Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bruke svensk bil i Norge


Anbefalte innlegg

Heisann! Min bestefar vil la meg låne bilen hans så ofte jeg vil, men jeg sliter med å finne informasjon om jeg kan bruke bilen i Norge. Har prøvd å se gjennom både Skatteetaten og Vegvesenet sine sider. 

Kan jeg låne bilen hans så ofte jeg vil og kjøre den i Norge eller må dette meldes fra til Tollvesenet/Skatteetaten hver gang? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

 

Tror mange gir f i 25 dagers regelen, ser en del polsk registrerte biler her jeg bor og de har vært her i flere år.

 

Men er de registrert bosatt i Norge? Det er en liten forskjell ute og går der...

 

Om de ikke er registrert boende i Norge, men har likevel bodd her i flere år, så har de vel noen helt andre problemer ? :hmm:

Lenke til kommentar

 

 

Tror mange gir f i 25 dagers regelen, ser en del polsk registrerte biler her jeg bor og de har vært her i flere år.

 

Men er de registrert bosatt i Norge? Det er en liten forskjell ute og går der...

 

Om de ikke er registrert boende i Norge, men har likevel bodd her i flere år, så har de vel noen helt andre problemer ? :hmm:

 

 

Nei, er du EU/EØS-borger er det fri flyt. Så f.eks. polakker, litauere, ungarere etc, kan bo i Norge i årevis uten problemer så lenge de er registrert hos politiet enten som arbeidstakere eller selvstendig næringsdrivende (eller i familie med en slik). 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...