Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Komme i kontakt med damer uten settinger med alkohol


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en relativt oppegåande mann på 28 år. Jeg bor i en middels stor by i Norge med ca 20K innbyggere. Jeg er for tiden student, bor sammen med en kompi og har god logistikk. Jeg anser meg selv som en sosialt kompetent fyr, selv om jeg er definitivt ikke glad i å dra på byen da jeg misliker norsk drikkekultur. Jeg har blitt kjent med no damer via studiene men det er en altfor liten «pool». Hvilke muligheter har jeg for å møte damer i uformelle settinger uten alkohol?

 

Anonymous poster hash: d0354...a1f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvd nettdating?
Jeg fant kjæresten min på nettdating.

Vi har begge ganske lik utdanning(hun har doktorgrad og jeg mastergrad), og ingen av oss liker drikkekulturen i Norge og drikker lite alkohol, og vi er begge relativt introverte, begge likte hunder(og hun eide en valp).

Endret av Drogin
Lenke til kommentar

Min erfaring med norske damer er at de er stort sett kun åpne for "flørting" eller kontakt, i visse spesifike arenaer.

Enten på nettdating, på jobben(casually over lengere tid), eller på en bar med masse alkohol.

 

Snakker du med jenter på toget, butikken, etc, så blir du stemplet som en tilbakestående retard, hvor dama tenker "Herreguuuud han sjekker meg opp. Så kleint".

Jeg personlig hadde heller ikke greid å stoppe ei tilfeldig dame jeg møtte på turstien i fjellheimen og spurt om hun ikke ville slå seg ned og grille litt pølser sammen. Hun hadde trodd hun skulle blitt voldtatt eller noe og løpt vekk.

Endret av Drogin
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-grkpmGQW

Frivillige organisasjoner (Folkehjelpen, Røde Kors, dyrehospits, velforening, etc.), interesse- og hobbyklubber (flyklubb, turforening, sjakkforening, hva-enn-det-måtte-være), rundt om kring i omgivelsene i hverdagen.

 

Takk for tipset, men er det ikke veldig kynisk og kaldt å melde seg inn i sånne organisasjoner hvis man ikke har interesse for det de driver med og kun er der for å komme i kontakt med damer? Det føler jeg blir helt feil

 

Prøvd nettdating?

Jeg fant kjæresten min på nettdating.

Vi har begge ganske lik utdanning(hun har doktorgrad og jeg mastergrad), og ingen av oss liker drikkekulturen i Norge og drikker lite alkohol, og vi er begge relativt introverte, begge likte hunder(og hun eide en valp).

 

Ja det har jeg, men jeg har godt tom for alternativer som jeg syns er gode. Før 2008 så herja jeg på nettby.no og traff en del damer gjennom det og dette var en god greie. Etter 2008 hadde jeg også et par år hvor jeg ble kjent med folk via face og venners venner etc, men det var en helt annen tid - hvor det å ta kontakt med fremmede på facebook var litt på kanten men fortsatt innafor, men i 2018 så merker jeg at folk har motforestillinger mot dette og at dette ikke er i nærheten av like sosialt akseptert. Så da er mitt spørsmål til deg, hvilke nettdating platformer anbefaler du å bruke i Norge i 2018? Vil helst ikke betale for dette, men kan være villig til å betale en mindre sum hvis platformen er god.

 

Unngå nettdating. Kjøp deg hund, vær aktiv i fjell og natur, da møter du fort andre likesinnede.

 

Anonymous poster hash: 17e94...b5d

 

 

Dette kunne vært en ide hvis jeg har glad i og hadde logistikken til å ha hund. Jeg har ikke bil, er ikke spesielt glad i dyr og det ville vært en belastning for meg å få meg hund  per nå. Hvorfor unngå nettdating?

Endret av Slettet-grkpmGQW
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-grkpmGQW

Min erfaring med norske damer er at de er stort sett kun åpne for "flørting" eller kontakt, i visse spesifike arenaer.

Enten på nettdating, på jobben(casually over lengere tid), eller på en bar med masse alkohol.

 

Snakker du med jenter på toget, butikken, etc, så blir du stemplet som en tilbakestående retard, hvor dama tenker "Herreguuuud han sjekker meg opp. Så kleint".

 

Jeg personlig hadde heller ikke greid å stoppe ei tilfeldig dame jeg møtte på turstien i fjellheimen og spurt om hun ikke ville slå seg ned og grille litt pølser sammen. Hun hadde trodd hun skulle blitt voldtatt eller noe og løpt vekk.

 

 

Dette ressonerer veldig med mine opplevelser og erfaringer. Av alternativene du du presenterer (nettdating, jobb/sosial sirkel eller på fylla) så er det definitivt nettdating som virker som det beste alternativet - selvom det i seg selv er et alternativ jeg syns er fryktelig dårlig og mitt største ønske er å finne en platform der jeg kan møte damer, uformelt, enkelt og edru. 

