.

 

Avgiftene finnes ikke, det er bare en avgift, den kalles merverdiavgift, den er på 25%.

Brillene er tollfrie som annen elektro, og ingen særavgifter finnes.

 

DE selges for rundt 720 kroner i forhandlerleddet.

I 48 av USAs 50 delstater har de også moms, mellom 4-8%.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

"inkluderer man avgiftene blir det nok et hakket dyrere"

 

Tror på det.

Avgiftene finnes ikke, det er bare en avgift, den kalles merverdiavgift, den er på 25%.

Brillene er tollfrie som annen elektro, og ingen særavgifter finnes.

 

DE selges for rundt 720 kroner i forhandlerleddet.

I 48 av USAs 50 delstater har de også moms, mellom 4-8%.

 

Hvis de ikke finnes ville de ikke bli nevnt i artikkelen?

Lenke til kommentar

Kan man forvente å få medhold, dersom man går bort til noen å ber dem slette opptak av deg?

 

 

Tviler på det. 

Jeg mener å ha lest at i norge står man fritt til å filme på offentlig sted sålenge man ikke fokuserer på en enkeltperson med den hensikt å trakassere. Det er vel ikke lov å legge ut sjenerende bilder på offentlige forum av andre mennesker uten deres tillatelse heller. Men man vil vel for det første ikke kunne vite om man blir filmet og heller ikke ha mulighet til å kontrollere bruken.

 

Rævhål har vi plenty av rundt oss så jeg hadde ikke forventet at noen hadde slettet slikt om jeg hadde bedt om det med respekt som argument.

Lenke til kommentar

Kan man forvente å få medhold, dersom man går bort til noen å ber dem slette opptak av deg?

I offentlig rom står man ganske fritt til å ta bilde av nær hva som helst og hvem som helst. Det er evt publisering av bilder som er strengere. Så med loven i hånden kan man nekte, selv om vanlig høflighet kanskje tilsier noe annet.
Lenke til kommentar

 

Kan man forvente å få medhold, dersom man går bort til noen å ber dem slette opptak av deg?

 

 

Tviler på det. 

Jeg mener å ha lest at i norge står man fritt til å filme på offentlig sted sålenge man ikke fokuserer på en enkeltperson med den hensikt å trakassere. Det er vel ikke lov å legge ut sjenerende bilder på offentlige forum av andre mennesker uten deres tillatelse heller. Men man vil vel for det første ikke kunne vite om man blir filmet og heller ikke ha mulighet til å kontrollere bruken.

 

Rævhål har vi plenty av rundt oss så jeg hadde ikke forventet at noen hadde slettet slikt om jeg hadde bedt om det med respekt som argument.

 

 

Om du kikker på den gule varianten som Digi.no presenterte foto av, så kan det hende du oppdager at du blir filmet da. Er sikkert noen som for morro kjøper den fargen også:

 

tcc6a394.1000x562.jpg

 

Tek.no er blitt et kopinettsted. Digi var først av disse to mediehusene.

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Kan man forvente å få medhold, dersom man går bort til noen å ber dem slette opptak av deg?

I offentlig rom står man ganske fritt til å ta bilde av nær hva som helst og hvem som helst. Det er evt publisering av bilder som er strengere. Så med loven i hånden kan man nekte, selv om vanlig høflighet kanskje tilsier I 

Til sammenligning så er det i Norge fri ferdsel til lands, til havs og i luften med unnatak områder som er underlagt spesielle bestemmelser.......

Lenke til kommentar

 

 

Kan man forvente å få medhold, dersom man går bort til noen å ber dem slette opptak av deg?

I offentlig rom står man ganske fritt til å ta bilde av nær hva som helst og hvem som helst. Det er evt publisering av bilder som er strengere. Så med loven i hånden kan man nekte, selv om vanlig høflighet kanskje tilsier I
Til sammenligning så er det i Norge fri ferdsel til lands, til havs og i luften med unnatak områder som er underlagt spesielle bestemmelser.......
Litt usikker på hva du mener her. Til info gjelder dog allemannsretten kun utmark og ikke innmark. Jeg kan med andre ord ikke sette opp telt i hagen din, eller bruke den som snarvei. Men jeg kan ta bilde av deg på vei til butikken.
Lenke til kommentar

 

 

Kan man forvente å få medhold, dersom man går bort til noen å ber dem slette opptak av deg?

 

 

Tviler på det. 

Jeg mener å ha lest at i norge står man fritt til å filme på offentlig sted sålenge man ikke fokuserer på en enkeltperson med den hensikt å trakassere. Det er vel ikke lov å legge ut sjenerende bilder på offentlige forum av andre mennesker uten deres tillatelse heller. Men man vil vel for det første ikke kunne vite om man blir filmet og heller ikke ha mulighet til å kontrollere bruken.

 

Rævhål har vi plenty av rundt oss så jeg hadde ikke forventet at noen hadde slettet slikt om jeg hadde bedt om det med respekt som argument.

 

 

Om du kikker på den gule varianten som Digi.no presenterte foto av, så kan det hende du oppdager at du blir filmet da. Er sikkert noen som for morro kjøper den fargen også:

 

tcc6a394.1000x562.jpg

 

Tek.no er blitt et kopinettsted. Digi var først av disse to mediehusene.

Jeg leser en del nettaviser og vet du hva, de melder mye godt om de samme nyhetene. Og ikke nok med det, noen ganger ser jeg de samme nyhetene i utenlandske aviser også.

 

Men da gjør vi det enkelt. Lag en nettside som heter allnews.com og legger ned alt annet, så slipper vi at de "kopierer" hverandre.

Lenke til kommentar

Supert at Tek igjen er ute med reklameartikler, og virkelig går i dybden av hvilke implikasjoner det kan ha at folk essensielt går rundt med overvåkningskamera i ansiktet...

Var vi ikke nettopp kollektivt "sjokkert" over Facebook + Cambrigde Analytics-"avsløringen"?

Endret av Snøspade
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...