Gå til innhold

Er Resette et seriøst medium?


Anbefalte innlegg

TSG nekter å svare på spørsmål fra Resett fordi hun ikke ser på dem som et seriøst medium. Nei vel, men hun svarer på spørsmål fra VG, som har en sak på forsiden om en blogger som vurderer å vise mindre kløft. Ikke akkurat seriøst? Og hun har deltatt i tulleprogrammet Nytt på nytt. Sannheten er nok at TSG misliker Resett fordi de var først ute med å dekke cockgrabbingen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Seriøse medier er objektive nyhetsformidlere. Dermed er Resett ikke et seriøst medium. De har en soleklar agenda, som grenser til konspirasjonteori.

 

Har ikke Dagsavisen og Klassekampen en soleklar agenda? Har aldri hørt en politiker si de ikke vil svare på spørsmål fra dem, fordi de har en agenda.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

Seriøse medier er objektive nyhetsformidlere. Dermed er Resett ikke et seriøst medium. De har en soleklar agenda, som grenser til konspirasjonteori.

 

Har ikke Dagsavisen og Klassekampen en soleklar agenda? Har aldri hørt en politiker si de ikke vil svare på spørsmål fra dem, fordi de har en agenda.

 

Kanskje de burde begynne med det. Politikerne på høyresiden burde i hvert fall være forsiktig med hva de sier til Klassekampen.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Kanskje de burde begynne med det. Politikerne på høyresiden burde i hvert fall være forsiktig med hva de sier til Klassekampen.

 

Jeg er sikker på at hvis en minister valgte å boikotte Klassekampen og Dagsavisen, så hadde de store mediene kalt han en fare for demokratiet.

 

Det er tydlig at det er helt greit å ha en tydlig agenda, så lenge det er "riktig" agenda.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det finnes ikke objektive nyhetsformidlere. Det finnes bare formidlere som støtter ditt verdenssyn og de som ikke gjør det. Resett støtter ikke mitt, og jeg støtter ikke deres. Det samme gjelder Klassekampen. Derfor leser jeg dem (altfor) sjelden, og med betydelig skepsis.

 

Så er det selvsagt mange medier som er nærmere det politiske tyngdepunkt, der de fleste partiene og velgerne befinner seg. Det gjør dem ikke objektive, bare "mainstream". Seriøsiteten kan diskuteres:

 

125173.jpg

 

Geir :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Seriøse medier er objektive nyhetsformidlere. Dermed er Resett ikke et seriøst medium.

Bor du under en stein?  I hele Vesten har alternative nyhetsformidlere vokst de siste årene. Hva tror du er grunnen til det?  Mens CNN prater konstant om Stormy fucking Daniels har FoxNews blitt større på antall views.

 

Resett er kommet for å bli, og selvfølgelig kan du forvente en viss agenda. Avisen ble tross alt til for å demme opp andre mediers agenda. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Selvsagt har Resett en agenda når det står storkapital bak den.

 

Det er bare en stråmann. Ingen har benektet at Resett har en agenda.

 

 

Noe nytt er den ikke, vi har da allerede slikt smågrums som har eksistert i flere år.

 

For 1 år siden var Document.no på ca 600 plass i Norge (kilde). Document.no har beholdt sine lesere og resett har havnet på plass 338 (kilde).

 

Det som er nytt er at alternative høyrevridde medier har fått en langt større inflytelse på det norske samfunnet. Jeg mener det er en konsekvens av at tradisjonelle medier har frastøtet seg en del høyrevridde velgere ved å drive venstrevridd kampanjejournalistikk.

Endret av Camlon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Seriøse medier er objektive nyhetsformidlere. Dermed er Resett ikke et seriøst medium.

Bor du under en stein?  I hele Vesten har alternative nyhetsformidlere vokst de siste årene. Hva tror du er grunnen til det?  Mens CNN prater konstant om Stormy fucking Daniels har FoxNews blitt større på antall views.

 

Resett er kommet for å bli, og selvfølgelig kan du forvente en viss agenda. Avisen ble tross alt til for å demme opp andre mediers agenda.

 

Er det å bo under en stein å peke på at Resett ikke er objektive nyhetsformidlere?

 

Selvsagt har jeg fått med meg at høyrepopulismen har vokst de siste årene. Trenger ikke se lenger enn vårt eget Storting for å få med seg det.

Lenke til kommentar

Seriøse nyhetsformidlere er så objektive de kan når det gjelder fakta, men vil ofte ha sin egen tolkning av faktaene, som er avhenig av deres politiske mening.

 

Resett, Document og lignende forsøker ikke engang å være objekltive mht fakta. De sorterer ut det de ønsker, eller finner på ting selv, dersom de ikke finner noe å sortere ut, og legger deretter på en "tolkning".

 

For de uopplyste kan resultatene av disse to teknikkene ofte synes likeverdige, men det er de langt ifra.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Resett, Document og lignende forsøker ikke engang å være objekltive mht fakta. De sorterer ut det de ønsker, eller finner på ting selv, dersom de ikke finner noe å sortere ut, og legger deretter på en "tolkning".

 

Har du noen dokumentasjon på at Resett kommer oftere med faktafeil enn andre medier, eller er det basert på din magefølelse?

 

Og det finnes ingen medier i Norge som ikke sorterer ut fakta som støtter deres tolkning.

Endret av Camlon
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Media generelt har jo et ansvar på og formidle objektivitet i saker, men er utopi og tro det.

En sak som skinner igjennom er jo omtalen av Donald Duck AKA Donald Trump. lite flatterende bilder understreker det.

Men en må jo ta på alvor att han er en av verdens mektigste menn i kraft av å være president for USA.

 

Leser ikke resett heller ikke document.no, men om andre finner dette som godt lesestoff be my guest.

Liker å lese sakene fra flere nyhetskilder før jeg gjør opp min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...