Lenke til kommentar

Unngå nettdating. Kjøp deg hund, vær aktiv i fjell og natur, da møter du fort andre likesinnede.

 

Anonymous poster hash: 17e94...b5d

Jeg ser for meg en person som i utgangspunktet ikke liker hunder, fjell og natur som følger dette rådet her, og prøver å finne andre som ikke liker hunder, fjell og natur mens han er på fjelltur.

Endret av RRhoads
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Takk for tipset, men er det ikke veldig kynisk og kaldt å melde seg inn i sånne organisasjoner hvis man ikke har interesse for det de driver med og kun er der for å komme i kontakt med damer? Det føler jeg blir helt feil

 

Jo, det er det. Derfor skal du velge deg ut interesser du faktisk har. Jeg trodde det var åpenbart i det minste.

 

Basically: ikke gjør noenting som helst for å få deg dame. Gjør alt du gjør fordi du elsker det og det gir deg noe. Så vil damer som har noe til felles med deg legge merke til deg, se at du har en bra greie gående og ville være med på det.

 

Har du ingen interesser: skaff deg noen. Lite er så uattraktivt som folk som bare reker rundt fra dag til dag.

 

Jeg antok forresten at når du snakker om "få deg dame" så er det forhold du mener? Hvis det bare er et ligg du er ute etter så er nok byen og Tinder (og lignende tjenester) de eneste reelle mulighetene du har.

 

Møte damer på en flyklubb? Really?

 

 

Skjønner ikke hvorfor det skulle være så utrolig? Generelt sett, hvis man lever det livet som holder gløden ens i live, vil man tiltrekke seg mennesker som harmonerer med det. Er man modellflyentusiast og tilbringer mye tid i modellflymiljøet så vil man kunne finne seg partnere der. Det samme med nær sagt hvilken som helst interesse man måtte ha.

Endret av henrikwl
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-grkpmGQW

 

Takk for tipset, men er det ikke veldig kynisk og kaldt å melde seg inn i sånne organisasjoner hvis man ikke har interesse for det de driver med og kun er der for å komme i kontakt med damer? Det føler jeg blir helt feil

 

Jo, det er det. Derfor skal du velge deg ut interesser du faktisk har. Jeg trodde det var åpenbart i det minste.

 

Basically: ikke gjør noenting som helst for å få deg dame. Gjør alt du gjør fordi du elsker det og det gir deg noe. Så vil damer som har noe til felles med deg legge merke til deg, se at du har en bra greie gående og ville være med på det.

 

Har du ingen interesser: skaff deg noen. Lite er så uattraktivt som folk som bare reker rundt fra dag til dag.

 

 

 

Jeg er enig i at det er uattraktivt å ikke ha fritidsinteresser, problemet oppstår når jeg har fritidsinteresser der jeg primært omgås menn eller sitter bak en skjerm

Endret av Slettet-grkpmGQW
Lenke til kommentar

Møtte kjæresten min på en café midt på dag. Hadde aldri sett henne før. 

 

Før dette møtte jeg andre jenter på lignende måter. Åpen gate. Bussen. Butikker. På lesesalen. I gangen på skolen. I kantinekøen. I heisen.

 

Problemet til mange vestlige menn er at de er kjedelige og konforme og skal følge spillereglene og samfunnets normer for hva som er normalt og ikke. Derfor begrenser de seg til den ukentlige byturen når de er fulle av flytende selvtillit eller nettdating trygt plassert i sofaen. :D 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-grkpmGQW

Møtte kjæresten min på en café midt på dag. Hadde aldri sett henne før. 

 

Før dette møtte jeg andre jenter på lignende måter. Åpen gate. Bussen. Butikker. På lesesalen. I gangen på skolen. I kantinekøen. I heisen.

 

Problemet til mange vestlige menn er at de er kjedelige og konforme og skal følge spillereglene og samfunnets normer for hva som er normalt og ikke. Derfor begrenser de seg til den ukentlige byturen når de er fulle av flytende selvtillit eller nettdating trygt plassert i sofaen. :D

 

Dette høres ut som en våt drøm  :wee: Jeg har selv prøvd meg på noe av dette og jeg har blanded resultater med det, men den aller største grunnen til at jeg ikke gjør det er ikke fordi det er unormalt men fordi så sinnsykt mange av damene man tar kontakt med blir så sinnsykt ukomfortable. Drogin sa det bedre enn meg. Mitt neste spørsmål til deg da DukeRichelieu er hvor går grensa? er det innafor å sjekke opp damer midt på dagen edru i Norge? og det er sikkert steder som egner seg bedre enn andre.. isåfall hvilke? Hvilke hensyn må jeg isåfall ta?

 

Min erfaring med norske damer er at de er stort sett kun åpne for "flørting" eller kontakt, i visse spesifike arenaer.

