Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Heldagsprøve og eksamen i biologi


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg tenkte at det var greit å lage en tråd for oss som har biologi 2, siden det er mange som har heldagsprøve nå. Eksamen nærmer seg også ;) Her kan vi diskutere oppgaver og hjelpe hverandre osv.!

 

Er det noen som har noen gode tips til hvordan man kan øve på mye stoff i løpet av relativ kort tid? Jeg har en heldagsprøve i biologi som nærmere seg med stormskritt! Har dere også noen tips til hvordan man kan svare godt på del 2-oppgavene? Evt. noen lure strategier?

 

Takker på forhånd og håper på noen gode svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde biologi 2 for ganske mange år siden, og dette en av mine favorittfag! 

 

En fin måte å systematisere øvingen på, er å gå igjennom læreplanmålene, og bruk denne som en sjekkliste. Det gjorde jeg også i andre fag, og det gjør jeg også nå på masterutdanningen, for å sikre at jeg både kan, prioritere lesingen og at jeg husker å vise disse i en oppgave. 

Sjekk denne linken til utdanningsdirektoratet: 

https://www.udir.no/kl06/BIO1-01/Hele/Kompetansemaal/biologi-2

 

Se videoer om de tingene du synes er litt vanskelig i biologi, det kan ofte være litt lettere å forstå gjennom illustrasjoner og video. 

 

Hvilke områder opplever du selv at du mestrer godt i biologi, og hvilke emner synes du er vanskelig(ere)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...