Jump to content
KristianMC

Moped går dårligere med effektanlegg

Recommended Posts

Hei.

I dag byttet jeg det originale eksosanlegget på min derbi Xtreme 2013 mod og putta på et Yasuni effektanlegg. Men etter jeg hadde byttet så fant jeg raskt ut av at mopeden ikke dro like godt som med originalen. Noen som vet årsaken til dette? 

Share this post


Link to post

sannsynligvis feil balanse av drivstoff + oksygen, når man gjør slike endringer må du regne med å tune sykkelen også.

Jeg er rimelig sikker på at ikke får for mye eller for lite bensin, noen tips på hva jeg burde gjøre? Kanskje dreve ned noen hakk?

Share this post


Link to post

 

sannsynligvis feil balanse av drivstoff + oksygen, når man gjør slike endringer må du regne med å tune sykkelen også.

Jeg er rimelig sikker på at ikke får for mye eller for lite bensin, noen tips på hva jeg burde gjøre? Kanskje dreve ned noen hakk?

 

 

Merker du noe turtallsforskjell på tomgang / pådrag da?

Share this post


Link to post

 

 

sannsynligvis feil balanse av drivstoff + oksygen, når man gjør slike endringer må du regne med å tune sykkelen også.

Jeg er rimelig sikker på at ikke får for mye eller for lite bensin, noen tips på hva jeg burde gjøre? Kanskje dreve ned noen hakk?

 

 

Merker du noe turtallsforskjell på tomgang / pådrag da?

 

Kanskje noe mikroskopisk når den går på tomgang

Share this post


Link to post

Var det gamle anlegget plombert? Er det nye plombert? Hva slags yasuni?

 

Har du byttet dyse? Hva slags forgasser og hvilken dyse bruker du?

Share this post


Link to post

Man får som regel dårligere drag i bakkene da det er mindre motstand, men toppdraget skal være bedre og den skal kicke hardere.

Share this post


Link to post

Man får som regel dårligere drag i bakkene da det er mindre motstand, men toppdraget skal være bedre og den skal kicke hardere.

Men føler liksom at den bruker ekstremt lang tid på å få opp fart mens den plomberte potta dro noe skikkelig godt

Share this post


Link to post

Fra nettsiden: "Yasuni leverer dette anlegget med plombering montert ved inngangen til sylinderen og ved inngangen til demperen."

 

Har du fjernet plombene? :)

 

Hvis ikke, gjør dette. Også MÅ du dyse om! Hvis ikke skjærer stempel/sylinder seg. Motoren må ha mer bensin.

Share this post


Link to post

Fra nettsiden: "Yasuni leverer dette anlegget med plombering montert ved inngangen til sylinderen og ved inngangen til demperen."

 

Har du fjernet plombene? :)

 

Hvis ikke, gjør dette. Også MÅ du dyse om! Hvis ikke skjærer stempel/sylinder seg. Motoren må ha mer bensin.

selvfølgelig er plomberingen tatt ut og jeg har dyset opp ;) 

Share this post


Link to post

Ok, bra.

 

Går den rent? Kommer du deg til toppdraget? Det er her all effekten ligger. Hvilken farge har pluggen? Den skal være sjokoladebrun.

 

Tipper du bør dreve om litt hvis drevingen er original, men du skal absolutt ha mye bedre drag enn originalt med org dreving.

Share this post


Link to post

Ok, bra.

 

Går den rent? Kommer du deg til toppdraget? Det er her all effekten ligger. Hvilken farge har pluggen? Den skal være sjokoladebrun.

 

Tipper du bør dreve om litt hvis drevingen er original, men du skal absolutt ha mye bedre drag enn originalt med org dreving.

Har riktig farge på pluggen. nja kommer meg vel der etterhvert men det tar noe helt sykt med tid og ville ikke sagt jeg kom 100% til toppdraget

Share this post


Link to post

 

Ok, bra.

 

Går den rent? Kommer du deg til toppdraget? Det er her all effekten ligger. Hvilken farge har pluggen? Den skal være sjokoladebrun.

 

Tipper du bør dreve om litt hvis drevingen er original, men du skal absolutt ha mye bedre drag enn originalt med org dreving.

Har riktig farge på pluggen. nja kommer meg vel der etterhvert men det tar noe helt sykt med tid og ville ikke sagt jeg kom 100% til toppdraget

 

går rent også

Share this post


Link to post

Hvis du har fjernet alle plomber, du har riktig dyse og den går rent ser jeg ikke hvorfor den ikke skal gå bra. 

 

En 50 kubikks to takt motor er ikke veldig avansert, vil tro det sitter igjen en plombe et eller annet sted, elektronisk eller mekanisk.

Share this post


Link to post

Hvis du har fjernet alle plomber, du har riktig dyse og den går rent ser jeg ikke hvorfor den ikke skal gå bra. 

 

En 50 kubikks to takt motor er ikke veldig avansert, vil tro det sitter igjen en plombe et eller annet sted, elektronisk eller mekanisk.

Tror også det men skjønner ikke hvor den kan sitte.. Har skiftet CDI tatt ut plomberingen osv. Så jeg skjønner ikke hva som kan være igjen unntatt å dreve om  

Share this post


Link to post

 

Har du sjekket om det er en plombe i luftfilteret?

Det har jeg faktisk ikke, hvor ville den lagt?

 

Det bruker å være en plate mellom filteret og forgasseren.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...