Enten på nettdating, på jobben(casually over lengere tid), eller på en bar med masse alkohol.

 

Snakker du med jenter på toget, butikken, etc, så blir du stemplet som en tilbakestående retard, hvor dama tenker "Herreguuuud han sjekker meg opp. Så kleint".

 

Endret av Slettet-grkpmGQW
Lenke til kommentar

Begynn med en sport. Sykling, løping... Turgåing... Eller en annen hobby (du må like den! for da vil du ha lyst til å gjøre det mer!). Det positive når sporten er hobbyen din er at 1. du får fin kropp, 2. når du møter likesinnede frøkner, har de også fin kropp (ikke vet jeg om dette er et kriterie for deg, men hvis du er en vanlig norsk fyr så er det jo trolig), 3. endorfiner/testosteron osv.......



Anonymous poster hash: cbd0c...61c
Lenke til kommentar

Min erfaring med norske damer er at de er stort sett kun åpne for "flørting" eller kontakt, i visse spesifike arenaer.

Enten på nettdating, på jobben(casually over lengere tid), eller på en bar med masse alkohol.

 

Snakker du med jenter på toget, butikken, etc, så blir du stemplet som en tilbakestående retard, hvor dama tenker "Herreguuuud han sjekker meg opp. Så kleint".

 

Jeg personlig hadde heller ikke greid å stoppe ei tilfeldig dame jeg møtte på turstien i fjellheimen og spurt om hun ikke ville slå seg ned og grille litt pølser sammen. Hun hadde trodd hun skulle blitt voldtatt eller noe og løpt vekk.

for noe tull.

 

det er ingen som tror de blir voldtatt av å bli snakka til.

det er stort sett veldig hyggelig når folk slår av en prat. overfallsvoldtekter i fjellheimen, ja den var god du!

Lenke til kommentar

...men den aller største grunnen til at jeg ikke gjør det er ikke fordi det er unormalt men fordi så sinnsykt mange av damene man tar kontakt med blir så sinnsykt ukomfortable. 

 

Da gjør du det ikke på riktig måte. Sannsynligvis er du også ukomfortabel selv. Er du selv komfortabel, avslappet og oppfører deg som om dette er veldig naturlig, så føler som regel jentene det på samme måte.

 

Når jeg tok kontakt med min nåværende kjæreste på café var jeg direkte fordi det var det som føltes mest naturlig i den situasjonen, men jeg var allikevel høflig. Sa mer eller mindre rett ut at jeg hadde lagt merke til henne og synes hun var pen.

 

Men i de aller fleste andre tilnærminger jeg har gjort på dagtid har det skjedd på en mer naturlig og nøytral måte. Som regel er det alltid et eller annet i omgivelsene eller situasjonen jeg kan bruke som en innledning. I slutten av samtalen kan det allikevel passe å være mer direkte hvis man finner ut at man vil gjøre et fremstøt, noe som absolutt ikke alltid var tilfellet for min del.

 

 

Er det innafor å sjekke opp damer midt på dagen edru i Norge? og det er sikkert steder som egner seg bedre enn andre.. isåfall hvilke? Hvilke hensyn må jeg isåfall ta?

 

 

Selvsagt er det det, men i stedet for å 'sjekke opp damer' foreslår jeg å heller prate med damer. 

 

Jeg kommer ikke på noen steder som er bedre enn andre. Min metode var stort sett at jeg snakket med kvinner som dukket opp på min vei. Jeg deltok aldri i aktiviteter for å treffe jenter, men jeg kunne velge en annen rute på vei hjem om det økte sjansen for å treffe noen.

 

Hensyn du bør ta:

 

Tar du kontakt med en ukjent kvinne på dagtid og i hvert fall om det skulle være på åpen gate eller lignende, så er det ikke utenkelig at hun er redd deg eller lurer på hva det er som foregår. Dette kan håndteres ved å ha et vennlig og avslappet kroppsspråk. Tenk rolige bevegelser. Ikke gå rett opp i ansiktet hennes. Hold gjerne litt avstand først. SMIL.

 

Det kan også være at det er ekstra ubehagelig for henne om andre lytter på samtalen, så prøv gjerne å innlede kontakt når andre ikke hører alt dere sier. Men ikke la dette stoppe deg om det ikke er mulig.

 

Ellers skal man ikke være redd for at jenter skal ha det litt ubehagelig eller svette litt. Mange typiske 'nice guys' er jo livredde for at en jente skal ha det litt ubehagelig og går veldig langt for å behage henne med alle mulige høflighetsfraser og Gud forby om de skulle være uenig med henne om noe. De går veldig langt for å ikke være støtende. En attraktiv mann oppfører seg annerledes. Han er ikke redd for å være uenig. Og dette er mye av grunnen til at 'the nice guy' ikke er spesielt interessant for en kvinne. Han er en dørmatte og gir null motstand.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...