Gå til innhold

Kratos' sønn kunne ha blitt fjernet fra God of War


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Igjen et eksempel på hvor viktig det er å stole på folk som har peiling på det de snakker om. Både kameraføringen og relasjonen, samt relasjonens utvikling, var to av de første inntrykkene som slo meg med spillet. Kratos personlige historie blir også mer slagkraftig siden Atreus er med i ligningen.

Endret av Snurreleif
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva er det med kameraet jeg ikke ser? Etter en del timer har jeg ikke sett noe som skiller dette kameraet ut fra "alle andre" kameraer?

 

Atreus må være med, ja. Var skeptisk i starten, men får bare mer og mer sansen for den ungen, og han gjør hele opplevelsen bedre enn det ville vært med Kratos helt alene. Er kanskje litt irriterende at han roper ut når fiender angriper, men til gjengjeld har jeg sett Kratos selv begynne å bli irritert på ham mange ganger. Digger sånne små detaljer. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er det med kameraet jeg ikke ser? Etter en del timer har jeg ikke sett noe som skiller dette kameraet ut fra "alle andre" kameraer?

 

Atreus må være med, ja. Var skeptisk i starten, men får bare mer og mer sansen for den ungen, og han gjør hele opplevelsen bedre enn det ville vært med Kratos helt alene. Er kanskje litt irriterende at han roper ut når fiender angriper, men til gjengjeld har jeg sett Kratos selv begynne å bli irritert på ham mange ganger. Digger sånne små detaljer. :)

Kamerat skiller seg veldi ut fra alle andre God of War spill som er filmet ovenfra og ikkje over skuldrene, men det mest uniket med kameraet er vell at det aldri kutter. Du følger kameraet gjennom heilet spillet, også i cutscenes.

Lenke til kommentar

 

Hva er det med kameraet jeg ikke ser? Etter en del timer har jeg ikke sett noe som skiller dette kameraet ut fra "alle andre" kameraer?

 

Atreus må være med, ja. Var skeptisk i starten, men får bare mer og mer sansen for den ungen, og han gjør hele opplevelsen bedre enn det ville vært med Kratos helt alene. Er kanskje litt irriterende at han roper ut når fiender angriper, men til gjengjeld har jeg sett Kratos selv begynne å bli irritert på ham mange ganger. Digger sånne små detaljer. :)

Kamerat skiller seg veldi ut fra alle andre God of War spill som er filmet ovenfra og ikkje over skuldrene, men det mest uniket med kameraet er vell at det aldri kutter. Du følger kameraet gjennom heilet spillet, også i cutscenes.

 

 

Ah, skjønner. Så du burde presisere at det er et kamera som ikke er gjort før "i God of War", ikke noe som "ikke er gjort før noe sted". Misforsto visst det der litt. Kameraet i seg selv er jo ren standard i sånne spill. :)

Lenke til kommentar

 

 

Hva er det med kameraet jeg ikke ser? Etter en del timer har jeg ikke sett noe som skiller dette kameraet ut fra "alle andre" kameraer?

 

Atreus må være med, ja. Var skeptisk i starten, men får bare mer og mer sansen for den ungen, og han gjør hele opplevelsen bedre enn det ville vært med Kratos helt alene. Er kanskje litt irriterende at han roper ut når fiender angriper, men til gjengjeld har jeg sett Kratos selv begynne å bli irritert på ham mange ganger. Digger sånne små detaljer. :)

Kamerat skiller seg veldi ut fra alle andre God of War spill som er filmet ovenfra og ikkje over skuldrene, men det mest uniket med kameraet er vell at det aldri kutter. Du følger kameraet gjennom heilet spillet, også i cutscenes.

 

 

Ah, skjønner. Så du burde presisere at det er et kamera som ikke er gjort før "i God of War", ikke noe som "ikke er gjort før noe sted". Misforsto visst det der litt. Kameraet i seg selv er jo ren standard i sånne spill. :)

 

 

Hvilke andre spill har kamera som aldri kutter? Jeg kommer ikke på noen som har gjort dette før, men det finnes kanskje?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle andre spill i samme sjanger? GoW er ikke i nærheten av så unikt som de prøver å late som det er. Det er bare ren PR-bullshit for å selge mer.

Hvilken andre spill kommer du på som har kamera som aldri kutter? Da trur eg du må grave dypt i indie sjangeren.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alle andre spill i samme sjanger? GoW er ikke i nærheten av så unikt som de prøver å late som det er. Det er bare ren PR-bullshit for å selge mer.

Det er ikke PR bullshit. Det er helt spesielt, veldig vanskelig og mye jobb å få til bra. Andre spill kutter rett som det er, bytter til andre kamera etter behov. Gir jo en helt annen stil på regi.

Lenke til kommentar

 

 

Hva er det med kameraet jeg ikke ser? Etter en del timer har jeg ikke sett noe som skiller dette kameraet ut fra "alle andre" kameraer?

 

Atreus må være med, ja. Var skeptisk i starten, men får bare mer og mer sansen for den ungen, og han gjør hele opplevelsen bedre enn det ville vært med Kratos helt alene. Er kanskje litt irriterende at han roper ut når fiender angriper, men til gjengjeld har jeg sett Kratos selv begynne å bli irritert på ham mange ganger. Digger sånne små detaljer. :)

Kamerat skiller seg veldi ut fra alle andre God of War spill som er filmet ovenfra og ikkje over skuldrene, men det mest uniket med kameraet er vell at det aldri kutter. Du følger kameraet gjennom heilet spillet, også i cutscenes.

 

 

Ah, skjønner. Så du burde presisere at det er et kamera som ikke er gjort før "i God of War", ikke noe som "ikke er gjort før noe sted". Misforsto visst det der litt. Kameraet i seg selv er jo ren standard i sånne spill. :)

Det er rett og slett feil at dette er standard i "sånne spill". Kan hende du tenker kameravinkel, men her snakker vi altså kameraføring. Det er NULL kutt av kamera, hverken for loading. sceneskifte eller bytting av vinkel uten at kameraet føres dit som i en "one-take"-scene i en film.

Det er uhyre vanskelig arbeid, og krevende, men her er det altså nydelig utført og gir en mye mer oppslukende opplevelse enn det gjør i spill hvor man må loade eller bytter kamera i løpet av scener.

 

Er ikke uten grunn at Balrog også måtte kjempe kontinuerlig for å overbevise sitt eget team om at dette var verdt det, noe teamet selv (i følge Balrog) så seg enige i mot slutten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kunne i grunn ikke sett for meg ett spill med bare Kratos, da er det jo samme gamle regla om igjen med One vs many (er jo på en måte det enda) Jeg syns det er befriende å kunne utnytte Atreus i kampene, og det fungerer jo så sabla godt også. 

Endret av Mala
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...