Gå til innhold

Jaguar har solgt 1000 I-Pace i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott å være rik, slipper å betale avgifter. I "sosiale" Norge er det fattigmanns folket sin oppgave.

 

Det hjelper godt på andre offentlige helsebudsjetter at Elbilen slipper ut null NOx og bidrar til å hindre at 1600 innbyggere med luftveissykdommer dør årlig av forurensning. Det er hovedårsaken til at Elbilen har fått fordeler av et samlet Storting. Endret av Viggo Stenbekk
  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

Flott å være rik, slipper å betale avgifter. I "sosiale" Norge er det fattigmanns folket sin oppgave.

Det hjelper godt på andre offentlige helsebudsjetter at Elbilen slipper ut null NOx og bidrar til å hindre at 1600 innbyggere med luftveissykdommer dør årlig av forurensning. Det er hovedårsaken til at Elbilen har fått fordeler av et samlet Storting.
Lenke til kommentar

"Noe av det mer spesielle med Jaguar I-Pace er at den ikke har vindusviskere bak."

Dette er slett ikke spesielt. En sedan, sportsedan eller coupé har ikke visker bak. Hverken Model S eller X fra Tesla har visker bak. Bakruta på I-Pace er såpass skrå at dette bør gå helt fint selv uten den spesielle spoileren og det også med norsk slapseføre. Bakruta er vel det reneste området på min sportsedan.... Savner ikke visker i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Vil anta at strømforbruket i heimen vil få et alvorlig hopp oppover..men det driter de i - de som kjøper dette greiene her..

 

Og det betyr? Om du kjører 20 000 km på et år og lader alt sammen hjemme så vil du med Jaguars estimat bruke 4200 kWh (2,1 kWh/mil). En normal enebolig bruker vel omtrent 20 000 kWh i snitt uten elbil. Noen (med eldre/større hus) adskillig mer og andre nyere/mindre hus bruker mindre. Merforbruket er da ca. 20% og sannsynligvis fortsatt mindre totalt sett enn hva mange eneboliger uten varmepumper bruker. Null problem for strømleverandøren, da mesteparten av ladingen nok vil foregå på nattestid allikevel. Og brukes bilen til noe som helst langkjøring vil nok noe av strømmen kjøpes på ladestasjoner og dermed blir det mindre lading hjemme. Skulle det være et problem for huseieren? Neppe. Han/hun betaler kanskje en drøy krone pr. kWh som da blir i overkant av 4200 kr. Han/hun slipper samtidig å kjøpe bensin/diesel. Om de har brukt 0,6 liter/mil, til 15 kr/liter, så har de spart omtrent 14 000 kr på å kjøre på strøm. Bruk disse sparte pengene fra første året på en fastmontert lader og du har en fullt lovlig og trygg installasjon. Hva er problemet? Hva er det man driter i?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hva mener du med det? Trenger vel ikke være rik for å kjøpe elbil.

Det var satt på spissen, men nei ikke alle har råd til elbil med brukanes rekkevidde. Samt at man kan kjøpe luksus biler som tesla og jaguar uten å betale ei krone i avgifter + i tillegg slipper bomutgifter osv.. er litt spesielt for å si det mildt.

Lenke til kommentar

Hindre luftveissykdommer? Finnes det en Tesla uten piggdekk? En Tesla på piggdekk virvler opp 5kg asfaltstøv i løpet av en vinter. Gavepakke til astmatikere.

 

Verken jeg eller noen av mine venner som har Tesla har piggdekk. Jeg har faktisk aldri hatt en bedre bil på vinteren. Knuser BMW x5 og Tiguan som vi hadde...
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Flott å være rik, slipper å betale avgifter. I "sosiale" Norge er det fattigmanns folket sin oppgave.

Det hjelper godt på andre offentlige helsebudsjetter at Elbilen slipper ut null NOx og bidrar til å hindre at 1600 innbyggere med luftveissykdommer dør årlig av forurensning. Det er hovedårsaken til at Elbilen har fått fordeler av et samlet Storting.

 

 

Haha, hvis folkehelsa hadde vært et tema så hadde dem vel ikke vridd avgiftsystemet til fordel for dieselbilene, skortet ikke på advarsler da heller. Samt nox var jo ikke et tema når elbilene fikk avgiftsfritak, da var jo elbilene omtrent som mopedbiler å regne, ikke 2tons store luksusdoninger med 700hester.

 

Nei har ikke noe imot at det generelt blir mindre avgifter, men når folk med biler til 20000 kr blir flådd og rikfolket kan kjøre rundt i luksusdoninger og ikke betale bompenger engang da grenser det til det latterlige.

Lenke til kommentar

 

Hindre luftveissykdommer? Finnes det en Tesla uten piggdekk? En Tesla på piggdekk virvler opp 5kg asfaltstøv i løpet av en vinter. Gavepakke til astmatikere.

 

Verken jeg eller noen av mine venner som har Tesla har piggdekk. Jeg har faktisk aldri hatt en bedre bil på vinteren. Knuser BMW x5 og Tiguan som vi hadde...

Samme her, har piggfri og alle jeg kjenner har piggfrie Teslaer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...