Gå til innhold

India i 3-4 uker - hvor?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg reiser til India i oktober ca. Men India er fryktelig stort! Jeg ønsker å dra steder hvor det er masse kultur, hvor jeg kan oppleve mye, samt fin natur. Jeg tenker ihvertfall å dra til Kerala som har en fantastisk natur. Videre vil jeg også til Goa. Har også hørt at Rajastan er verdt å besøke. Hvilke andre steder er å anbefale på denne turen? Hva er deres erfaringer fra India?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring er at India er et frontalangrep på alt av sanser. Etter å ha vært der lukter det ikke vondt, farger blir ikke glorete, det blir ikke folksomt, det blir ikke skittent, det er ikke støyende, trafikk blir ikke kaotisk og tiggere er ikke lengere plagsomme noe annet sted i verden. At meditasjon kommer fra India er ikke rart, det er for mange en nødvendighet for å overleve.

 

For tiden er det kaos for pengesystemet. Som tiltak mot korrupsjon har man plutselig erklært at en rekke pengesedler er ugyldige. Minibanker og banker er stort sett tomme for penger inntil de får laget nye.

 

Har kun vært en helgetur til India hvor jeg så New Delhi, Agra og Fatehpur Sikri. Det var spennende og fullt av opplevelser.

 

Har også senere vært på grensen mellom Lahore og Amritsar og det var en utrolig opplevelse. De har gjort åpningen av grensen om morgenen og spesielt stengningen om kvelden til et stort show med flere tusen tilskuere på store tribuner på begge sider av grensen. Her var det nasjonalisme og patriotisme på høygir med hanemarsj og visning av muskler og knyttnever mot hverandre over grensen.

Man kunne lett se kulturelle forskjeller på musikk og dans. Jeg var på pakistansk side og kunne se en krigsinvalid mann med én fot danse rundt til musikk hvor det stadig ble gjetatt "Pakistan" og "Allah akhbar". Samtidig kunne vi på indisk side se at flere hundre personer hadde Bollywood synkrondans. Som sagt en veldig spesiell opplevelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...