Gå til innhold

Den lille Android One tråden


Anbefalte innlegg

Jeg har Nokia 6.1. En middels spekket telefon med Android One. Det er vel den telefonen jeg har hatt færrest problemer med, den bare funker uten noen problemer. Den ble oppgradert til Android 9 her for en måned siden eller noe sånt. Ingen problemer med det heller. Bildene er kanskje ikke all verden (ja, jeg vet at jeg kan installere Google Pixel-kamera app) men de funker greit nok for meg. Og ja, jeg fikk Digital Wellness så snart jeg registrerte meg for Beta-programmet. :)

 

Får man betautgaver av Android (som på Pixel/Nexus) på Android One? Siden man kan bli med i betaprogrammet, mener jeg (visste ikke det).

Endret av frohmage
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, mange som hadde Android 9 som beta flere måneder før på Android One-telefoner. Det gadd ikke jeg, men vet at muligheten er der. 

 

Kult! Da virker det jo som om Android One får systemoppdateringer like kjapt som Pixel. Eller gjelder det ikke alle modellene, kanskje?

 

Jeg endte opp med en Pixel selv for noen måneder siden, men nå angrer jeg muligens litt på at jeg ikke valgte AO, siden Pixel har fått sin siste store oppgradering allerede.

Lenke til kommentar

Det er fremdeles opp til produsenten å prioritere, så det er ingen garantier. F.eks har Nokia 8 Sirocco ikke fått noe oppdatering til Pie ennå.

Seriøst? Trodde alle Nokia-modellene hadde fått det nå. Kanskje det varierer litt per land? Jeg får også sikkerhetsoppdateringer ca. 1 gang i måneden. Security patch level er 1. november 2018 per i dag.

Lenke til kommentar

Seriøst? Trodde alle Nokia-modellene hadde fått det nå. Kanskje det varierer litt per land? Jeg får også sikkerhetsoppdateringer ca. 1 gang i måneden. Security patch level er 1. november 2018 per i dag.

 

De er forpliktet til månedlige sikkerhetsoppdateringer, og et antall oppgraderinger (2?) til ny OS-versjon, men jeg har ikke fått med meg at det er en tidsfrist på disse store oppgraderingene. Det betyr isåfall at de kan komme når som helst innenfor perioden der de kjører sikkerhetsoppgraderinger/support. 

 

Noen mobilprodusenter har pleid å slippe en stor som siste versjon, og da står man igjen med en som har masse "barnesykdommer" og bugs i aller siste oppgradering. Det skjedde meg med ZTE Blade II og LG Optimus HD 4X. De var begge gode telefoner i utgangspunktet, men de fikk begge økende ytelsesproblemer etter siste tilgjengelige oppgradering. Begge disse ble etterhvert så trege at man ikke klarte svare på telefoner i tide. Lurer på om ikke ytelsesfall etter siste oppgradering også var tilfellet med Samsung Galaxy Tab 10.1 også, uten at jeg husker helt sikkert. Den også hadde en større oppgradering som siste innsats.  

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

De er forpliktet til månedlige sikkerhetsoppdateringer, og et antall oppgraderinger (2?) til ny OS-versjon, men jeg har ikke fått med meg at det er en tidsfrist på disse store oppgraderingene. Det betyr isåfall at de kan komme når som helst innenfor perioden der de kjører sikkerhetsoppgraderinger/support. 

 

Noen mobilprodusenter har pleid å slippe en stor som siste versjon, og da står man igjen med en som har masse "barnesykdommer" og bugs i aller siste oppgradering. Det skjedde meg med ZTE Blade II og LG Optimus HD 4X. De var begge gode telefoner i utgangspunktet, men de fikk begge økende ytelsesproblemer etter siste tilgjengelige oppgradering. Begge disse ble etterhvert så trege at man ikke klarte svare på telefoner i tide. Lurer på om ikke ytelsesfall etter siste oppgradering også var tilfellet med Samsung Galaxy Tab 10.1 også, uten at jeg husker helt sikkert. Den også hadde en større oppgradering som siste innsats.  

 

Vet jeg har sett at Nokia har sagt de vil oppgradere telefonene til det teknisk ikke går lenger. Tror det var under lanseringen av de første AndroidOne-modellene deres. Så får vi se. :)

Lenke til kommentar

Vet jeg har sett at Nokia har sagt de vil oppgradere telefonene til det teknisk ikke går lenger. Tror det var under lanseringen av de første AndroidOne-modellene deres. Så får vi se. :)

 

Det høres i overkant forpliktende ut, men hvis de klarer å holde det er det jo kjempebra. Nokia-brandede telefoner med Android One er etter min mening ganske attraktive nå, selv om Motorola-brandede har hatt bedre - best? - priser. 

Lenke til kommentar

Nokia skal oppdatere enhetene, men de har jo ikke sagt noe om tidsramme. Nå var det vel noe med arkitekturen på SoC'en i Nokia 7plus som gjorde at den var lett å oppgradere til Pie. 8 Sirocco er foreløpig flaggskip men med en "gammel" prosessor som gjør at det tar litt lengre tid.

Kjipt.

Men den skal i følge lovnadene få flere store oppgraderinger en Samsung gir sine toppmodeller. Det gir sikkerhet over tid.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Solgte nettopp min Xiaomi A2 til en "kriserammet" kompis som hadde ødelagt gamle sonyen sin. Hvilken Android One vil dere kjøpt nå hvis dere var meg? Har lyst å prøve en annen en Xiaomi, men finner liksom ikke noen som slår den i sokkene. Prisen driter jeg forsåvidt i, men kjøper ikke overpriset "gråimport".

Og jeg presiserer nok en gang at jeg vil ha Android One eller helt ren Android ?

Endret av Teodor1979
Lenke til kommentar

Solgte nettopp min Xiaomi A2 til en "kriserammet" kompis som hadde ødelagt gamle sonyen sin. Hvilken Android One vil dere kjøpt nå hvis dere var meg? Har lyst å prøve en annen en Xiaomi, men finner liksom ikke noen som slår den i sokkene. Prisen driter jeg forsåvidt i, men kjøper ikke overpriset "gråimport".

Og jeg presiserer nok en gang at jeg vil ha Android One eller helt ren Android ?

Oneplus 6T? Knallfornøyd med min.

Ikke Android One eller helt ren Android, men OxygenOS som er enda bedre. Stock Android på speed.

 

Ellers så kommer det mange nye telefoner snart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...